Prvi efekti pandemije corona virusa počinju se osjećati u evropskoj automobilskoj industriji. Najgora situacija je u Italiji, gdje je već zabilježeno preko 800 smrtnih slučajeva.
FCA je poduzela izvanredne zdravstvene i sigurnosne mjere u svojim talijanskim proizvodnim pogonima, a Pirelli kontinuirano smanjuje svoje proizvodne kapacitete u tvornicama koje se nalaze u sjevernoj Italiji. To je priprema za potpuni prekid proizvodnje i privremeno zatvaranje tvornica u kojima je rizik od infekcije izuzetno velik. Otkriveni su slučajevi vezani uz koronavirus među zaposlenicima. Njihov primjer će vrlo vjerovatno slijediti i ostali proizvođači iz automobilske industrije širom Evrope.
Preventivne akcije dijelom su nezavisna inicijativa korporacija, ali poduzimaju se u uskoj saradnji i na izričit nalog vlada pojedinih država. Svaki pokušaj zadržavanja proizvodnog potencijala u Italiji prilično je osuđen. Najveća ograničenja bila su nametnuta na sjeveru zemlje, uključujući najindustrijaliziraniju Lombardiju sa glavnim gradom u Milanu.
Direktori kompanija iz automobilske industrije (uključujući Maserati, Ferrari i nekoliko dobavljača komponenti) koji su trenutno u tzv narančastoj zoni neprestano pokušavaju upravljati kompanijama i ne ograničavati proizvodnju. Za sada su dobili dopuštenje za to, ali svi koji to mogu već rade od kuće. To nije moguće za proizvodna postrojenja. Situacija se odražava na pad indeksa kompanija koje kotiraju na milanskoj berzi (uključujući Fiat) – FTSE MIB, čije cijene redovito padaju. Danas (12.3.2020.) Pao je za preko 5%. Ovo je najveći pad od 2016. godine.