Mala masa praznog vozila, pogon na stražnje točkove, atmosferski motor – navodno nova, a dizajnirana prema pravilima od prije pola stoljeća – ovo je Toyota GR 86.
Pet mjeseci nakon debija Subaru BRZ, Toyota je predstavila blizanca GR 86. Ovo je treći model u porodici Gazoo Racing – 86 se pridružio Supri i Yarisu. I pored činjenice da nosi i značku GR, pripremljen je prema sasvim drugom receptu.
Lagano, lako i brzo
2012. godine, prilikom predstavljanja GT86, često se spominjala legendarna Toyota AE86, lagani model sa stražnjim pogonom na kojem su odrasle generacije trkaćih vozača. GT86 je pripremljen prema istim principima: atmosferski bokserski motor koji je podložan modifikacijama, pogon na stražnje točkove i lagana konstrukcija, zahvaljujući kojima automobil nije morao zastrašivati snagom. Sjajno je i kako je lako modificirati. Na tržištu postoji more dijelova koji vam omogućuju poboljšanje performansi proporcionalno vašem povećanju vještina. To je automobil koji se može razvijati s vozačem. I sjajan je u raznim područjima moto sporta, što je bio cilj Toyote od samog početka. Uu Japanu, čak postoje i verzije bez radija i klima uređaj, namijenjeni kao osnova za izgradnju trkaćeg automobila.
A danas je Toyota predstavila novi GT86 – pokrenut kao GR 86
GR, ili Gazoo Racing – Toyotin sportski odjel već je izradila svoj treći model, ali u Japanu ih je imala još 8. 86 još uvijek nema motor s turbopunjačem poput Supre, niti 4WD poput Yarisa. Međutim, osjetno je snažniji od prethodnika – ima 2,4-litreni motor s 235 KS i okretnim momentom od 250 Nm. Može sprintati do stotke za 1,1 sekundu bolje od GT86 – ubrzava za 6,3 sekunde, ali ne postoji hibridni sistem, čak ni blaži. I nije preopterećen pomoćnicima vozača – dodaci kao što je pomoć u traci ili aktivni tempomat bit će dostupni samo u najvišoj verziji opreme.
Pored većeg motora, Toyota je za 5 kg lakša od svoje prethodnice. Za to su zaslužni, između ostalih upotreba luka točkova ili aluminijskog krova umjesto čelika. Umjesto da se usredotoče na dizajn nove karoserije, dizajneri su se pobrinuli za dodatno ukrućenje strukture, pročišćavanje aerodinamike i poboljšanje sjajnih voznih karakteristika. Zbog toga GR izgleda kao osvježeni GT – ipak se temelji na istoj platformi.
Unutrašnjost ovog automobila najbolje svjedoči o specifičnosti ciljne skupine
Izgleda kao da su dizajnirani u prošlom stoljeću i osvježeni silom pritiskajući zaslon umjesto satova i silom postavljajući multimedijsku stanicu u sredinu kokpita. I ovaj pomoćni stil nije spriječio Toyotu da proda više od 200.000. primjeraka. Estetika se spušta u drugi plan, vozač mora gledati cestu ispred sebe, a u slučaju ovog automobila često i kroz bočni prozor.
I najbolji dio je što će se, za razliku od BRZ-a, GR 86 prodavati u Evropi
Nije službeno potvrđeno, ali prema raznim izvorima, Japanci su nekako shvatili da bi se unatoč ograničenjima EU-a na tržište mogao uvesti novi model s prirodno aspirisanim 2,4. Možda se, kao u slučaju GR Yarisa, Toyota ne usredotočuje na povećanje prodaje, već na privlačenje pažnje mlađih kupaca, koji su nekada bili povezani s dosadnim djedovim automobilom, ili alatom prodajnog predstavnika.