Hyundai IONIQ 6 je veoma zanimljiv automobil, koji je u relativno kratkom vremenu postigao ono što se smatralo gotovo nemogućim. Da podsjetimo, IONIQ 6 je nastao na konceptu Prophecy, a nedugo zatim su pripremljeni testni prototipi, koje su špijunski fotografi imali priliku snimiti više puta, i tokom zimskih testova i tokom proljetnih testova, u aprilu protekle godine.
Ovaj automobil je osvojio i srca međunarodnog stručnog žirija, koji mu je dodijelio titulu svjetskog automobila godine isto kao i njegovom prethodniku IONIQ 5, koji je istu titulu “zaradio” godinu ranije.
Osnova, odnosno poveznica postoji i veoma je jasna, jer oba ova modela koriste istu E-GMP (Electric Global Modular Platform) platformu, a time i brojna tehnička rješenja.
Mi smo se ovim automobilom prvi put susreli tokom promocije na Igmanu, kada nas je oduševio, a i sada nas, tokom testa oduševljava, pa nam je potpuno jasno zašto je osvojio titulu svjetskog automobila godine.
Hyundai IONIQ 6 – kakav je izvana?
Hyundai IONIQ 6 je automobil neobičnog izgleda, s novim dizajnerskim pristupom, pa ga njegovi tvorci nazivaju “Streamliner”, a cilj takvog oblika je što manji aerodinamički otpor. Prednji dio je dosta nizak, stražnjim dijelom dominira eliptični spoiler, a sve je povezano glatkim zaobljenim linijama, pa je otpor zraka svega Cx = 0,21.
Linija krova se glatko spušta prema stražnjem dijelu gdje završava na već spomenutom eliptičnom spoileru koji je izdignut iznad stražnjeg ruba, čime smanjuje trubulencije.
Ono po čemu je ovaj automobile prepoznatljiv su i pixelirana LED svjetla, pa iz Hyundaija navode da su stražnja svjetla HMSL (Parametric Pixel High-Mounted Stop Lamp) sačinjena od više od 700 svjetlećih elemenata (mi ih nismo brojali).
Hyundai Ioniq 6 – unutrašnjost
Unutrašnjost IONIQa 6 je razvijena da pruži udobnost, a sva sjedišta su za oko 30% tanja u odnosu na sjedišta kod konvencionalnih automobila, što znači da su lakša i da ostavljaju više prostora za putnike.
Kabina je obrađena kvalitetnim materijalima i opremljena s dva ekrana dijagonale 12 inča. Centralni ekran je u kompatibilan s uređajima koji se temelje na Android Auto i Apple CarPlay sistemima. Izbornik je jasan, a rukovanje prilično intuitivno, pa se na komande može dosta brzo privići.
Sistem infotainmenta omogućuje višestruku Bluetooth vezu, za dva telefona istovremeno, a audio sistem produkcije Bose, sa ukupno 8 zvučnika (uključujući subwoofer) daje vrhunski kvalitet zvuka. U dnu centralne konzole su USB priključci I ležište za indukciono punjenje mobilnog telefona.
Prednja sjedišta su elektropodesiva, a vozačko sjedište je odmaknuto radi lakšeg ulaska, a kada pritisnemu dugme “START”, sjedište se primakne na posljednji memorisani položaj.
Drugi red sjedišta nudi dosta prostora, pa zajedno s dugačkim ravnim podom izgleda impresivno. Ipak, pozicija stražnje klupe je dosta niska, što neće odgovarati starijim putnicima, jer koljena neće biti u opuštenom položaju, pa će izlazak iz automobila nakon dužeg putovanja biti otežan.
Prtljažni prostor ima osnovnu zapreminu od 401 l, što na prvi pogled nije dovoljno, ali je iskoristiv, pa u njega možete staviti sav potreban prtljag.
Uz to, ispod prednjeg poklopca je još jedan mali prtljažnik (frunk), zapremine 15 l, koji je prvenstveno namijenjen za smještaj punjača, s kojim možete puniti bateriju na kućnoj utičnici (220 V).
Hyundai Ioniq 6 – vožnja
Na cesti je IONIQ 6 samouvjeren, i ponaša se kao tigar koji se polako prikrada plijenu. Prve metre prelazi lijeno, ali ako oštrije pritisne pedalu gasa (akceleratora), osjetićete snažno ubrzanje koje vas gura u naslon sjedišta.
U krivinama je stabilan, a pogon na sve točkove osigurava odličnu trakciju. Sistem omogućuje postavljanje načina rada 2WD, Auto AWD i AWD. Držeći brzinomjer na 140-150 km/h, potrošnja energije će biti oko 25 kWh/100 km. Međutim, našem testnom IONIQu je trebalo znatno manje energije (struje) u gradu i na našoj ruti prema moru, gdje brzina ne prelazi 70-80 km/h.
Kada je moguća kontinuirana vožnja, vrijednos potrošnje energije se smanjuje, pa u prosjeku iznosi 12-14 kWh/100 km (pri 30 – 35°C). Također, treba imati u vidu da vozimo automobil s 325 KS, pa je takva potrošnja energije, čak i malo ispod očekivane, jer tvorniči podaci govore da je potrošnja iznosi 15,1 – 16,9 kWh/100 km (WLTP), a doseg 519 – 583 km (WLTP).
Tokom naših vožnji, uz malo pažnje, potrošnja energije se obično kretala između 12 i 16 kWh/100 km, što znači da se s jednim punjenjem baterije može prevesti 600, pa i više km, što je bolje od tvornički deklarisanog podatka.
Hyundai Ioniq 6 – koliko košta?
Testni IONIQ 6 je opremljen bogatim paketom opreme Prestige, a pokreću ga dva elektromotora, koji se napajaju iz baterije kapaciteta 77,4 kWh.
Redovna cijena takvog modela iznosi 112.990 KM, a sa umanjenjem carine 108.490 KM.
Međutim, s manje bogatim paketom opreme (Premium), baterijom kapaciteta 53 kWh i s jednim elektromotorom koji pokreće stražnje točkove snage 111,4 kWh (151 KS), te uz sufinansiranja nabavke električnih vozila od 10.000 KM, najjeftiniji IONIQ 6 se može dobiti već za 75.490 KM.
Naravno, Hyundai nudi čitav niz varijanti, koje možete pogledati u zvaničnom cjenovniku.
Možemo zaključiti da je Hyundai IONIQ 6 izvanredan model, koji privlači pažnju na cesti. Uz to je udoban i efikasan, te odskače iz konkurencije.
Naravno, potrebno je istaći da su mogućnosti punjenja mnogobrojne, jer u paketu dobijate mali kućni punjač, za punjenje, na primjer u garaži ili ispred kuće, a može se puniti i na DC punjačima velike snage, koji mogu dopuniti bateriju do 80% raspoloživog kapaciteta za svega 18 minuta.
Tehnički podaci: | Hyundai IONIQ 6 Prestige 77,4 kWh 325 KS |
Motor | 2 elektromotora – za svaku osovinu po jedan |
Maksimalna snaga | 239 kW (ekvivalent sa 325 KS) |
Maksimalni obrtni momenat | 605 Nm |
Kapacitet baterije | 77,4 kWH (74 kWh neto) |
Masa vozila | 2.038 kg |
Potrošnja energije | 15,1 – 16,9 kWh/100 km (WLTP) |
Performanse | |
Maksimalna brzina | 185 km/h |
Ubrzanje od 0 do 100 km/h | 5,1 s |
Dimenzije | |
Dužina | 4.855 mm |
Širina | 1.880 mm |
Visina | 1.495 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2.950 mm |
Doseg | 519 – 583 km (WLTP) |
Zapremina prtljažnika | 401 + 15 l |
Cijena testiranog vozila | 108.490 KM |
Galerija Slika
1. Hyundai IONIQ 6 Prestige 77,4 kWh 325 KS
Ioniq 6 upada u oči. Nova limuzina danas je prava rijetkost
2. Hyundai IONIQ 6 Prestige 77,4 kWh 325 KS
Kontinuirana traka svjetla straga
3. Hyundai IONIQ 6 Prestige 77,4 kWh 325 KS
Unutrašnjost, elegantnu atmosferu stvara ambijentalno LED pozadinsko osvjetljenje
4. Hyundai IONIQ 6 Prestige 77,4 kWh 325 KS
Prostran prednji prostor, minimalistički kokpit, dva ekrana od 12 inča lijepog dizajna
5. Hyundai IONIQ 6 Prestige 77,4 kWh 325 KS
Dodatna ploča za klimu
6. Hyundai IONIQ 6 Prestige 77,4 kWh 325 KS
Ioniq 6 dugačak je 4,86 m s međuosovinskim razmakom od 2,95 m. Testni automobil na točkovima od 18 inča
7. Hyundai IONIQ 6 Prestige 77,4 kWh 325 KS
Ugodan prostor sprijeda, udobna sjedala
8. Hyundai IONIQ 6 Prestige 77,4 kWh 325 KS
Udubljene ručke na vratima, kamere, spojler
9. Hyundai IONIQ 6 Prestige 77,4 kWh 325 KS
Kompjuter vam omogućuje postavljanje načina rada 2WD, Auto AWD i AWD
10. Hyundai IONIQ 6 Prestige 77,4 kWh 325 KS
Konvencionalni vanjski retrovizori imaju dodatne kamere koje koso prikazuju stražnji pogled na ekranu kokpita kada se uključi žmigavac. Ovo je vrlo korisna opcija koja povećava sigurnost pri skretanju na raskrsnici s pješačkim prijelazom.
11. Hyundai IONIQ 6 Prestige 77,4 kWh 325 KS
Mogućnosti punjenja su mnogobrojne, jer u paketu dobijate mali kućni punjač, za punjenje, na primjer u garaži ili ispred kuće. Može se puniti i na DC punjačima velike snage, koji mogu dopuniti bateriju do 80% raspoloživog kapaciteta za svega 18 minuta.