Guma nije prehrambeni proizvod, ona se ne kvari pod uslovom da je ispravno skladištena, pa inzistiranje kupaca na što novijoj gumi nema smisla
Čak ni bolji poznavatelji automobila ne znaju što određena oznaka na gumi znači, a naročito ne one manje istaknute poput DOT oznaka. To je serija od niza slova i brojeva koji su upisani na boku gume, a najčešće se ispred njih nalazi oznaka DOT.
Te oznake govore o tome u kojoj je tvornici proizvedena guma, kojih je guma dimenzija i tko je proizvođač, a posljednja četiri broja (koja su najčešće ispisana u nastavku) govore o tome kada je guma proizvedena. I to na slijedeći način – prva dva broja u oznaci govore o sedmici u kojoj je guma proizvedena, a druga dva o godini.
Dakle, oznaka “0820” kaže da je guma proizvedena u osmoj sedmici 2020. godine.
Prijašnjih godina velika većina kupaca nije imala spoznaju o značenju DOT broja, no saznavši ovaj mali trik, svima je odjednom postalo jako važno da je guma što novija, što nedavnije proizvodnje. A to za gumu nije od presudnog značaja. Naime, guma nije prehrambeni proizvod da će se od stajanja pokvariti, naročito ako je pravilno skladištena.
Ona u tamnom i prohladnom prostoru može stajati do pet godina bez mijenjanja svojih svojstava pa se prema standardima EU svaka guma stara do spomenutih pet godina smatra novom. A svaki je prodavač od proizvođača dužan primiti gumu staru do dvije godine.
Čak štaviše, bolje je da je guma neko vrijeme odležala jer su se tada u njoj stabilizirali svi hemijski procesi.
On napominje da je i nemoguće udovoljiti zahtjevima kupaca koji žele tek nedavno proizvedenu gumu jer se one naručuju za slijedeću sezonu, a proizvođač isporučuje one gume koje su prve proizvedene.
Tako se već u proljeće kod proizvođača naručuju zimske gume za prodaju krajem godine, a krajem godine se već naručuju ljetne gume koje će se prodavati na proljeće i u ljeto. Osim toga, s obzirom na brojnost različitih dimenzija u kojima se danas gume izrađuju one se proizvode u određenim serijama i to također sezonski – ljeti zimske gume, zimi ljetne gume.
Bitno je znati da guma počinje starjeti tek njenom uporabom. U Michelinu kažu da već tri sedmice uobičajene upotrebe ostari gumu koliko i godina dana stajanja u skladištu.
Znači ako je guma stajala i pet godina ona se može upotrebljavati slijedećih pet godina, dakle do ukupno 10 godina od datuma proizvodnje. Na starenje gume zapravo najviše utiču vremenski uslovi kao što je izloženost suncu i vlazi, pa gume primjerice, brže stare u priobalnim područjima.





Izvor