Test: Hyundai i20 1.4 MPI, 6 MT Modern – i sportski i porodični

0
1423

Hyundai Auto BH je ove godine predstavio čak sedam novih modela, među kojima i i20.

Sa Hyundaijem i20 druge generacije smo se već imali priliku upoznati i ostavio je dobre utiske, ali u trećoj generaciji  Hyundaijevi inženjeri su se zaista potrudili da novi i20 uvede nova mjerila u B segment. Sa novom generacijom, i20 je dobio nove proporcije, pa je od prethodnika niži za 24 mm, širi za 30 mm, duži za 5 mm, a međuosovinsko rastojenje je duže za 10 mm, zbog čega ne samo da izgleda dinamičnije, već ima i veće dinamičke potencijale.

Tako je novi i20 dobio novi, gotovo sportski izgled, sa potpuno novim prednjim i stražnjim svjetlima, te zanimljivim detaljima koji ga jasno distanciraju od prethodne generacije. Naime, prednji branik je dosta širok, a sportsku notu mu daje splitter, koji pomaže usmjeravanju zraka prema motoru.

Sportski detalji su vidljivi i straga, a mi bismo posebno izdvojili bočne orebrene štitnike na stražnjem vjetrobranu i difuzor sa tri krilca smješten nisko ispod stražnje tablice. Cilj takve modernizacije je jasan, jer Hyundai želi prigrabiti veći tržišni udio u evropskom B segmentu.

Modernizacija je vidljiva i u unutrašnjosti, jer je kabina prostrana i neočekivano ugodna. Ulazaku novi i20 je veoma lagan jer je rastojanje od ruba sjedišta do gornjeg ruba vrata veliko i može se porediti sa automobilima C segmenta. Prednja sjedišta su ugodna i duboko, gotovo sportski profilisana, pa dobro drže tijelo i nisu zamorna ni na dužim putovanjima.

Cocpit je moderan, sa digitalnom tablom sa instrumentima i preglenim, i dosta visoko podignutim centralnim displejom, koji je pri tome blago zakrenut prema vozaču. Ispod centralnog displeja su zračni otvori, a ispod njih su komande klimauređaja, koje su jednostavne za korištenje, a imaju i vlastiti mali displej. Na dnu centralne konzole su dva USB porta i 12 V utičnica između njih, te ležište za mobitel.

Ručice mjenjača i ručne kočnice su postavljene u logičnom nizu, pa će se vozač veoma brzo privići na njihovu poziciju.

Zahvaljujući velikom vjetrobranskom staklu, dobro postavljenim retrovizorima, te kameri za vožnju unatrag, čija slika s emituje na centralni ekran, preglednost je i više nego zadovoljavajuća.

Čak i na djeljivoj stražnjoj klup ima dovoljno prostora, pa može prihvatiti dva odrasla putnika, a između njih je dovoljno prostora za dijete, ako je potrebno.

Iskoristivost raspoloživog prostora je veoma dobra, što se ogleda i u prtljažnom prostoru osnovne zapremine 352 l (25 l više od prethodnika), koji se sklapanjem stražnjih nalona može povećati do 1.165 l.
Zbog takve ponude prostora, novi i20 može polužiti i kao porodični automobil.

Testni automobil pokreće benzinski atmosferski motor 1.4 MPI, sa multipoint ubrizgavanjem, koji razvija 100 KS, uz 134 Nm obrtnog momenta, dostupnog pri 3.500 o/min.

Iako ne kipti od snage, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje nešto kraće od 12 s, a maksimalna brzina iznosi 180 km/h. Ipak, pri većim brzinama, motor nije tih, a dosta je visok nivo buke koji spolja prodire u putničku kabinu.

Međutim, vožnja je dosta ugodna, što treba zahvaliti preciznom 6-stepenim mjenjaču i dobro podešenom sistemu vješanja kojeg čine prednje McPhersonove opružne noge i stražnja polukruta osovina. U takav sistem vješanja, veoma dobro se uklapaju felge dimenzija 6.5J x 16, sa gumama dimenzija 195/55 R16, koje su standardno dostupne uz pakete opreme Style, Modern (kao na testu) i Premium.

Da bi Hyundai i20 bio siguran automobil, njegovi tvorci su mu podarili dosta bogate pakete opreme. Već u paketu opreme Trend imate sisteme kao što su: IDG (Idle Stop & Go), ESP (elektronski program stabilnosti), HAC (pomoć pri kretanju na uzbrdici) i MCB (Multi Collision brake), dok je testirani model (paket opreme Modern) imao i sisteme kao što su LKA (sistem zadržavanja između traka na cesti), FCA (sistem sprečavanja prednjeg sudara vozila/pješaci), FCA –JX (sistem sprečavanja sudara prilikom skretanja) i ISLA (inteligentni sistem kontrole brzine – tempomat).

Tako opremljen Hyundai i20 i sa Intense Blue metalik bojom, se u BiH može dobiti u zamjenu za 35.690 KM.

Naravno, modelska ponuda je dosta bogata, pa bi s osnovni model, sa motorom 1.2 MPI (84 KS) i paketom opreme trend mogao nabaviti već za 26.990 KM, dok bi na vrhu ponude bio i20 sa motorom 1.0 TGDI (100 KS) i bogatim paketom opreme Premium, za kojeg treba izdvojiti 40.490 KM, te po želji doplatiti 3.000 KM za 7-stepeni DCT mjenjač sa dvostrukim kvačilom. Kompletnu ponudu Hyundaija i20 na BH tržištu možete pogledati ovdje 

Hyundai je sa trećom generacijom modela i20 napravio značajan iskorak – dao mu je atraktivan dizajn, dobra tehnološka rješenja, dosta bogatu opremu, a sve to uz prihvatljivo pozicionirane cijene i 5-godišnju garanciju bez ograničenja kilometraže.

Trend – serijska oprema

ISG – Idle Stop & Go
Čelične felge 6.0J 15“
Gume 185/65 R15
Ukrasni poklopci točkova
Kočnice straga – doboš
TPMS – sistem kontrole pritiska u gumama (low line)
AIRBAG zračni jastuk za vozača
AIRBAG zračni jastuk za suvozača
AIRBAG x 2 Bočni zračni jastuk sa zavjesicama
ABS
Centralno zaključavanje
Imobilizer
Progresivni servo uređaj upravljača
Podešavanje upravljača po visini i dubini
Grijanje stražnjeg stakla
Treće Stop svjetlo
Vanjska ogledala i ručice vrata u boji karoserije
El podizači prednjih prozora
Prostor za čaše naprijed
Nasloni za glavu podesivi po visini (vozač i suvozač)
Podešavanje vozačevog sjedišta po visini
ISOFIX
Halogena prednja svjetla
Automatska regulacija paljenja prednjih svjetala
Stražnje svjetlo za maglu
Svjetlo za čitanje mape
Svjetlo u prtljažnom prostoru
Digitalni sat
2 zvučnika naprijed + 2 visokotonska zvučnika
Prednji brisači intervalni
Aerometlica brisača
Pokrov prtljažnog prostora
ESP – elektronski program stabilnosti sa HAC – kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici i MCB (Multi Collision brake)
Daljinsko upravljanje centralnom bravom
El podešavanje i grijanje vanjskih ogledala
3.8“ Radio sa RDS
3.5“ supervision cluster
Klima uređaj manualni
Komande za audio uređaj na upravljaču
Bluetooth
Obloge sjedišta – platno
Maska hladnjaka u crnoj boji
Štitnici za sunce sa osvjetljenjem i ogledalima (vozač i suvozač)
Kukice u prtljažnom prostoru za mrežicu
Manual speed limiter assist
Stakla u boji tonirana
LED poziciona i dnevna svjetla
Pomoćni rezervni točak
Djeljivo stražnje sjedište 60:40
Nasloni za galvu podesivi po visini (naslon stražnje klupe)
Džep u leđnom naslonu suvozačevog sjedišta (iza)
Centralna konzola sa pretincem i naslonom za ruku
Izolator poklopca motora (osim 1.2 MPI)
E – call (ne funkcioniše izvan zemalja EU)
USB punjač – naprijed i pozadi
Urban – dodatno na Trend
Pokazivači smjera integrisani u vanjskim ogledalima
Kožom obloženi volan i ručica mjenjača
Stražnji parking senzori
Audio RDS uređaj sa 8 inčnim displejom
Automatski klimauređaj sa automatskim odmagljivanjem stakla
Kamera za pregled iza vozila sa dinamičkim linijama
Dva zvučnika straga
Bluetooth sa prepoznavanjem glasa
Senzor za kišu (prednji brisači)
Style – dodatno na Urban
14“ kočni diskovi – pozadi (osim 1,2 MPI)
LED prednja svjetla sa statičkim bočnim osvjetljenjem
Prednja svjetla za maglu
Maska hladnjaka u crnoj glossi boji kao i stražnja
Skid plate pločica (zaštitna ploča)
16“ alu felge sa gumama 195/55 R16
El vozačevo staklo sa up/down funkcijom i stražnjim el staklima
ECM unutrašnji retorvizor el kromirani
Mrežica u prtljažnom prostoru
Pepeljara
Modern – dodatno na Style
10.25“ Supervision cluster tabla
LKA – sistem zadržavanja između traka na cesti
FCA – sistem sprečavanja prednjeg sudara vozila/pješaci
FCA –JX – sistem sprečavanja sudara prilikom skretanja
ISLA – inteligentni sistem kontrole brzine – tempomat
Dodatna oprema:
Boja Intense Blue (metalik) doplata 700 KM

 

Tehnički podaci:
Motor 1.4 MPI, 1.368 cm3
Maksimalna snaga 74 kW (100 KS) pri 6.000 o/min
Maksimalni obrtni momenat 134 Nm pri 3.500 o/min
Potrošnja goriva 5,1 – 5,6 l/100 km (tvornički podaci)
Emisija CO2 150 g/km
Masa vozila 1.175 kg
Performanse
Maksimalna brzina 180 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 11,9 s
Dimenzije
Dužina 4.040 mm
Širina 1.775 mm
Visina 1.450 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.580 mm
Zapremina rezervoara 40 l
Zapremina prtljažnika 352 – 1.165 l
Cijena testiranog vozila 35.690 KM

 

1. Hyundai i20

Glatko i precizno upravljanje i mali radijus okretanja čine novi i20 zabavnim u vožnji

2. Hyundai i20

Hyundai i20 1.4 MPI

Zbog svojih kompaktnih dimenzija, i20 je veoma pogodan za vožnju i parkiranje u prepunom gradu

3. Hyundai i20

Hyundai i20 1.4 MPI

Širi interijer od prethodnika. U sredini 10,25-inčni ekran osjetljiv na dodir

4. Hyundai i20

Hyundai i20 1.4 MPI

Digitalni kokpit u klasi malih automobila – bravo!

5. Hyundai i20

Hyundai i20 1.4 MPI

Uz svu ovu modernu tehnologiju, ovaj automobil i dalje ima ručicu ručne kočnice. Koje olakšanje!