Peugeot 2008 je bio među prvim automobilima crossover segmenta, koji je nastao na osnovu subkompaktnog modela 208.
Prije pet godina, imali smo priliku testirati Peugeot 2008 , sa srednjim paketom opreme Allure, a sada, sa dovoljnom vremenskom i generacijskom distancom, testiramo model sa istom designacijom (Peugeot 2008 Allure).
Već na prvi pogeld vidljiv je odmak, kako dizajnerski, tako i tehnički.
U drugoj generaciji Peugeot 2008 je zadržao cossoversku formu, ali je dobio potpuno novi izgled i stilske detalje. Različito je gotovo sve – prednja maska, svjetla, kućišta retrovizora… ali je ostao atraktivan i značajno moderniziran.
Kada pogledate ovaj automobil prvo primijetite veliku, dominantnu rešetku hladnjaka sa veoma zanimljivim motivom, prednja svjetla i svjetlosne dodatke, koji se kao kljove spuštaju prema prednjem spoileru.
Poklopac motora je neobično profilisan, a slični profili su vidljivi i na vratima i na krovnoj plohi. Ipak, stražnji dio ne donosi komplikovane profile, ali svjetlosne baterije izgledaju veoma atraktivno.
Kao što je moderniziran eksterijer, moderniziran je i enterijer. Zadržan je mali volan, preko kojeg se vozaču pruža pogled na potpuno novi 3D i-cockpit, sa zanimljivim grafičkim rješenjima. Centralni displej je repozicioniran, a u odnosu na prethodni model je podignut i zakrenut prema vozaču. Također, tu je i klavir, niz komandnih tipki, kojeg u prethodnj generaciji nije bilo.
Takva postavka je dosta pregledna, ali će vozaču biti potrebno neko vrijeme da se privikne, jer sve funkcije nisu grupisane i smještene u vidokrug.
Sjedišta su dobro postavljena, a njihov profil dobro drži tijelo u krivinama. Prostora ima zaista dovoljno, čak i na stražnjim sjedištima, pa putnici stiču utisak da se voze u automobilu, bar za klasu više.
Prtljažnik je dosta prostran, zahvaljujući dvostrukoj podnici – iako na prvi pogled ne izgleda tako, s lakoćom će prihvatiti i najveće putne kofere.
U vožnji vas Peugeot 2008 neće razočarati, jer nudi razuman nivo komfora, udobnost i uzornu ponudu prostora.
Vozačevo sjedište je veoma dobro postavljeno, a kada ga vozač ispravno podesi, pružiće mu i udobnost i sigurnost i dobar pregled. Naime, ispred vozača je mali, ali zaista mali volan koji treba podesiti dosta nisko, tako da tablu sa instrumentima gledate preko, a ne kroz obruč volana. Dobro podešen položaj sjedišta i volana će omogućiti da vozač može lako ući i izaći iz automobila, imati dobar pregled i odličnu vozačku posturu, sa spuštenim laktovima i opuštenim rukama, što će cijeniti vozači na dužim putovanjima. Naravno, vozač koji nije otvoren za nova saznanja i teško prihvata takav položaj će se zamarati u vožnji i neće mu biti ugodno.
Jedinu zamjerku možemo uputiti dosta viskom pragovima, koji otežavaju izlazak iz automobila, iako istini za volju, visoki pragovi osiguravaju čvrstoću karoserije, što se osjeti u vožnji, a osjetilo bi se i u neželjenoj situaciji, jer bi u slučaju sudara zaštitili noge vozača i putnika.
Motor sa oznakom 1.2 PureTech koristi turbopunjač, koji sa 3 cilindra, iz radne 1.199 ccm razvija 130 KS i 230 Nm obrtnog momenta, već pri 1.750 o/min. Dok je nezagrijan, ovaj motor radi dosta grubo, ali kako se zagrijava, tako se i njegova radna kultura poboljšava i postaje sve uglađeniji, a pri višim obrtajima daje dobar, ali uvježbanom uhu prepoznatljiv trocilindraški zvuk, što zapravo i nije loše.
Vožnja nije zamorna, bez obzira da le se vozite po autoputu ili po krivudavim planinskim cestama. Dobro podešen ovjes se vema dobro ponaša u zajednici sa 17 inčnim felgama i gumama (Michelin) dimenzija 215/60 R 17. Osjećaj na volanu je dosta dobar (unatoč dimenzijama volana), pa će vožnja po vijugavim cestama, čak i u brzom ritmu, stvarati zadovoljstvo.
Pri svemu tome, Peugeot 2008 je dosta ekonomičan, pa smo tokom testa, u prosjeku trošili 6,5 l/100 km, što ne odudara mnogo u odnosu na tvrničke podatke.
Na BH tržištu, Peugeot 2008 je dostupan sa benzinkim motorom 1.2 PureTech u izvedbama sa 100, 130 i 155 KS, sa početnom cijenom od 35.056 KM (100 KS, Active), sa dizelskim motorom 1.5 BlueHDI sa 110 i 130 KS, sa početnom cijenom od 38.714 KM, kao i sa električnim pogonom, odnosno elektromotorom snage 100 kW, za kojeg bi trebalo izdvojiti najmanje 66.705 KM, a kompletnu ponudu možete pogledati ovdje
Testni model se po opremljenost nalazi otprilike u sredini ponude, pa njegova cijena (po katalogu + opcije) iznosi 43.721 KM, a sa popustom, takav model se može nabaviti po cijeni od 40.441 KM.
Naravno, cijenu određuje oprema, koju kupac može individualno odabrati.
U svakom slučaju, Peugeot 2008 je automobil koji vas neće razočarati svojim voznim svojstvima, ponudom prostora i cijenom.
Serijska oprema Allure:
Digitalna 3D instrument tabla sa prikazom u dva nivoa
Pokretanje motora pritiskom na dugme DML
Automatsko kočenje u hitnom slučaju Active Saftey Break (AEBS3 kamera + radar)
Kamera za pomoč u vožnji unazad
Peugeot Connect Box
Dodatna oprema:
Grijanje vjetrobranskog stakla (225 KM)
Grijana prednja sjedišta (375 KM)
Otključavanje vozila bez ključa sa dva daljinska upravljača (656 KM)
Sktivni tempomat sa funkcijom ACC do 30 km/h (656 KM)
Specijalna boja Fusion narandžasta (bez doplate)
Tehnički podaci: |
|
Motor | PureTech 130, 3 cilindra, 1.199 cm3 |
Maksimalna snaga | 96 kW (130 KS) pri 5.500 o/min |
Maksimalni obrtni momenat | 230 Nm pri 1.750 o/min |
Potrošnja goriva | 5,3-6,2 l/100 km (tvornički podaci) |
Emisija CO2 | 120-140 g/km |
Masa vozila | 1.328 kg |
Performanse | |
Maksimalna brzina | 196 km/h |
Ubrzanje od 0 do 100 km/h | 9,8 s |
Dimenzije | |
Dužina | 4.300 mm |
Širina | 1.987 mm |
Visina | 1.530 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2.605 mm |
Zapremina rezervoara | 44 l |
Zapremina prtljažnika | 434 – 1.467 l |
Cijena testiranog vozila | 40.441 KM |
Velika pažnja posvećena je svakom detalju
Iz svakog ugla Peugeot 2008 izgleda atraktivno
Kamera za vožnju unazad će znatno pomoći vozaču