Veliki automobili imaju dugu istoriju u Citroenu. Sjetimo se legendarne “Ajkule”, potom njenih nasljednika – CX , XM i C6. Svi su bili jedinstveni na svoj način. Ok, prije nekoliko godina tržištu je predstavljena limuzina sjednje klase odnosno C5, koji se i ne mora uklopiti u ovu liniju reprezentativnih automobila, ali se svejedno izdvajao od svoje konkurencije. C5 se prestao proizvoditi 2017.
Sada se francuski brend vraća s modelom C5 X koji je BiH tržištu predstavljen u septembru prošle godiine i sa kojim krećemo na sedmodnevno druženje. Dizajneri su, crtajući ovaj automobil, pomiješali čarobne francuske gene nabrojanih Citroena iz prošlosti s onim što je najmodernije i napravili zgodnu kombinaciju siluete limuzine s kapacitetom karavana i čvrstoćom i sigurnosti SUV-a. Citroen se novim C5 X opet ulazi u višu ligu. No, vrijeme je da krenemo.
Sprijeda testni model pomalo podsjeća na manji C4, a za to su zaslužna LED dnevna svjetla u obliku slova V i donji usisnik zraka s uzorkom koji upućuje na logo marke.
Zaobljeni stražnji dio karoserije budi asocijacije na Citroen C6 od prije više od deset godina. Upadaju u oči i stražnja svjetla s ponovljenim motivom u obliku slova V i dva spojlera koji automobilu ne samo da daju više karaktera, već i poboljšavaju aerodinamičnost.
Citroen C5 X mjeri 4805 mm u dužinu, 1815 mm u širinu ( 2062 mm s retrovizorima) i 1485 mm u visinu. Međuosovinski razmak mu je 2785 mm, a razmak od tla 19,4 cm. Što se tiče vanjskih dimenzija, novi je model vrlo sličan prethodnom C5.
Prostrana unutrašnjost
Izuzetno prostrana unutrašnjost jedna je od glavnih prednosti Citroena C5 X i stavlja ga na čelo klase. U oba reda sjedala ima dovoljno mjesta za putnike. Prednja sjedala su vrlo udobna s dovoljnom bočnom potporom i nude širok raspon podešavanja u svim smjerovima, tako da bez obzira na visinu možete pronaći udoban položaj za vožnju.
Straga su uslovi još bolji – putnici mogu čak i prekrstiti noge.
Jaka strana opisanog modela je i prtljažni prostor. Naš testni plug-in hibrid nudi: 485 l odnosno 1580 l sa preklopljenim stražnjim sjedalima. Na stranu prednosti prtljažnika u Citroenu C5 X ističemo veliki otvor, nizak utovarni prag, pravilan oblik, dodatnu 12V utičnicu i roletu integrisanu s vratima prtljažnika.
Citroen C5 X – kokpit, multimedija
Na prvi pogled, kokpit C5 X izgleda prilično impresivno. Upravljanje instrumentima na vozilu nije teško.
Kad smo se već dotakli teme multimedije, kod testiranog C5 X vozač ispred sebe ima tri ekrana. Digitalna ploča s instrumentima sa ekranom od 7 inča nudi nekoliko načina prikaza (uključujući prikaz karte). U praksi, međutim, nema potrebe prečesto gledati na satove, jer je puno praktičnije koristiti obimni 21-inčni head-up ekran. Zanimljivo je da se podešava pomoću tipke za upravljanje retrovizorom.
Infotainment sistemom se opet upravlja putem 12-inčnog ekrana osjetljivog na dodir. Multimedija je dobila lijepo, pregledno sučelje s prilagodljivom radnom površinom, a standard uključuje bežični Android Auto i Apple CarPlay.
Pored nabrojanog tehnološki napredne karakteristike pojednostavljuju korištenje i povećavaju udobnost vožnje. Radari, kamere i senzori postavljeni su oko karoserije. Prilikom parkiranja, slika s kamera od 360 stepeni olašava cjelokupan proces.
Brojne funkcije aktivne potpore u vožnji smanjuju mentalni napor vozača. Oprema uključuje sljedeće sisteme: adaptivni tempomat, sistem upozorenja za približavanje vozila pri izlasku s parkirnog mjesta unatrag, line asistent s korekcijom saobraćajne trake, mrtvi ugao s funkcijom upozorenja i po potrebi korekcije putanje vožnje, očitavanje saobraćajnih znakova, pomoćnik za vožnju autocestom.
Iznenađujuće, ventilacijom kabine može se jednostavno upravljati pomoću tipki (a ne samo preko ekrana osjetljivog na dodir). Postoji još nekoliko funkcij na ploči pored tipki. Oprema se može pohvaliti s 4 USB tip C utičnice i bežičnim punjenjem pametnih telefona.
Citroen C5 X – vožnje, upravljivost, hibrid
Testirani model je težak preko 1,7 tona, od 0 do 100 km/h sprinta za 7,8 sekundi, a najveća brzina je 233 km / h. Hibridni sistem sastoji se od 1,6 l motora sa 180 KS i elektromotora koji razvija 110 KS. Snaga sistema je 225 KS i 360 Nm. No, za volanom se ne osjeća toliko konjskih snaga.
Kao što ste mogli pretpostaviti, novi model nudi veliku udobnost. Relativno veliki razmak od tla 19,4 cm omogućuje vam lako prevladavanje neravnina i ivičnjaka. Zvučna izolacija kabine također pozitivno utiče na vožnju. Pored neospornog komfora, Citroen C5 X se dobro nosi i sa bosanskohercegovačkim krivudavim snijegom prekrivenim planinskim putevima. Kompaktniji je nego što sam očekivao. Ne dopušta sebi pretjerano naginjanje karoserije, čak ni tokom naglih reakcija. Velika prednost je sistem upravljanja koji nudi preciznost. Sistem radi pristojno i ne stvara praktički nikakve vibracije.
Ovdje moramo spomenuti i klasični automatski mjenjač koji je bolji u bržoj vožnji i ne izaziva “zavijanje” motora.
Litij-ionska baterija (12,4 kWh), potpuno napunjena, omogućuje vožnju oko 50 km na struju. Baterija garantuje užitak tihog pokretanja i rada uz nultu emisiju CO2. Na autoputu smo u električnom načinu rada ostvarili najveću brzinu od 135 km/h.
Korištenjem automobila u gradskoj i prigradskoj vožnji, uz često spajanje Citroena na punionicu, moguće je kretati se samo uz pomoć električne energije.
Potrošnja hibrida?
Proizvođač obećava prosječnu potrošnju goriva od 1,3 l/100 km. Tokom testnih vožnji, automobil s napunjenom baterijom, provjereno u različitim režimima vožnje, trošio je manje od 5 l/100 km.
Citroen C5 X – udobnost
Svaki C5 X dolazi standardno s Progressive Hydraulic Cushions™ = ovjes s progresivnim hidrauličkim graničnicima, koji osigurava visoku udobnost vožnje i čini automobil lebdećim. Naš testni hibrid je u tom pogledu još bolji. Standardno nudi aktivni ovjes koji na temelju informacija senzora kontinuirano prilagođava karakteristike amortizera površini ceste.
Zaključak
Je li dobra ideja iskombinovati limuzinu, karavan i SUV u jednom modelu? Definitivno da! Zahvaljujući posebnoj karoseriji, C5 X se ne ističe samo svojim izgledom, već je i prostran i funkcionalan. Na drugo pitanje sa početka teksta može li C5 X proći kao Citroenov top model i ući u višu ligu, odgovor je opet “da”, a za to su zaslužni pogon i šasija.
Citroen je sa C5 X barem nama stavio do znanja da ovo nije automobil za vozače željne uzbuđenja. Oduševit će kupce koji cijene visoku razinu udobnosti, i one koji u miru vole prelaziti velike kilometraže. Citroen C5 X će savršeno ispuniti takva očekivanja.
Citroen C5 X – koliko košta
Osnovna verzija C5 X Feel Pack 1.2L PureTech 130 S&S EAT8 košta 74,849 KM. Za ovu cijenu kupac dobiva benzinac od 130 konjskih snaga dopunjen automatskim mjenjačem s osam stepeni prijenosa. S obzirom na cijene ostalih automobila srednje klase, to je prihvatljiv iznos.
Osnovna oprema (Feel Pack) između ostalog uključuje: Progressive Hydraulic Cushions™ = ovjes s progresivnim hidrauličkim graničnicima, automatski dvozonski klima uređaj s odvojenim podešavanjem, tempomat i limitator brzine vozila, prednji i zadnji parking senzori 7” TFT digitalna instrument tabla s mogućnost personalizacije, 10-inčni središnji ekran na dodir, navigacija, mirror Scren (Android Auto / Apple Carplay)
8 zvučnika….
Za benzinac od 180 konjskih snaga morate platiti 83.477 KM, ali odmah dolazi s trećom razinom opreme (Shine). S druge strane, hibrid je dostupan s drugom razinom i košta najmanje 100,517 KM. Cijena vrhunske konfiguracije (Shine Pack) košta 109.793 KM.
Tehnički podaci: | Citroën C5 X Shine Pack Hybrid 225 ë-EAT 8 |
Motor | 1.6, 1.598 cm3 |
Sistemska snaga | 225 KS |
Sistemski obrtni moment | 360 Nm |
Benzinski motor – snaga | 132 kW (180 KS) pri 6.000 o/min |
Benzinski motor – obrtni moment | 250 Nm pri 1.750 o/min |
Elektromotor – snaga | 81 kW |
Elektromotor – obrtni moment | 320 Nm |
Baterija – kapacitet | 12,4 kWh |
Potrošnja goriva | 1,3-1,4 l/100 km (WLTP) |
Emisija CO2 | 29-30 g/km (WLTP) |
Električni doseg | 59 km (WLTP) |
Masa vozila | 1.781 kg |
Performanse | |
Maksimalna brzina | 233 km/h |
Ubrzanje od 0 do 100 km/h | 7,9 s |
Dimenzije | |
Dužina | 4.805 mm |
Širina | 1.825 mm (sa preklopljenim retrovizorima) |
Visina | 1.485 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2.785 mm |
Zapremina rezervoara | 40 l |
Zapremina prtljažnika | 485 – 1.480 l |
Cijena testiranog vozila | 109.793 KM |
1. Citroen C5 X Shine Pack Hybrid 225 ë-EAT8
Dizajneri su, crtajući ovaj automobil, pomiješali čarobne francuske gene iz prošlosti s onim što je najmodernije. Odvažan i inovativan dizajn C5 X zgodna je kombinacija siluete limuzine s kapacitetom karavana i čvrstoće i sigurnosti SUV-a
2. Citroen C5 X Shine Pack Hybrid 225 ë-EAT8
Zaobljeni stražnji dio karoserije budi asocijacije na Citroen C6 od prije više od deset godina. Upadaju u oči i stražnja svjetla s ponovljenim motivom u obliku slova V i dva spojlera koji automobilu ne samo da daju više karaktera, već i poboljšavaju aerodinamičnost.
3. Citroen C5 X Shine Pack Hybrid 225 ë-EAT8
Dugi međuosovinski razmak od 2.785 mm znači da prostora u kabini ne manjka. Prednja sjedala su vrlo udobna
4. Citroen C5 X Shine Pack Hybrid 225 ë-EAT8
Straga ima dovoljno mjesta – putnici mogu čak i prekrstiti noge.
5. Citroen C5 X Shine Pack Hybrid 225 ë-EAT8
Multimedijski sistem ima neobičnu opciju. Kada se izgubite u sistemu, dotaknite ekran s tri prsta. Nakon takvog postupka odmah se vraćate u glavni izbornik. Dodirivanje ekrana tokom vožnje na ovaj način nije posebno ugodno, ali je funkcija dobro došla nekoliko puta.
6. Citroen C5 X Shine Pack Hybrid 225 ë-EAT8
Litij-ionska baterija (12,4 kWh), potpuno napunjena, omogućuje vožnju oko 50 km na struju.