MG Motor je novi brend na tržištu Bosne i Hercegovine, iako će se stariji ljubitelji rado prisjetiti sportskih automobila sa bedžom MG.
Brend MG (Morris Garages) je osnovan prije 100 godina, a od 1924. godine počinje proizvoditi sportske automobile. Zabilježeno je da su MG automobili, svojevremeno postavili 40 brzinskih rekorda, i proglašen je najkvalitetniji trkaći brend na svijetu.
MG je poslovao samostalno do 1972. godine, kada postaje dio konzorcija British Leyland (BLMC). Od 1986. godine, vlasništvo nad brendom MG preuzima Rover Group, a od 2000.-te godine, kompanija nosi naziv MG Rover Group. Kolapsom MG Rover Group, MG-a preuzima kineski automobilki konglomerat SAIC, jedan od najvećih u Kini. Od tada se ponovo proizvode automobili sa oktagonskim BM bedžom.
Nije trebalo dugo vremena da se brend MG vrati na evorpsko tržište. U Evropi je MG Motor u protekle dvije godine otvorio više od 400 prodajnih salona, a rast prodaje rezultat je uvođenja modela koji oduševljavaju kvalitetom i opremom, pa je samo tokom protekle (2021.) godine u Evropi prodato 52.546 primjeraka MG modela, dok je na globalnom tržištu MG prodao bezmalo 590 hiljada automobila.
Od ove godine, sa radom je počela kompanija MG Motor Adriatic sa sjedištem u Zagrebu, koja pokriva: Hrvatsku, Srbiju, Sloveniju, Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, Sjevernu Makedoniju i Albaniju.
Tako smo posredstvom MG Motor Adriatic, koji je dio Grand Automotive Adriatic d.o.o., a koja je u vlasništvu Taavura grupe, na test dobili plug-in hibridni MG eHS PHEV, sa paketom opreme LUXURY.
Veoma rijetko imamo priliku dobiti na test automobil koji je potpuna novost na tržištu, ne samo BiH, nego i regionalno. Već na samom početku, zaintrigirao nas je oktagonalni logotip sa slovima MG, jer automobil sa takvim logotipom sam posljednji put u Sarajevu vidio ranih ‘70-ih godina proteklog vijeka – mali, nizak, sportski, crveni, dvosjed sa crnim platnenim krovom i hromiranim karambolkama (da ne kažem branicima u savremenom smislu riječi).
Sada sa vremenskom distancom od 50 godina, ponovo u Sarajevu vidim MG, koji je sušta suprotnost automobile iz sjećanja…
Ovaj novi pripada SUV segmentu, visok, sa visokim klirensom, ostakljenim krovom, 5 sjedišta i hibridnim pogonom. Rekli bi: “slični kao šljiva i banana”
Dizajn ovog automobila je savremen, sa skladnim proporcijama, zanimljivo riješenim prednjim dijelom kojim dominira velika maska gladnjaka sa MG logotipom u sredini, te modernim LED svjetlima. Bočne linije su glatke, blago profilisane, a linija krova gotovo potpuno ravna. Stražnji dio je također savremen, sa velikim LED svjetlima i diskretnim difuzorom (imitacija hroma) između eliptičnih izduvnih cijevi.
Naravno, tu su i aluminijske felge prečnika 18 inča, i krovne lajsne, i krovna antena u obliku ajkulinog peraja, ostakljeni krov – ništa ne nedostaje.
Dizajneri su prilikom rada na modeliranju, očigledno imali neke uzore, srećom dobre, pa je izgledu ovog automobila teško naći ozbiljniju zamjerku.
Unutrašnjost je još bolja. Sjedišta i paneli na vratima donose zanimljive kontraste crvene i crne kože dosta dobrog kvaliteta, a prednja sjedišta su sportski oblikovana, duboko profilisana, sa integrisanim naslonom za glavu. Naravno sjedišta imaju električno podešavanje, a između njih je visok centralni tunel, na kojem je kratka poluga automatskog mjenjača, te pretinac sa hlađenjem (po potrebi).
Vrh centralne konzole krasi taktilni displej, sa zanimljivo riješenom višebojnom grafikom, koja olakšava traženje željenih komandi.
Tabla sa instrumentima je također displej u boji, veoma pregledan i jasno čitak, bez obzira na svjetlosne uslove.
Vozači koji dosta vremena provode za upravljačem, posebno će obradovati njegov ergonomski dobro riješen oblik, koji ne zamara ni pri dužim vožnjama.
Na stražnjoj klupi ima dovoljno prostora za tri odrasla putnika, tim prije jer je dovoljno odmaknuta od prednjih sjedišta.
Ni prtljažnik vas neće razočarati, sa osnovnom zapreminom tek nešto manjom od 450 l, a koja se preklapanjem stražnjih naslona može povećati na korisnih 1.375 l.
Ispod podnice prtljažnka je smješten eksterni punjač za punjenje u vlastitoj garaži (220 V), u slučaju da nemate WallBox.
Pogonski sistem je zanimljiv, jer je ispod prednjeg poklopca benzinski motor sa turbopunjenjem snage 119 kW (162 KS) sa maksimalnih 250 Nm obrtnog momenta, dok je u kućištu 10-stepenog automatskog mjenjača electromotor snage 90 kW, sa 230 Nm obrtnog momenta, pa je deklarisana sistemska snaga od 256 KS i 480 Nm obrtnog momenta.
Sa takvom snagom MG EHS PHEV ima gotovo sportske performance, jer mu za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba nešto manje od 7 sekundi (6,9 s), a maksimalna brzina je 190 km/h. Tokom vožnje smo se uvjerili da maksimalna brzina premašuje 200 km/h (na blagoj nizbrdici).
Prema tvorničkim podacima, prosječna potrošnja iznosi 1,8 l/100 km, što je vjerovatno moguće u kontrolisanim uslovima WLTP procedure i ako imate mogućnost punjenja baterije, pa na svako putovanje krenete sa baterijom na 100%.
U realnim uslovima vožnje, potrošićete između 3,5 i 4 l/100 km, što je još uvijek veoma dobro, jer je MG EHS PHEV dosta velik i težak automobil.
U idealnom slučaju, ako je baterija napunjena, možete prevesti 52 km (WLTP) samo na struju, što je najbolje iskoristiti u gradskoj gužvi. Ako je baterija prazna, tada će za svo kretanje biti zadužen motor SUS, što će se odraziti na potrošnji goriva, koja se povećava kako se baterija prazni.
Uvjerili smo se da se baterija može dopunjavati tokom vožnje, korištenjem kinetičke energije automobile, kada electromotor preuzima funkciju generatora. Tako, na primjer, spuštanjem od Bradine do Konjica, možete regenerisati oko 20% raspoloživog kapaciteta baterije.
Uz malo pažnje, ako svaku nizbrdicu koristitie za regenerativno dopunjavanje, možete računati da ćete sa rezervoarom za gorivo zapremine 37 l (i punom baterijom), sa uživanjem moći prevesti oko 800 km prije doljevanja goriva i dopunjavanja baterije.
Testni model je opremljen paketom opreme LUXURY, što znači da će vas dočekati kožna sjedišta, točkovi prečnika 18 inča, panoramski krov i još neki detalji, za šta treba izdvojiti ukupno 72.700 KM.
Ukoliko vam je takav luksuz nepotreban, tada se možete odlučiti za paket opreme COMFORT, tada ćete za svoj MG izdvojiti 67.900 KM.
Tehnički podaci: | MG EHS PHEV LUXURY |
Motor | 1.5T GDI 1.499 cm3 |
Sistemska snaga | 258 KS |
Sistemski obrtni moment | 480 Nm |
Benzinski motor – snaga | 119 kW (162 KS) pri 5.500 o/min |
Benzinski motor – obrtni moment | 250 Nm pri 1.700-4-300 o/min |
Elektromotor – snaga | 90 kW |
Elektromotor – obrtni moment | 230 Nm |
Baterija – kapacitet | 16,6 kWh |
Potrošnja goriva | 1,8 l/100 km (WLTP) |
Emisija CO2 | 43 g/km (WLTP) |
Električni doseg | 52 km |
Masa vozila | 1.775 kg |
Performanse | |
Maksimalna brzina | 190 km/h |
Ubrzanje od 0 do 100 km/h | 6,9 s |
Dimenzije | |
Dužina | 4.575 mm |
Širina | 1.876 mm (sa preklopljenim retrovizorima) |
Visina | 1.685 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2.720 mm |
Zapremina rezervoara | 37 l |
Zapremina prtljažnika | 448 – 1.375 l |
Cijena testiranog vozila | 72.700 KM |
Oprema LUXURY:
Sigurnost
- Alarm
- Imobilizator
- Sistem e-call
- ABS+EBD, ESP, EBA
- Pomoć pri polasku uzbrdo
- Automatsko zadržavanje
- EPB
- Dječja brava na stražnjim vratima
- ISOFIX stražnjeg sjedišta s gornjim pojasom i donjim sidrištem
- Senzor za kišu
- TPMS
- Zračni jastuci: Prednji zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci za vozača i suvozača, bočne zračne zavjese za vozača i suvozača, deaktivacija bočnog zračnog jastuka za suvozača
Sistem pomoći
- Prilagodivi tempomat (ACC)
- Inteligentna kontrola dugih svjetala (IHC)
- Sistem pomoći pri brzini (SAS), upozorenje na prednji sudar (FCW), automatsko kočenje u nuždi (AEB), upozorenje o napuštanju trake (LDW), pomoć u saobraćajnim gužvama (TJA), prepoznavanje saobraćajnih znakova (TSR), pomoć za držanje trake (LKA), nadzor mrtvog ugla (BSM), upozorenje o saobraćaju straga (RTA), upozorenje na promjenu trake (LCW)
Svjetla
- LED dnevno svjetlo, prednja svjetla za maglu, stražnja svjetla za maglu, LED prednja svjetla s podešavanjem nivelacije, stražnje dinamičko svjetlo
- Pomoć pri parkiranju, prednji i stražnji parking senzori, 360° kamera
Sjedišta
- Prednje, pojasu u 3 tačke + zatezač i limitator opterećenja, stražnje 2 strane 3 tačke + predzatezač i limitator opterećenja, podsjetnik za prednji i stražnji sigurnosni pojas, podešavanje visine prednjeg sigurnosnog pojasa
Eksterijer
- Krovni nosač
- Spoiler
- Prednji brisači bez okvira, stražnji brisač
- Hromirana prozorska letvica, grijanje stražnjeg vjetrobranskog stakla, zatamnjeni prozori
- Električna vrata prtljažnika
- Vanjski retorvizori električno podesivi, grijanje, sa žmigavcima, automatsko preklapanje
- Ručke za vrata u boji karoserije, djelomično hromirano
- Enterijer
- 12V utičnica
- Poklopac prtljažnika
- Lampa za prtljažnik
- 2 načina podešavanja upravljača
- Elektronska ručica mjenjača
- Klizni centralni naslon za ruke
- Hromirane ručke na vratima
- Štitnik za sunce s ogledalom i svjetiljkom
- Automatski protuzasljepljujući unutrašnji retrovizor
- Premium ukrasna ploča za vrata
- Stražnja svjetla za čitanje
- Ambijentalna svjetla
- Sportske pedale od lake legure
- Panoramski krovni otvor
- Klima, 2-zonska kontrola klime, stražnji ventilacioni otvori, sa PM2.5 filterom
- Podizanje prozora, svi prozori se automatski dižu i spuštaju
- Upravljač, koža s prošivom, multifunkcionalni
EV Vožnja
- Čisti EV pogon
- HV kontrola napunjenosti baterije
- Sistem regeneracije kinetičke energije (KERS)
- Infotainment, 10,1” (radio u boji), 12,3” virtualni klaster
- Sat-navi, 6 zvučnika, 2 mikrofona, 4 USB porta, Bluetooth, Bluetooth Carplay, Android Auto, Android Auto MP3, MP3, DAB
- Centralna brava, daljinsko zaključavanje, ulaz bez ključa
- Pokretanje motora jednim dugmetom
- Sjedišta – vozačevo sjedište podesivo po visini (električno), ručna lumbalna potpora vozačevog sjedišta, suvozačevo sjedište električno podesivo, džep za kartu iza prednjih sjedišta
- Kožne presvlake sjedišta, integralna sportska sjedišta, grijanje prednjih sjedišta, stražnja sjedala sa centralnim naslonom za ruke i držačem za čaše, 40:60 sklopiva stražnja sjedišta
- Felge, aluminijske 18” Hurricane, gume 235/50 R 18
- Set za popravak guma
- Kabl za punjenje (sigurnosni utikač tipa 2)
1. MG EHS Plug-in Hybrid LUXURY
MG EHS kao plug-in hibrid ima sistem koji generiše 258 KS i 480 Nm (sistemski obrtni moment)
2. MG EHS Plug-in Hybrid LUXURY
Prema tvorničkim podacima, prosječna potrošnja iznosi 1,8 l/100 km. U realnim uslovima vožnje, potrošićete između 3,5 i 4 l/100 km, što je još uvijek veoma dobro, jer je MG EHS PHEV dosta velik i težak automobil. U idealnom slučaju, ako je baterija napunjena, možete prevesti 52 km (WLTP) samo na struju,
3. MG EHS Plug-in Hybrid LUXURY
Digitalni ekran se može lako personalizovati
4. MG EHS Plug-in Hybrid LUXURY
MG EHS prepun je sistema pomoći u vožnji. Naš testni MG će sam ubrzati i zakočiti! Održava sigurnu udaljenost od vozila ispred i pomaže vam u gužvi. Aktivni tempomat (ACC) jedan je od najboljih asistenata u vožnji, a dolazi u osnovnom paketu opreme
5. MG EHS Plug-in Hybrid LUXURY
Nakon punjenja baterije do 100%, tokom testa uspjeli smo prijeći 50 km na struju
6. MG EHS Plug-in Hybrid LUXURY
Vrh centralne konzole krasi taktilni displej, sa zanimljivo riješenom višebojnom grafikom, koja olakšava traženje željenih komandi.
7. MG EHS Plug-in Hybrid LUXURY
Položaj za upravljačem pokazao se vrlo udobnim, a završni materijali su visoke kvalitete
8. MG EHS Plug-in Hybrid LUXURY
Udobna prednja kožom presvučena sjedala su električno podesiva s memorijom
9. MG EHS Plug-in Hybrid LUXURY
Stražnje sjedalo nudi dobru prostranost
10. MG EHS Plug-in Hybrid LUXURY
Ni prtljažnik vas neće razočarati, sa osnovnom zapreminom tek nešto manjom od 450 l, a koja se preklapanjem stražnjih naslona može povećati na korisnih 1.375 l
11. MG EHS Plug-in Hybrid LUXURY
Ispod poda prtljažnika nalazi se mjesto za spremište za kabel za punjenje baterije