Test: Ford Mustang Mach-E AWD Extended range (98kWh) – Muscle car našeg vremena

0
508

Napokon smo na test dobili Mustang Mach-E, električni SUV. Mnogi su tvrdili da ovo nije pravi Mustang i kako se ovako nešto može nazvati ovim imenom koje jasno asocira na “muscle car”. Izrada SUV-a koji izgleda bolje od konkurencije i stavljanje amblema trkaćeg konja na njega ne čini ga Mustangom, zar ne?

Ford Mustang Mach-E

No, je li stvarno tako? Može li električni SUV nazvan Mustang Mach-E, stvarno biti dobar automobil? Provjerimo je li Mustang Mach-E vrijedan vašeg interesa? I to po kakvom vremenu!

Ford Mustang Mach-E AWD – sportski oblici i sportski karakter

Ford Mustang Mach-E

Da budem iskren, na zvaničnoj prezentaciji Mach-E nisam imao vremena ni da ga dobro pogledam. Bio sam skeptičan, ali me zanimao Mustang dostojan 21. stoljeća.

Ford Mustang Mach-E

Većina se događa u prednjem dijelu automobila. Nema klasične maske koja je ovdje potpuno zatvorena. Iznad nje imamo crnu traku koja ima dekorativnu ulogu. Sa strane imamo LED svjetla koja se spuštaju prema sredini.

Ford Mustang Mach-E

Mach-E profil je visoko razvijen. 19-inčni točkovi, crni bočni pragovi. Ono što će svakako upasti u oči je nedostatak kvaka na vratima. Na okviru prozora pored svakih vrata nalazi se dugme. Prednja vrata imaju malu kvaku. Ono što mi se svidjelo su crni, lakirani preljevi na pragovima i lukovima točkova, koji vizualno čine automobil višim.

Ford Mustang Mach-E

Straga je relativno miran. Krovni spojler, mali zatamnjeni prozor. Tipka za otvaranje prtljažnika navodno je postavljena intuitivno, no teško ju je pronaći. No, ipak u oči najviše upadaju svjetla. Međutim, s druge strane male su šanse da ćete ostati neprimjećeni. Budući da još nisu tako česta pojava, svako malo je neko skrenuo pogled na njega.

Idemo unutra

Ford Mustang Mach-E

Materijali su kvalitetni i mekani. Crna kožna sjedala s crvenim šavovima su pun pogodak. Također je lijepo od proizvođača što je površinu oko ručice mjenjača obložio kožom umjesto lakiranom plastikom.

Armaturna ploča kombinacija je plastike i materijala ispod koje se kriju odlični zvučnici. U unutrašnjosti se nalaze i dva ekrana. Prvi, veličine 10,2 inča, nalazi se iza upravljača i prikazuje osnovne podatke o brzini, napunjenosti baterije i dosegu. Tu je i informacija o tome izlazimo li iz kolovozne trake. Ovo je jedina informacija koju prikazuje. Sveden je na minimum.

Ford Mustang Mach-E

Drugi ekran, koji se nalazi u sredini armaturne ploče, postavljen je okomito i dijagonale je 15,5 inča. Ovo je mozak cijelog automobila. Ovdje se prikazuju navigacija, svi podaci o klimi i grijanju sjedala, postavke i igre. Usmjeren je ravno naprijed. Ispod ekrana je pretinac u kojem se nalazi induktivni punjač za pametni telefon, i USB portovi. U unutrašnjosti nema fizičkih tipki osim onih koje su odgovorne za četiri žmigavca i električnu ručnu kočnicu.

Putnici na stražnjim sjedalima se neće buniti. Za SUV, sjedala su veoma udobna. Mekana. Osim toga, viši ljudi iznad 1,80 m imat će dovoljno prostora za glavu.

Element koji bi se trebao svidjeti većini ljudi su dva prtljažnika. Jedan klasični iza sjedala, a drugi gdje je motor u tradicionalnim automobilima, dakle sprijeda. Zahvaljujući ovom rješenju, Mach-E ima ukupni tovarni kapacitet od 563 litara (483 litara straga i 80 litara sprijeda). Upotreba prednjeg prtljažnika zbunjuje slučajne posmatrače. Nisu svi još navikli na prtljažnik s ove strane automobila.

Ford Mustang Mach-E

Općenito, interijer je vrlo lijep. Sve dobro složeno i kvalitetno. Jedini problem koji najviše muči je previše informacija na središnjem ekranu, koje je nemoguće gledati u vožnji. Mijenjanje pjesama vrši se na upravljaču, ali da biste vidjeli što će u tom trenutku svirati, morate pogledati ovaj veliki tablet.

Ford Mustang Mach-E AWD

Testirani Mach-E bio je opremljen baterijom povećanog kapaciteta od 98 kWh, zahvaljujući kojoj je teoretski doseg automobila trebao iznositi maksimalnih 600 kilometara, a u stvarnosti je nakon potpunog punjenja putni računar pokazao malo manje. Nije velika razlika. Osim toga, automobil je imao 351 KS i 580 Nm okretnog momenta. Sve je prebačeno na stalni pogon na sve točkove. Zahvaljujući takvoj kombinaciji, Mach-E, prema proizvođaču od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,8 sekundi, a maksimalna brzina trebala bi biti 180 km/h. To nije sasvim tačno, jer automobil može pojuriti i preko 180 km/h.

Dimenzije Mach-E su sljedeće: 4713 mm dužina, 1930 mm širine i 1624 mm visine.

Vožnja? U većini slučajeva se na vožnu ne možete žaliti. Ubrzanje je dovoljno ohrabrujuće da poželite nastaviti pritiskati papučicu. Element na koji se treba naviknuti su kočnice. Vrlo su osjetljive i trebat će neko vrijeme da se vozač navikne na njih. Također su vrlo efikasne.

Mali nedostatak koji otežava parkiranje je veličina automobila. Srećom, postoji sistem kamera od 360 stepeni. Ono što bi vas moglo privući je visoka pozicija za upravljačem. Kada otvorite vrata, možete čak vidjeti i razlog – od zazora do praga imamo veliki prostor od plastike i metala, gdje je skrivena baterija. Vrijedi spomenuti da će nas pri unosu odredišta na navigaciji, osim prikaza vremena dolaska i kilometraže, obavijestiti o postotku napunjenosti baterije, te hoćemo li se morati negdje voziti na punjenje. Prosječna “potrošnja” Mach-E-a tokom cijelog testa u zimskim uslovima bila je oko 20 kWh/100 km.

Ford Mustang Mach-E AWD – zima, zima, e pa šta je…..

Ovaj put, smo odlučili provjeriti potrošnju baterije na niskim zimskim temperaturama. Prilika se ukazala odlaskom u planine, da provjerimo koliko je električni automobil otporan na hladnoću.

U četvrtak sam napunio bateriju na 80%, vozio autoput i grad, a zatim još nekih 30 kilometara do Bjelašnice, gdje sam Mach-E sa baterijom na 64% nemilosrdno ostavio na hladnoći. Od četvrtka do petka, kada se temperatura spustila na -4°C, Mustang Mach-E je stajao na otvorenom. Šta je bilo s baterijom?

Nakon takvih noći, mnogi vlasnici dizelaša i benzinaca se pitaju hoće li akumulator imati dovoljno snage za pokretanje motora. A šta je s električnim automobilom, koji je praktički sav baterija?

U petak ujutro sam krenuo prema Sarajevu. U 18:35 u četvrtak sistem je pokazivao 64%. U petak ujutro 62%. Nakon više od 10 sati stajanja, na hladnoći baterija je izgubila… tačno 2 posto! Da 2%, odahnuo sam i krenuo dalje.

Šta nam nedostaje? Više punjača

Vožnja električnim automobilom po planinama pravi je užitak, a električni automobili koji se danas prodaju na bosanskohercegovačkom tržištu, nude toliko mogućnosti da ne bi trebali biti ograničeni brigom o dosegu. Jedna od radnji koje su potrebne u Bosni i Hercegovini je osigurati da se oko nas instalira mnogo punjača na onim mjestima gdje ionako ostavljamo automobil na duže vrijeme.

Bjelašnica je savršen primjer, gdje sam na parkiralištu uz skijašku stazu, pronašao samo jedan punjač snage 11 kW koji je zadovoljio potrebe. Uostalom, odlazeći u planine radi skijanja, šetanja, planinarenja, sigurni smo da se nećemo vratiti do parkiranog automobila prije nekoliko sati. U ovom slučaju, punjenje automobila postaje praktičnije od punjenja benzinca ili dizelaša. Ali i na to moramo pričekati.

Ford Mustang Mach-E – cijena

Testirani Mustang Mach-E nije jeftin automobile, a njegova cijena iznosi 155.000 KM.

Ipak, ponuda za kupce u BiH je nešto šira, jer se model sa baterijom kapaciteta 75 kWh (Standard Range) i pogonom samo na stražnje točkove, te osnovnim paketom opreme, može nabaviti po cijeni od 127.888 KM, a njemu nasuprot je bogato opremljen model GT, sa snagom od 487 KS (AWD, Extended Range), za kojeg trba izdvojiti 180.000 KM.

Tehnički podaci: Ford Mustang Mach-E AWD Extended range (98 kWh)
Elektromotor Dva elektromotora – za svaku osovinu po jedan
Sistemska snaga  273 kW
Maksimalni obrtni moment  580 Nm
Potrošnja energije 18,7 kWh/100 km (WLTP)
Masa vozila 2.182 kg
Performanse
Maksimalna brzina 180 km/h
Ubrzanje od 0 do 100
km/h
5,8 s
Dimenzije
Dužina 4.713 mm
Širina 1.930 mm (sa otvorenm retrovizorima)
Visina 1.624 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.984 mm
Zapremina prtljažnika 619 l
Cijena osnovnog modela 127,888 KM
Cijena testiranog vozila 155,000 KM

 

 

 

1. Ford Mustang Mach-E AWD Extended range (98kWh)

 

Ford Mustang Mach-E

Iako naziv “Mustang” većina ljubitelja automobila povezuje s kultnim benzinskim kupeom, Mach-E je električni SUV. Dodajmo i izuzetno praktičan, ne samo zbog prostranog interijera, u koji se mogu smjestiti četiri odrasle osobe i njihova prtljaga za odmor (483l stražnji prtljažnik, 80 l prednji), već i zbog praktičnog upravljanja.

2. Ford Mustang Mach-E AWD Extended range (98kWh)

Naš primjerak električnog Mustanga je verzija s velikom baterijom kapaciteta 98 ​​kWh. Ovo je AWD verzija. To znači da se radi o automobilu snage 351 KS i teoretskog dometa od 600 kilometara. Napredni električni AWD s dva motora na prednjoj i stražnjoj osovini poboljšava performanse i pomaže vam pri zahtjevnijim uslovima vožnje.

3. Ford Mustang Mach-E AWD Extended range (98kWh)

Ford Mustang Mach-E

Ispod haube Mustanga nalazi se pretinac kapaciteta 80 l

4. Ford Mustang Mach-E AWD Extended range (98kWh)

Ford Mustang Mach-E

Stražnji prtljažnik ima kapacitet od 483 litre (s preklopljenim stražnjim sjedalima može se povećati na 1.420 litara ). Ovaj električni SUV može biti opremljen i krovnom kutijom, zahvaljujući kojoj će se njegov transportni kapacitet dodatno povećati. Maksimalno opterećenje krova je 75 kg.

4. Ford Mustang Mach-E AWD Extended range (98kWh)

Testirani Ford Mustang Mach-E može se puniti na dva načina: iz kućne utičnice od 220 V, ili s javne stanice za punjenje. Prvo rješenje je najjednostavnije, ali i najdugotrajnije, jer ovisno o kapacitetu baterije. Potpuno “punjenje” može trajati od 20,5 do 26,5 sati. Najbrži način punjenja su, naravno, javne punionice, gdje Mustang Mach-E sa standardnom baterijom može prihvatiti struju snage do 115 kW, a automobil s većom baterijom do 150 kW. Zahvaljujući tome, u oba slučaja, potrebno je oko 40-45 minuta da se razina napunjenosti podigne s 10% na 80%.

5. Ford Mustang Mach-E AWD Extended range (98kWh)

Središnji ekran osjetljiv na dodir postavljen je okomito. Podržava gotovo sve funkcije vozila.

Svaki Ford Mustang Mach-E opremljen je multimedijskim sistemom Ford SYNC 4A s navigacijom, DAB+ digitalnim radiom i 15,5-inčnim ekranom osjetljivim na dodir. Također nudi Bluetooth hands-free komplet s glasovnom kontrolom i bežičnim Android Auto i Apple CarPlay.

6. Ford Mustang Mach-E AWD Extended range (98kWh)

Uključivanjem opcije 1-Pedal Drive po želji se može voziti samo papučicm gasa. Kada se papučica gasa otpusti, Mach-E tada usporava toliko snažno da je papučica kočnice potrebna samo prilikom naglog kočenja.

7. Ford Mustang Mach-E AWD Extended range (98kWh)

Ford Mustang Mach-E

BiH kupci mogu birati između pet verzija motora, koje se razlikuju po pogonu (na stražnjoj ili obje osovine) i veličini baterije (iskoristivi kapacitet 68 kWh ili 91 kWh). Varijanta GT od 487 KS upotpunjuje ponudu i svojim performansama dokazuje da ovaj električni SUV doista opravdava svoje ime.

  • RWD Standard Range (269 PS, 430 Nm) pogon na stražnje točkove s neto kapacitetom baterije od 68 kWh, ubrzanje 0-100 km/h: 6,9 sekundi, najveća brzina: 180 km/h, prosječna potrošnja energije: 16,5 kWh /100 km, doseg: do 440 km, cijena KM s PDV 127,888
  • RWD Extended Range (294 KS, 430 Nm) pogon na stražnje točkove s neto kapacitetom baterije od 91 kWh, ubrzanje 0-100 km/h: 7,0 s, najveća brzina: 180 km/h, kombinovana potrošnja energije: 17,2 kWh /100 km, doseg: do 610 km, cijena KM s PDV 142,000
  • AWD Standard Range (269 KS, 580 Nm) s pogonom na sve točkove i baterijom neto kapaciteta 68 kWh , ubrzanje 0-100 km/h: 6,3 sekunde, najveća brzina: 180 km/h , prosječna potrošnja energije: 18,7 kWh/100 km, doseg: do 400 km, cijena KM s PDV 140,000
  • AWD Extended Range (351 KS, 580 Nm) s pogonom na sva četiri točka i neto kapacitetom baterije od 91 kWh, ubrzanje 0-100 km/h: 5,8 sekundi, najveća brzina: 180 km/h, prosječna potrošnja energije: 19,5 kWh/ 100 km , domet: do 540 km, cijena KM s PDV 155,000 
  • GT (487 PS, 860 Nm) pogon na sva četiri točka s neto kapacitetom baterije od 91 kWh, ubrzanje 0-100 km/h: 4,4 sekunde, najveća brzina: 200 km/h, prosječna potrošnja energije: 20,0 kWh /100 km, doseg: do 490 km, cijena KM s PDV 180,000

8. Ford Mustang Mach-E AWD Extended range (98kWh)

Ford Mustang Mach-E
  • Garancija na vozilo: 4 godine, 150.000 km
  • Garancija na bateriju: 8-godina, 160,000 km

Grand Automotive d.o.o,
Alipašina bb
71000 Sarajevo
Bosna i Hercegovina
Tel:+387 62 081 411
www.ford.ba