Toyota je još početkom 2020. predstavila novi mali hot hatch, a trebalo je da prođe gotovo godinu dana da bi ova mala “zujalica” stigla u evropske prodajne salone. Riječ je o jednom od najmoćnijih malih sportskih automobila današnjice. Podsjećamo, GR Yaris za pogon koristi 3-cilindarski 1.6-litarski turbo-benzinac koji proizvodi čak 261 KS i 360 Nm maksimlanog obrtnog momenta.

Toyota Yaris GR




Toyota se pohvalila da je pomenuti motor trenutno najsnažniji fabrički trocilindraš na svijetu. Snaga se prenosi na sva četiri točka putem 6-brzinskog manuelnog mjenjača i Toyotinog permanentnog 4WD pogona. GR Yaris iz stanja mirovanja do stotke stiže za svega 5,5 sekundi, dok je maksimlana brzina elektronski ograničena na 230 km/h. Pogonski sistem nudi tri režima rada – Normal, Sport i Track, pri čemu raspodela obrtnog momenta po osovinama može biti u odnosu 60:40, 30:70 i 50:50. Iako je baziran na regularnom Yarisu, GR model se stilski dosta razlikuje od njega, a ima i potpuno drugačiji sistem oslanjanja.
Toyota Yaris GR




Osim toga, neki delovi karoserije su izrađeni od lakših materijala, kako bi se uštedelo na masi vozila (GR Yaris je težak 1.280 kg). Toyota će kupcima ponuditi i “trkački” Circuit paket, koji uključuje unapređeno ogibljenje i diferencijal sa ograničenim proklizavanjem, set 18-inčnih superlakih alu felni i Michelin Pilot 4s pneumatike. Osim toga, na raspolaganju je Convenience paket za “civilnu” upotrebu, sa pogodnostima kao što su premijum JBL ozvučenje, satelitska navigacija, parking senzori, ambijentalno osvjetljenje, head-up displej…
Toyota Yaris GR




Očekivano, zadovoljstvo uživanja u vožnji jednog ovakvog automobila ne košta malo, pa će zaljubljenici u hot hatch automobile morati da izdvoje najmanje 33.200 eura, koliko iznosi početna cijena GR Yarisa u Nemačkoj.




Izvor