Kako se trenutno nalazimo u nezavidnoj situaciji i odlazak kod majstora nije idealno rešenje, evo šta sve možete popraviti i sami.
Naravno da je važno da umijete da zamjenite određene stvari na automobilu, ali sve i da to ne umete da izvedete postoje profesionalci koji će to uraditi umjesto vas.
Sada kada majstori nisu dostupni zbog vanredne situacije, određene stvari biste morali da odradite sami, a evo spiska nekoliko njih koje zapravo i možete uraditi:
Možete zamjeniti točak
Jedna od najvažnijih stvari koju vozači prvu inače i nauče, jeste mijenjanje guma.
To zna da bude i noćna mora, pogotovo kada vam se desi noću na nepreglednom dijelu puta.
Pritisak u gumama
Ukoliko su vam gume dobro napumpane to će smanjiti i potrošnju goriva, a i produžiće vijek trajanja vašim pneumaticima.
Suviše nizak pritisak pogoršava sve vozne karakteristike vozila, na primjer stabilnost i upravljivost, a utiče i na neravnomjerno habanje guma. Premalo napumpani pneumatici su loši kako u pogledu bezbjednosti i potrošnje goriva tako i sa aspekta vijeka trajanja pneumatika.
Kad je pneumatik previše napumpan, u kontaktu sa putem je manji dio njegove površine. To izaziva brže i neravnomjerno habanje, a osim toga pneumatik ne obezbjeđuje maksimalno prijanjanje, zbog čega vozač može da ima probleme u kontroli nad vozilom i pri kočenju.
Stručnjaci savjetuju da u pogledu pravilnog pritiska u pneumaticima poštujete preporuke proizvođača vozila navedene na etiketi ili pločici koja se nalazi u blizini vozačevih vrata, na poklopcu rezervoara za gorivo ili u priručniku za upotrebu vozila.
Sve od 1.8 do 2.4 bara se toleriše, a na novijim automobilima će vas ionako upozoriti signalna lampica.
Pokretanje automobila kablovima
Dakle, svi znaju da “plus” ide na “plus”, a da “minus” ide na “minus”. Ne treba biti Ajnštajn da bi povezao ove stvari.
Kada se dva automobila isključe, a kablovi ispravno povežu, tada se motor upali i sačeka se negdje oko pet minuta kako bi se akumulator napunio.
O ovim stvarima se mora dobro voditi računa, pošto bi u slučaju pogrešnog povezivanja kablova moglo da dođe do kratkog spoja, pa i požara.
A to niko ne želi…
Zamjena brisača
Zamjena brisača nije nikakva nauka iako se vrlo lako može desiti da ne primjetite da su vam se metlice istrošile.
Oni iskusniji mogu da ih zamjene već za nekoliko minuta, ali uz pravilno uputstvo vam neće trebati duže od 15 minuta za isti takav posao. Nije baš idealno, ali barem vam neće trebati pomoć.
Prvo se stari brisači skinu, ako je priključak u obliku slova J, odnosno U, brisač je u većini slučajeva samo stavljen na adapter. Ukoliko imate moderniji priključak, vjerovatno ćete samo pritisnuti jezičak.
Sada treba biti oprezan. Kada sklonite brisače pred vama će ostati samo “ruka”, ali, problem je što će tu ostati opruga i ukoliko se ruka brisača istrgne i udari po staklu, postoji vjerovatnoća da će ono da prsne.
Ukoliko je sve odrađeno koliko treba, samo treba pratiti uputstva sa kutije i posao je završen i potrebno je provjeriti da li brisači rade.
Na vjetrobransko staklo nanesite malo tečnosti za čišćenje vjetrobranskog stakla i nekoliko puta uključite brisače.
Provjera tečnosti
Tekučnosti kao što su motorno ulje, ulje za kočnice, tečnost za maloprije pomenute brisače i rashladna tečnost (npr. antifriz) jesu životna snaga svakog automobila.
Da biste provjerili ove tečnosti, morate biti donekle upoznati sa svojim motorom, pa bi bilo poželjno dobro pogledati uputstva koje ste dobili uz automobil.
Tu ćete pronaći informacije kako pravilno pratiti nivo tečnosti i koliko se često to treba uraditi.
Koristan savjet, uvijek pustite motor da se ohladi prije nego što počnete provjeru.