Njemački proizvođač automobila Volkswagen preispituje budućnost Lamborghinija, Bugattija i Ducatija kako bi svoje poslovanje postavio na ekonomičnije osnove pri prelazu na masovnu proizvodnju električnih automobila, rekli su izvršni direktori.
Uprava i direktori Volkswagena će razmotriti strategiju na sastanku u novembru a rade na novoj „listi obaveza“ koje će kompaniji pomoći da više nego udvostruči svoju vrijednost, na 200 milijardi eura, rekao je jedan izvršni direktor.
Rezultat svega bi moglo da bude tehnološko partnerstvo za sportske automobile s visokim performansama i za brendove supermotora, restrukturiranje ili nešto drugo, uključujući uvrštenje u berzovnu kotaciju i prodaju, rekla su dvojica direktora koji su željeli da ostanu anonimni.
Sredinom septembra specijalizovani britanski časopis Car Magazine je pisao da će Bugatti preuzeti Rimac Automobili, a Volkswagen će navodno zauzvrat dobiti veći udeo u hrvatskoj kompaniji.
Volkswagen više ne želi da troši novac i radnu snagu na Bugatti, koje namjerava da preusmeri u opsežan program ulaganja u elektrifikaciju, digitalizaciju i autonomnu vožnju, napisao je tada Car Magazine, dodajući da su VW-ovi izvršni direktori odobrili prodaju početkom septembra. U Rimac Automobilima su tada izjavili da ne mogu da komentarišu spekulacije, a izvještaj nisu želeli da komentarišu ni u Bugattiju ni u Volkswagenu.
Izvršni direktori VW-a, u čijem vlasništvu su i brendovi Audi, Škoda, Porsche i Seat, navode da u kompaniji razmatraju da li imaju resursa za razvoj električnih platformi za manje brendove, budući da trenutno ulažu milijarde u izmene standardnih modela.
Izvršni direktor Herbert Diess pokušava da pronađe način da oslobodi novac za finansiranje prelaza na električne modele nakon što su mu moćne sindikalne vođe blokiralei pokušaj smanjenja troškova u matičnoj Nemačkoj.
U razgovoru za Reuters Diess nije želio da pojedinačno komentariše brendove visokih performansi, ali je priznao da se Volkswagen mora iz temelja promeniti kako bi se pripremio za eru električnih i autonomnih automobila.
„Stalno analiziramo portfelj naših brendova, posebno u fazi temeljitih promena u našem sektoru. S obzirom na poremećaje na tržištu, moramo da se fokusiramo i zapitamo šta transformacija znači za pojedine dijelove grupacije“, rekao je Diess.
„Brendove treba mjeriti novim zahtevima. Elektrifikacijom, dometom, digitalizacijom i kapacitetima za umrežavanje. Otvorio se novi manevarski prostor i svaki brend mora da pronađe svoje novo mjesto“, rekao je Diess.
Prošle godine Volkswagen je prodao 4.554 Lamborghinija, čija cijena se kreće od 200.000 do više miliona dolara za posebne modele. Prodali su takođe 82 Bugattija, koji koštaju milione dolara te nešto više od 53.000 motocikala Ducati.