Kriza s pandemijom koronavirusa stvorila je niz problema. Putuje i vozi se mnogo manje pa Evropska asocijacija proizvođača automobila (ACEA) javlja da je mnogim naftnim kompanijama ostalo previše zimskog goriva u skladištima te ga žele prodavati i nakon predviđenih rokova. Naime, Evropska komisija propisala je da od sredine marta treba početi zamjena zimskog goriva ljetnim na benzinskim stanicama, a cijeli proces mora biti gotov do početka maja.
Zašto je to važno? Zimsko gorivo hlapljivije je nego ljetno tako da i pri nižim temperaturama zadrži karakteristike, odnosno da ostane zapaljivo. U ljetnim uslovima vožnje te karakteristike nisu poželjne jer se pri visokim temperaturama javljaju isparavanja i u crijevima za dovod goriva mogu nastati mjehurići, što nije dobro jer može doći do ozbiljnih kvarova motora ili u blažim slučajevima može doći do nejednakog rada motora, nemogućnosti njegova pokretanja zbog pada pritiska u crijevima za dovod goriva ili povećanih emisija štetnih plinova.
Proizvođači automobila upozorili su Evropsku komisiju na taj problem i naglašavaju da se ne slažu s prolongiranjem termina zamjene zimskog goriva ljetnim na benzinskim stanicama – što traže naftne kompanije, a već je odobreno u SAD-u – te tvrde, a to bi mogao biti problem za vozače, da neće odgovarati za kvarove i probleme na motorima vozila, koji su uvjetovani upotrebnom neadekvatnog goriva.
Drugi veliki problem je i pad avionskog prometa, odnosno ogromna količina neiskorištenog kerozina. Pojavile su se neke oportunističke ideje o miješanju kerozina i dizela, a ACEA upozorava da se to ne bi smjelo raditi jer avionsko gorivo ima mnogo više sumpora. Njegovim miješanjem s dizelom i korištenjem u automobilima moglo bi doći kvarova filtra čađi, sistema ubrizgavanja goriva te povišenih emisija štetnih plinova. Kerozin ima i slabiju mogućnost podmazivanja pa su moguća i oštećenja pokretnih dijelova motora.
ACEA upozorava da bi miješanje kerozina i dizela poništilo garancije automobila.
Izvor