Cilj je da se smanji broj nesreća i tako ublaži pritisak na zdravstvene službe koje se sada bore sa pandemijom koronavirusa, piše automobili.hr
Navode se primjeri Osla i Helsinkija koji su u većini gradskih zona uveli ograničenje 30 km/h i nakon toga broj poginulih u saobraćaju smanjili na nulu. Sada su se oglasili i Amerikanci koji takođe tvrde da brzine automobila treba smanjiti na nešto više do 30 km/h u gradovima i 90 km/h na auto-putevima.
Ljekari tvrde da na unesrećene u saobraćaju troše brojne termine CT uređaja i rendgena, koje bi mogli da iskoriste za oboljele od koronavirusa. Osim toga, oni u bolnicu najčešće dolaze u vozilima hitne pomoći, koja se u ovoj krizi mogu bolje iskoristiti.
Takođe su se zalagali za to da svi automobili u prodaji u svijetu od 2030. godine treba da imaju nužnu bezbjednosnu opremu. Ali, s obzirom na generalnu situaciju sa koronavirusom, izgleda da sada pokušavaju da ubrzaju taj proces (ili barem jedan dio).
Podsjećamo, nedavno je (nevezano za novonastalu situaciju sa pandemijom) u Holandiji i službeno uvedeno ograničenje od 100 km/h na svim auto-putevima.
“Srećan sam da smo uspeli zajedno da pronađemo rešenje”, izjavio je tada holandski premijer Mark Rute.
Treba uz to napomenuti da ovakvo ograničenje važi između 6 i 19 sati popodne, a za ostatak dana i noći se primjenjuje “staro” ograničenje od 130 km/h.





Izvor