Peugeot 2008 je bio među prvim automobilima crossover segmenta, koji je nastao na osnovu subkompaktnog modela 208.

Prije pet godina, imali smo priliku testirati Peugeot 2008  , sa srednjim paketom opreme Allure, a sada, sa dovoljnom vremenskom i generacijskom distancom, testiramo model sa istom designacijom (Peugeot 2008 Allure).

Već na prvi pogeld vidljiv je odmak, kako dizajnerski, tako i tehnički.

U drugoj generaciji Peugeot 2008 je zadržao cossoversku formu, ali je dobio potpuno novi izgled i stilske detalje. Različito je gotovo sve – prednja maska, svjetla, kućišta retrovizora… ali je ostao atraktivan i značajno moderniziran.

Kada pogledate ovaj automobil prvo primijetite veliku, dominantnu rešetku hladnjaka sa veoma zanimljivim motivom, prednja svjetla i svjetlosne dodatke, koji se kao kljove spuštaju prema prednjem spoileru.

Poklopac motora je neobično profilisan, a slični profili su vidljivi i na vratima i na krovnoj plohi. Ipak, stražnji dio ne donosi komplikovane profile, ali svjetlosne baterije izgledaju veoma atraktivno.

Kao što je moderniziran eksterijer, moderniziran je i enterijer. Zadržan je mali volan, preko kojeg se vozaču pruža pogled na potpuno novi 3D i-cockpit, sa zanimljivim grafičkim rješenjima. Centralni displej je repozicioniran, a u odnosu na prethodni model je podignut i zakrenut prema vozaču. Također, tu je i klavir, niz komandnih tipki, kojeg u prethodnj generaciji nije bilo.

Takva postavka je dosta pregledna, ali će vozaču biti potrebno neko vrijeme da se privikne, jer sve funkcije nisu grupisane i smještene u vidokrug.

Sjedišta su dobro postavljena, a njihov profil dobro drži tijelo u krivinama. Prostora ima zaista dovoljno, čak i na stražnjim sjedištima, pa putnici stiču utisak da se voze u automobilu, bar za klasu više.

Prtljažnik je dosta prostran, zahvaljujući dvostrukoj podnici – iako na prvi pogled ne izgleda tako, s lakoćom će prihvatiti i najveće putne kofere.

U vožnji vas Peugeot 2008 neće razočarati, jer nudi razuman nivo komfora, udobnost i uzornu ponudu prostora.

Vozačevo sjedište je veoma dobro postavljeno, a kada ga vozač ispravno podesi, pružiće mu i udobnost i sigurnost i dobar pregled. Naime, ispred vozača je mali, ali zaista mali volan koji treba podesiti dosta nisko, tako da tablu sa instrumentima gledate preko, a ne kroz obruč volana. Dobro podešen položaj sjedišta i volana će omogućiti da vozač može lako ući i izaći iz automobila, imati dobar pregled i odličnu vozačku posturu, sa spuštenim laktovima i opuštenim rukama, što će cijeniti vozači na dužim putovanjima. Naravno, vozač koji nije otvoren za nova saznanja i teško prihvata takav položaj će se zamarati u vožnji i neće mu biti ugodno.

Jedinu zamjerku možemo uputiti dosta viskom pragovima, koji otežavaju izlazak iz automobila, iako istini za volju, visoki pragovi osiguravaju čvrstoću karoserije, što se osjeti u vožnji, a osjetilo bi se i u neželjenoj situaciji, jer bi u slučaju sudara zaštitili noge vozača i putnika.

Motor sa oznakom 1.2 PureTech koristi turbopunjač, koji sa 3 cilindra, iz radne 1.199 ccm razvija 130 KS i 230 Nm obrtnog momenta, već pri 1.750 o/min. Dok je nezagrijan, ovaj motor radi dosta grubo, ali kako se zagrijava, tako se i njegova radna kultura poboljšava i postaje sve uglađeniji, a pri višim obrtajima daje dobar, ali uvježbanom uhu prepoznatljiv trocilindraški zvuk, što zapravo i nije loše.

Vožnja nije zamorna, bez obzira da le se vozite po autoputu ili po krivudavim planinskim cestama. Dobro podešen ovjes se vema dobro ponaša u zajednici sa 17 inčnim felgama i gumama (Michelin) dimenzija 215/60 R 17. Osjećaj na volanu je dosta dobar (unatoč dimenzijama volana), pa će vožnja po vijugavim cestama, čak i u brzom ritmu, stvarati zadovoljstvo.

Pri svemu tome, Peugeot 2008 je dosta ekonomičan, pa smo tokom testa, u prosjeku trošili 6,5 l/100 km, što ne odudara mnogo u odnosu na tvrničke podatke.

Na BH tržištu, Peugeot 2008 je dostupan sa benzinkim motorom 1.2 PureTech u izvedbama sa 100, 130 i 155 KS, sa početnom cijenom od 35.056 KM (100 KS, Active), sa dizelskim motorom 1.5 BlueHDI sa 110 i 130 KS, sa početnom cijenom od 38.714 KM, kao i sa električnim pogonom, odnosno elektromotorom snage 100 kW, za kojeg bi trebalo izdvojiti najmanje 66.705 KM, a kompletnu ponudu možete pogledati ovdje

Testni model se po opremljenost nalazi otprilike u sredini ponude, pa njegova cijena (po katalogu + opcije) iznosi 43.721 KM, a sa popustom, takav model se može nabaviti po cijeni od 40.441 KM.

Naravno, cijenu određuje oprema, koju kupac može individualno odabrati.

U svakom slučaju, Peugeot 2008 je automobil koji vas neće razočarati svojim voznim svojstvima, ponudom prostora i cijenom.

Serijska oprema Allure:

Digitalna 3D instrument  tabla sa prikazom u dva nivoa

Pokretanje motora pritiskom na dugme DML

Automatsko kočenje u hitnom slučaju Active Saftey Break (AEBS3 kamera + radar)

Kamera za pomoč u vožnji unazad

Peugeot Connect Box

Dodatna oprema:

Grijanje vjetrobranskog stakla (225 KM)

Grijana prednja sjedišta (375 KM)

Otključavanje vozila bez ključa sa dva daljinska upravljača (656 KM)

Sktivni tempomat sa funkcijom ACC do 30 km/h (656 KM)

Specijalna boja Fusion narandžasta (bez doplate)

 

Tehnički podaci:

Motor PureTech 130, 3 cilindra, 1.199 cm3
Maksimalna snaga 96 kW (130 KS) pri 5.500 o/min
Maksimalni obrtni momenat 230 Nm pri 1.750 o/min
Potrošnja goriva 5,3-6,2 l/100 km (tvornički podaci)
Emisija CO2 120-140 g/km
Masa vozila 1.328 kg
Performanse
Maksimalna brzina 196 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 9,8 s
Dimenzije
Dužina 4.300 mm
Širina 1.987 mm
Visina 1.530 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.605 mm
Zapremina rezervoara 44 l
Zapremina prtljažnika 434 – 1.467 l
Cijena testiranog vozila 40.441 KM

 

Velika pažnja posvećena je svakom detalju

Iz svakog ugla Peugeot 2008 izgleda atraktivno

Kamera za vožnju unazad će znatno pomoći vozaču