Preporučuje se vlasnicima dizelskih vozila da izbjegavaju putovanja kraća od 15 do 25 kilometara kako bi se izbjeglo zagušenje filtra čađi
Filtri čađi (DPF) na modernim dizelskim vozilima funkcioniraju na isti način – oni prikupljaju sitne čestice čađi koje su posljedica izgaranja goriva u motorima. Kad se nakupi dovoljna količina filtri su programirani da u njima dođe do izgaranja čađi. To se događa u vožnji i taj proces automatiziran, povećanjem temperature ispušnih plinova na ulazu u filtar spaljuju se čestice u njemu. U DPF-u dolazi do (samo)izgaranja vozite li od 15 do 20 minuta u kontinuitetu iznad 2500 o/min.
Važno upozorenje objavila je britanska Udruga neovlaštenih servisa (IGM): preporučuje se vlasnicima dizelskih vozila da izbjegavaju putovanja kraća od dvadesetak kilometara kako bi se izbjeglo zagušenje filtra čađi. U tim kratkim intervalima neće se aktivirati izgaranje čestica čađi. Dogodi li do zagušenja, uključit će se lampica na instrumentnoj ploči automobila (na glavnoj slici). U tom slučaju odmah nazovite servis, odnosno nemojte paliti automobil.
U servisu će vam vjerojatno regenerisati filtar, a ako to neće biti moguće troškovi zamjene mogu biti poprilično visoki, ovisno o servisu u kojem to radite. Dakle, nije loše zapamtiti ovaj savjet.





Izvor