Servisi za dijeljenje prijevoza poput Ubera i Lyfta nisu poremetili samo poslovanje taksi službi, već bi na koljena mogli da bace i rent-a-car gigante poput Avisa i Hertza.
Ako ste ikad iznajmljivali automobil na aerodromu vjerovatno ste svjesni zamornog procesa čekanja u redu, potpisivanja dokumenata, vožnje autobusom do unajmljenog vozila, koje nerjetko nije u najblistavijem stanju, pregledavanje tog istog vozila od oštećenja kako po povratku ne biste, ni krivi ni dužni, platili štetu itd.
Rasprostranjenost usluge i jednostavnost korišćenja aplikacija poput Uberove učinila je da mnogi putnici, ako planiraju da se zadrže samo u jednom gradu, više uopšte ne iznajmljuju automobil – piše Bloomberg.
Ovo su najbolje osetili Hertz i Avis. Dionice ovih giganata su u slobodnom padu, a morali su dioničarima da objasne i da će projekcije o budućem profitu morati da budu smanjene.
Hertzov dodatni problem je i rast popularnosti SUV vozila. Druga po veličini rent-a-car kompanija uglavnom ima flotu sastavljenu od limuzina i kompaktnih modela koje se uz ogromne gubitke pokušava riješiti na tržištu polovnih vozila.
Hertzova dionica je u protekle tri godine potonula s 52 na 18 dolara, dok je Avisova skliznula sa 68 na 32 dolara. Treba napomenuti da se ovo dešava u okolnostima kada američki berzovni indeksi probijaju rekordne niove vrijednosti.
Izvor
KUPUJEMO NOVE
Test: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI DSG 4Drive – osuđen na...
autoprodaja - 0
Mnogi ljubitelji automobilizma ime Cupra povezuju sa sportskim verzijama Seata. Međutim 2018. godine donesena je odluka da se Cupra odvoji od Seata kako bi...