Volkswagen Polo 6. generacije, umanjeni Golf, zvijezda salona u Frankfurtu

0
397

Ovo je 10 bitnih činjenica o adutu B-segmenta iz Wolfsburga, prostranijem od Golfa IV, koji prvoklasnom izvedbom, bogatom opremom i hi-tech sistemima podiže standarde niže klase
U junu, uz veliku pompu, u Berlinu je održana pretpremijera Volkswagen Pola šeste generacije, a šampanjac će se otvoriti na salonu IAA 2014 u Frankfurtu (14. do 24. septembra). Taj je model već u prethodnoj generaciji došao na prag premium izvedbe, a novi je u svemu napredniji, bolji. Pročitajte deset najvažnijih činjenica aduta B-segmenta iz Wolfsburga:
1. Prvi Polo, Typ 86 (1975. – 1981.), bio je jeftinija i slabija verzija Audija 50 uvedenog 1974. Sljedeće generacije: druga, Typ 86C (1981. – 1994.), uz redizajn 1990., treća Typ 6N (1994. – 2001.), uz redizajn 1999., četvrta, Typ 9N (2001. – 2009.), uz redizajn 2005., peta Typ 6R/C (2009. – 2017.) uz redizajn 2014. Do sada je proizvedeno ukupno 14,2 milijuna primjeraka, u pogonima u Njemačkoj, Španjolskoj, Belgiji, Brazilu, Južnoj Africi, Kini. Nakon Ford Fieste najprodavaniji je auto B-segmenta.
2. Prvi dizelski model, 1.3 D, uveden je 1986. u Polo II. Izvedenica benzinca s 1272 ccm razvijala je 45 KS, dovoljno za ubrzanje do stotke za 21 sekundu i najveću brzinu od 140 km/h. U ukupnoj količini svih generacija je 23 posto dizelaša, a u posljednje dvije generacije 32 posto. Za usporedbu, posljednje dvije edicije Golfa imaju udio dizelaša veći od 60 posto. Zbog hajke na dizelske motore, u Wolfsburgu kalkuliraju s 20 do 25 posto udjela dizelaša.
3. Novi je Polo gabaritima 4053 x 1751 x 1446 mm pola klase veći od prethodnog. Produžen je 81, proširen 69 i snižen 7 mm. Napredak pokazuje i međuosni razmak od 2564 mm, povećan za čak 94 mm. Širina i međuosni razmak, izravni pokazatelji prostranosti kabine, veći su za 16 odnosno 49 mm nego u Golfu IV, koji se proizvodio od 1997. do 2003.!
4. Napravljen je na modularnoj platformi MQB te je tehnološki sličan sa Škodom Fabijom i praktički jednak kao nova Seat Ibiza. Korištenjem čelika visoke i ultra visoke čvrstoće, usprkos bitnom povećanju gabarita te smanjenju mase za 20 kg, čvrstoća strukture povećana je 35 posto te se očekuje ne samo pet EuroNCAP zvjezdica za sigurnost, nego i najbolji rezultat u klasi.
5. Zapremina prtljažnika, povećaan s 280 na 351 litar, u vrhu je klase i veći nego u Golfu VI (2008. – 2013.), koji ima 350 litara. Preklapanjem stražnjih sjedala dobiva se 1175 l, što Polo dovodi do praga C-segmenta.
6. Kokpit je sličan kao u Golfu s digitalnim zaslonom dijagonale 165 mm (203 mm uz doplatu), s kojim se lako i logično rukuje. U opremi, uz sve bitne gadgete, bi će i ono što je dosad bilo samo u višim klasama: autonomna vožnja, sustav nadziranja pješaka sa samostalnim hitnim kočenjem, LED dnevna svjetla, automatski tempomat, detekcija mrtvog kuta, pomoć pri parkiranju, aktivni info displej, bežično punjenje smartphonea, pametna povezivost i upravljanje
7. Benzinski motori: 3-cilindarski atmosferski 1.0 MPI sa 65 i 75 KS te isti turbo s direktnim ubrizgavanjem 1.0 TSI, s 95 i 116 KS i 4-cilindarski 1.5 TSI snage 150 KS, sa sustavom ACT (Active Cylinder Technology) za isključivanje dva cilindra u vožnji. Dizelski motori: 1.6 TDI s 80 i 95 KS. U paleti mjenjača su ručni 5 i 6-stupanjski te automatski DSG7.
8. Najsnažniji model GTI, koji baca rukavicu u lice Cliju R.S. i Fiesti ST, pokreće se turbobenzincem s direktnim ubrizgavanjem 2.0 TSI snage 200 KS, koliko je iz istoimenog motora prethodne generacije razvijao Golfu GTi iz 2004., što mu omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,5 s i najveću brzinu od 240 km/h. U opciji je s ručnim 6-stupanjskim i automatskim DSG7, s dvostrukom spojkom. Pogon je prednji.
9. Uvodi se 3-cilindarska verzija 1.0 TGI (Turbo Gas Injection), s 90 KS i napajanjem prirodnim plinom. Da ne bi bilo zabune, nije tu riječ o klasičnom sustavu napajanja tekućim naftnim plinom (LPG), dakle propan-butan, nego visoko komprimiranim zemnim plinom CNG (compressed natural gas), koji se uglavnom sastoji od metana. To je znatno zahtjevnija i skuplja, ali učinkovitija i globalno povoljnija tehnologija, jer zemni plin treba stlačiti u posebni spremnik, pri više od 200 bara.
10. Prodaja u Njemačkoj već je počela, a osnovni benzinac 1.0 da 65 KS, sa svom bitnom opremom, stoji 12.975 eura. Kod nas se očekuje krajem godine.. Prve najave i odjeci obećavaju uspjeh. Konkurenti: Ford Fiesta, Renault Clio, Škoda Fabia, Opel Corsa, Toyota Yaris, Mazda 2, Hyundai i20, Kia Rio, Citroën C3, Peugeot 208, Seat Ibiza… Je li novi Polo najbolji? Da!





Izvor