Nakon što je jučer procurio set prvih fabričkih fotografija, BMW je danas i zvanično objavio komplet slika i informacija o novoj generaciji sportskog sedana BMW M5.
Novi M5 (interne oznake F90) će šira javnost inače moći da ga upozna u septembru, na tradicionalnom sajmu automobila u Frankfurtu.
Dakle, pod njegovom haubom je najnovija verzija 4,4 litarskog V8 M TwinPower Turbo motora, i to sa snagom od 441 kW/600KS pri 5600-6700 o/min. i 750 Nm pri 1800-5600 o/min.
Mjenjač je osmostepeni M Steptronic, a pogon na sva četiri točka sa nekoliko M xDrive modova (4WD, 4WD Sport, 2WD). Uprkos pogonu na sva četiri točka novi M5 je sa svojih 1855 kg za 15 kg lakši od prethodnika.
Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3,4 sekunde, do 200 km/h stiže za 11,1 sekundu, dok je najveća brzina el. ograničena na 250 km/h (sa M Drivers Package-om je 305 km/h).
Fabrika navodi da je kombinovana potrošnja goriva 10,5 l/100 km, pri čemu emisija CO2 iznosi 241 gram po km.
Naravno, dio M paketa čine i aero body kit, sportski podešeno oslanjanje, sportski izduvni sistem, alu točkovi od 19 inča, gume 275/40 R 19 i 285/40 R 19 (opciono će se nuditi i točkovi od 20 inča), kao i jače kočnice (opciono i karbon-keramičke kočnice sa žutim kočionim klještima).
Treba pomenuti i novu plavu boju (Marina Bay Blue), krov od ugljeničnih vlakana, haubu i prednje blatobrane od aluminijuma, novi iDrive sistem, kontrolu gestovima, daljinsko parkiranje, Head-Up displej, ali i polu-autonomni sistem vožnje kao i kod regularne Serije 5.
Što se cijene tiče, ona u Njemačkoj iznosi 117.900 evra, pri čemu će na početku po cijeni od 137.400 eura biti dostupna i First Edition serija od samo 400 primeraka.
BMW M5 First Edition između ostalog ima i Frozen Dark Red Metalik ekterijer, crne alu točkove od 20 inča, crne elemente na eksterijeru, Smoke White belu kožnu unutrašnjost i crvene šavove.
https://youtu.be/a6J8IfLsgVs
Inovativni pogonski sklop M xDrive pojačava agilnost i vuču novog modela BMW M5 (kombinovana potrošnja goriva: 10.5 l/100 km [26.9 mpg imp]; kombinovane emisije CO2: 241 g/km), što vozačima daje doživljaj nadmoćnih performansi vozila.
Novi BMW M5 (kombinovana potrošnja goriva: 10.5 l/100 km [26.9 mpg imp]; kombinovane emisije CO2: 241 g/km) najuzbudljiviji je i emocionalno očaravajući sedan visokih performansi u okviru svih varijanti ovog modela koje je BMW M ikada pustio na tržište. Šesta generacija ove fantastične sportske mašine biće lansirana 2017. godine sa sistemom M xDrive, čija tehnologija na sva četiri točka omogućava da se dinamične sposobnosti još dublje dožive. Osim primetno poboljšanim performansama, novi BMW M5 se takođe razmeće većom praktičnošću za svaki dan i vrhunskim držanjem. On stoga predstavlja novi evolutivni korak u svakom pogledu za izuzetno uspešan koncept vozila koje se najpre pojavilo 1984. godine kada je lansiran prvobitni BMW M5.
Nadmoćni pogonski sklop: M xDrive.
Dinamičnost vožnje visokih performansi s jedne strane spojena sa praktičnošću za svaki dan i kvalitetima poslovne limuzine s druge: to sasvim lepo pokriva M-ov tradicionalni pristup razvoju modela – modela koji teži da uskladi individualne pogonske komponente u besprekornu celinu.
„Osnovna komponenta M xDrive sistema je centralna inteligentna jedinica sa softverom specifičnim za M koji daje integrisanu kontrolu podužne i poprečne dinamičnosti. Nova tehnologija pogonskog sklopa – koja debituje u novom modelu BMW M5 – stoga kombinuje svu agilnost i preciznost standardnog pogona na zadnjoj osovini sa vrhunskim držanjem i vučom sistema pogona na sva četiri točka“, objašnjava Frank van Mel, predsednik upravnog odbora kompanije BMW M GmbH. „Zahvaljujući tome, novim modelom BMW M5 može se upravljati sa poznatim spojem sportske vožnje i nepogrešive preciznosti, kako na trkačkoj stazi tako i na otvorenom putu – i u različitim vremenskim uslovima.”
Sistem M xDrive omogućava čudesno brzu postavku oslonjenu na zadnju osovinu, dok se prednji točkovi uključuju u igru tek kada zadnji više nisu u stanju da prenesu više snage na drum, pa je potrebna dodatna vučna snaga. Čak i kada se vozi na izuzetno sportski način i kada razvija velike nivoe snage, novi BMW M5 sa pogonskim sistemom M xDrive ponaša se predvidivo i vozač ga lako može kontrolisati, što stvara prostor za još bogatiji doživljaj izuzetnih performansi i sposobnosti poslovne limuzine.
Vozač može da bira između pet različitih konfiguracija zasnovanih na kombinacijama režima DSC (DSC uključen, MDM, DSC isključen) i režima M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD).
Konfiguracije dopuštaju da se osobine pogonskog sistema kroje prema ličnim sklonostima vozača i prirodi putovanja. Čistunci se mogu odlučiti za klasičan pogon na zadnjim točkovima potpunom deaktivacijom pogonskog sistema na sva četiri točka.
Sve u svemu, novi pogonski sistem donosi prevoklasnu dinamičnost upravljanja zajedno sa neograničenom svakodnevnom upotrebljivošću. Ovo omogućuje centralna inteligentna jedinica sa softverom specifičnim za M radi integrisane kontrole podužne i poprečne dinamičnosti. Rezultat su optimalne performanse u svakoj od različitih konfiguracija. Sa dolaskom sistema M xDrive, inženjeri su uspeli da spoje klasične kvalitete standardnog zadnjeg pogona uz prednosti na sport fokusiranog sistema BMW xDrive.
Ovo se sve stiče u osećaju dinamičnog stila koji izaziva nevericu čak i kod iskusnih vozača DTM-a: „Ja sam veliki ljubitelj modela M5“, objašnjava, na primer, trkački vozač BMW-a Timo Glok. „Često prevaljujem velike udaljenosti i potrebno mi je dosta prostora za porodicu, ali ne bih voleo da propustim priliku da istražim sportski karakter vozila. Sa pogonom M xDrive, ne samo što se novim modelom BMW M5 može upravljati precizno i agilno, već mi je ponuđeno nešto što zaista cijenim, jer živim u Švajcarskoj: primetno jača vuča i mogućnost kontrole – čak i kada vozim u posebnim vremenskim uslovima, poput vlage i snijega, i kako u svakodnevnim vozačkim situacijama, tako i kada automobil tjeram do krajnjih granica performansi.“
Sportska i glatka vožnja: M Steptronic transmisija sa osam brzina i sistemom Drivelogic.
U novom modelu BMW M5 zadatak prenosa snage motora poveren je izuzetno efikasnoj transmisiji M Steptronic sa osam brzina i sistemom Drivelogic. Zahvaljujući neverovatno kratkom vremenu prebacivanja i optimalnoj stopi iskorišćenosti prostora, transmisija se kombinuje sa novim sistemom M xDrive i dodatno poboljšanim turbomotorom V8 i sve to stvara savršeno orkestriranu celinu.
Pored toga, transmisija nudi impresivno dobre polazne karakteristike, olakšava manevrisanje i ima široki raspon među brzinama što doprinosi održavanju niske potrošnje goriva. Vozač ima uobičajeni izbor programa promene brzina, kao i mogućnost manuelne promene brzine korišćenjem tipki menjača na volanu, pa čak i izvođenja sportskih višestrukih prebacivanja u niže stepene prenosa. M Steptronic sa osam brzina je deo novog, fino podešenog paketa koji BMW M5 pretvara u sedan visokih performansi koji nudi svakodnevnu praktičnost, i ujedno razrešava naizglednu protivrečnost između sportskih osobina i komfora.
Moćniji i efikasniji: novi poboljšani turbomotor V8.
Ispod haube novog modela BMW M5 krije se najnovija verzija motora V8 od 4,4 litra sa tehnologijom M TwinPower Turbo. Dodatno poboljšani motor sa velikim brojem obrtaja nadmašuje svog prethodnika u izlaznoj snazi i obrtnom momentu. Poboljšanja koja su inženjeri primenili obuhvataju viši pritisak brizganja, nove turbopunjače, moćnije sisteme podmazivanja i hlađenja, kao i modifikovani, lakši izduvni sistem, koji stvara još čistije izvođenje prepoznatljive zvučne M podloge. Tako opremljen, V8 nosi sedan do većih podviga dinamičnih performansi. Međutim, kombinacija motora, pogona M xDrive i osmostepenog M Steptronic-a, čak i više nego poboljšanje tehničkih specifikacija motora, ono je što zaista izoštrava karakter novog modela BMW M5 sa visokim performansama; ona dovodi dinamični doživljaj vožnje do mnogo višeg nivoa nego što bi relativno umereno povećanje snage samo po sebi moglo da dopusti.
Hardver i softver sa specifičnim M-postavkama.
Glavne hardverske komponente pogona M xDrive zasnovane su na BMW xDrive inteligentnom pogonskom sistemu na sva četiri točka i Aktivnom M Diferencijalu, dok softver za kontrolu dinamičnosti vožnje specifičan za M obezbeđuje inovativnu primenu. Pogonski sklop je ojačan kako bi bio krući i snažniji zbog faktora visokog obrtnog momenta, konfiguracije zasnovane na zadnjoj osovini i opcije pogona na 2 točka. Dok kućište transfera deli jedan deo pogona motora između prednjih i zadnjih točkova u lako podesivom odnosu (u zavisnosti od potreba), Aktivni M Diferencijal je odgovoran za potonju distribuciju pogona između zadnjih točkova. Ovaj aktivni kontrolni element deo je funkcionalnosti sistema M xDrive i njegov učinak zaključavanja može varirati između 0 i 100 procenata, u zavisnosti od toga šta situacija nalaže. Ovo osigurava pojačanu vuču, agilnost i stabilnost upravljanja kada se automobil vozi na veoma sportski način ili na putevima sa različitim nivoima prianjanja – tj. upravo onda kada je potrebno. Pošto M xDrive obuhvata sposobnost kontrole dinamičnosti specifičnu za M, stabilizatorske intervencije iz sistema DSC potrebne su samo u ekstremnim situacijama. I tako se ogromna snaga motora može konvertovati u propulzivnu silu sa praktično nultim gubicima. Konačni ishod svega ovoga jeste to da se novi BMW M5 može voziti još preciznije i tačnijim smerom – on reaguje osetljivo i direktno na vozačeve postupke i stoga zahteva malo korekcija u upravljanju u vreme vožnje do samih granica.
Dinamičnost upravljanja po narudžbini: 4WD, 4WD Sport ili 2WD.
Kad god motor startuje, BMW M5 je automatski u režimu 4WD sa uključenim DSC-om. Čak i u toj osnovnoj konfiguraciji, koja prvobitno pomogućava izvesno klizanje zadnjih točkova kako bi dala agilnost po kojoj su modeli M čuveni, M xDrive nudi opipljive koristi u situacijama poput ubrzavanja na izlazu iz krivina. Sedan postiže od 0 do 100 km/h (62 mph) ili 200 km/h (124 mph) sprint-vožnje toliko brzo da njegov prethodnik ostaje daleko za njim, a poklonici sportske vožnje sa svih strana momentalno načulje uši.
Vozači koji su još žedniji sportske akcije mogu pokrenuti puni potencijal performansi automobila uključenjem druge konfiguracije: režima M Dynamic Mode (MDM) gde je 4WD Sport režim sistema M xDrive konfigurisan za ultra sportsko i dinamično upravljanje. Zahvaljujući tome, novi BMW M5 postaje daleko agilniji nego u standardnoj konfiguraciji i kanališe još više pogona na zadnje točkove. Istovremeno, MDM dopušta mnogo veće klizanje točkova, dopuštajući oduševljenom vozaču da sedan ubaci u kontrolisano proklizavanje i doživi izuzetnu agilnost novog BMW M5 – što je poznata osobina modela M– do kraja. Začetak preteranog skretanja blagovremeno je najavljen dok linearno uvećanje ugla bočnog klizanja dovodi do lake kontrole, posebno zbog toga što MDM doprinosi stabilnosti na samim granicama performansi.
Kada je DSC deaktiviran, postoji izbor između tri režima (4WD, 4WD Sport i 2WD). U režimu 4WD, M xDrive ima neutralne postavke koje daju optimalnu kontrolu i izuzetnu vuču. Ovo je od posebne koristi na putevima koji su u osrednjem ili lošem stanju. Istovremeno, režim 4WD takođe dozvoljava vozaču da istražuje sposobnosti dinamičnih performansi novog modela BMW M5 sa isključenim kontrolnim sistemom DSC.
Uključenje režima 4WD Sport menja konfiguraciju pogona M xDrive tako da se postigne još veća agilnost i sportski osećaj. Mešavina apsolutne preciznosti, izvrsnog upravljanja i fenomenalne vuče koju on otkriva sigurno je sredstvo za postizanje vrhunskog uživanja u vožnji. Postavke režima 4WD Sport fino su podešene uz pomoć veoma iskusnih specijalista u cilju korišćenja puta u suvim uslovima.
Sa aktiviranim režimom 2WD, novi BMW M5 nudi veštom vozaču doživljaj vožnje sedana visokih performansi sa samo zadnjim pogonom, dovodeći do čiste forme vozačkog zadovoljstva koja opčinjava na sopstveni jedinstveni način. Kombinacija neverovatno agilnog upravljanja, sjajnog osećaja i izuzetne kontrole kretanja može se pripisati Aktivnom M Diferencijalu.
Koncept prikaza i kontrole.
Kabina novog modela BMW M5 fokusirana na vozača sada ima još čistiji dizajn zahvaljujući spuštenoj instrument tabli sa stajaćim Kontrolnim displejem. Grupa instrumenata u M-stilu sa dva klasična kružna brojčanika i crvenim kazaljkama takođe u sebi ima i dodatni digitalni brzinometar na levoj strani, dok brojač obrtaja na desnoj obuhvata i polje za upozorenje na promenljivi broj obrtaja u minutu te sportske lampice menjača kada je uključen prednji prikaz. Posred grupe instrumenata, vozač će pronaći podatke o odabiru brzine, programu menjanja Drivelogic, režimu M xDrive i postavci M1/M2, plus trenutno aktivirane postavke pogona i vešanja. Kad se aktivira prednji prikaz, ključne informacije mogu se projektovati na vetrobran tako da se pojavljuju neposredno u vozačevom vidnom polju. Grafika M-opcije gledanja razvijena za dinamičnu vožnju potpuno je revidirana i M-pogled sada dopušta i prikaz navigacionih informacija, po želji. Prostor za projekciju prednjeg prikaza u novom modelu BMW M5 uvećan je za oko 70 procenata.
Povrh iznova dizajniranog birača brzina, može se naći preklopna sklopka sa tri položaja za izbor programa Drivelogic promene brzina. Dugme P ispod njega za zaključavanje po parkiranju takođe je nadohvat ruke. U tipičnom M-stilu, brzine nove osmobrzinske transmisije M Steptronic mogu se menjati kako ručicom, tako i tipkama na volanu, dok se vozači mogu odlučiti i za automatizovani režim D. Manuelnim režimom S, u međuvremenu, M Steptronic omogućava višestruko snižavanje stepena prenosa, što za posledicu ima značajno smanjenje vremena promene brzina prilikom izvođenja sportskih vozačkih manevara, poput naglog kočenja na ulasku u krivine.
Kao i u prethodnom modelu, M sportski volan sadrži i dva dugmeta pogona M Drive (M1, M2) koja se mogu zasebno konfigurisati i omogućavaju vozaču da se vrati na ranije sačuvane postavke. Dugmad su potpuno redizajnirana i na vidnom su mestu. Ovo omogućava da se još lakše dohvate i, u uobičajenom M-stilu, nudi odličnu brzinu primene. Kao i režim M xDrive te program promene brzina Drivelogic, mapiranje motora i amortizera, karakteristike Servotronic upravljanja i podaci na prednjem prikazu takođe se mogu upamtiti. Željene postavke mogu se sačuvati preko menija iDrive. Ikona u grupi instrumenata pokazuje vozaču kada se aktivira sačuvana postavka M1/M2.
Kratkim pritiskom na DSC dugme u centralnoj konzoli aktivira se režim M Dynamic Mode (MDM) dok se dugim pritiskom aktivira režim isključenog DSC-a. Kad se aktivira režim isključenog DSC-a, meni za postavke M xDrive istovremeno se pojavljuje na kontrolnom prikazu. Osim toga, sada je moguće birati 4WD, 4WD Sport ili 2WD režim korišćenjem bilo iDrive kontrolera, bilo funkcije ekrana osetljivog na dodir. Aktivirani režim se prikazuje u grupi instrumenata i može se takođe sačuvati kao deo postavki pogona M Drive.