Japanski proizvođač automobila Toyota, koji je prošle godine Volksvagenu predao prvo mjesto u svijetu po broju prodatih vozila, sada je pao za još jedno mesto.
Od januara do juna ove godine Toyota je u svijetu prodala 5,13 miliona vozila marki “toyota”, “lexus”, “daihatsu” i “hino”, što je 2,7 odsto više u odnosu na isti period prošle godine, navodi se u saopštenju te kompanije.
U isto vrijeme je Volksvagen, krovna kompanija za marke “vvolksvagen”, “audi”, “seat”, “škoda”, “bentli”, “porše” i “lamborgini”, motocikle “dukati” i kamione “MAN”, prodao 5,27 miliona vozila.
Savez Reno-Nisan je postigao istu cifru, zahvaljujući doprinosu Micubiši motorsa, i vjeruje se da su oni spremni da ove godine preuzmu vodeću poziciju u svijetu.
“To nikada nije bio cilj, ali je velika satisfakcija”, rekao je generalni direktor Renoa Karlos Gosn.
Reno je prodao 1,9 miliona vozila, Nisan 2,9 miliona, a Micubiši nešto više od 494.300.
Ipak, za razliku od Toyote i Volksvagena, u francusko-japanskom savezu su to ipak odvojene kompanije koje povezuje međusobno vlasništvo manje od 50 odsto. Reno ima 43 odsto vlasništva u Nisanu dok japanska kompanija posjeduje 15 odsto Renoa, u okviru partnerstva započetog 1999.
Nisan je 2016. preuzeo 34 odsto udjela u Micubishi motorsu, što je bio ključni korak ka preuzimanju prvog mjesta po prodaji vozila. Reno je 2014. preuzeo kontrolu i nad ruskim Avtovazom.
KUPUJEMO NOVE
Test: Citroën C4 Shine 1.2L PureTech 130 S&S EAT8 – još...
autoprodaja - 0
Citroën je novu modelsku generaciju C4 predstavio u junu protekle godine, kao nasljednika već popularnog modela i tada najavio novi dizajnerski pravac i nova tehnička...