Škoda Kamiq će po dolasku u Bosanskohercegovačke auto salone početkom marta sljedeće godine postati tražena roba. Već od starta stiže sa izuzetno dobrom standardnom opremom i sigurnosnim sistemima, a cijena mu kreće od 29,815 KM.
CJENIK ŠKODA KAMIQ
ACTIVE
1.0 TSI (95 KS) 5 brzina manuelni – 29.815 KM
AMBITION
1.5 TSI (150 KS) 7 brzina DSG – 39.398 KM
1.5 TSI (150 KS) 6 brzina manuelni – 35.685 KM
1.0 TSI (95 KS) 5 brzina manuelni – 31.381 KM
1.0 TSI (115 KS) 7 brzina DSG – 36.660 KM
1,0 TSI (115 KS) 6 brzina manuelni – 32.946 KM
1.6 TDI (115 KS) 7 brzina DSG – 41.364 KM
1.6 TDI (115 KS) 6 brzina manuelni – 37.650 KM
STYLE
1.5 TSI (150 KS) 7 brzina DSG – 43.310 KM
1.5 TSI (150 KS) 6 brzina manuelni – 39.596 KM
1.0 TSI (115 KS) 7 brzina DSG – 40.572 KM
1,0 TSI (115 KS) 6 brzina manuelni – 36.857 KM
1.6 TDI (115 KS) 7 brzina DSG – 45.277 KM
1.6 TDI (115 KS) 6 brzina manuelni – 41.560 KM
Motorizaciju čine izvrsni turbobenzinac 1.5 TSI sa 150 KS i dizelaš 1.6 TDI sa 115 KS. Kako je riječ o više nego konkurentnoj ponudi pokazuje i pogled na osnovnu opremu Active, koja serijski nudi klimu, kožni volan, zaslon multimedije od 6,5 inča, LED glavna svjetla, automatsko kočenje, električno pokretanje prednjih stakala i retrovizora… Realno, vozaču ništa više niti ne treba, iako u Škodi očekuju da će najpopularniji biti srednji paket opreme Ambition koji donosi i tempomat, alu felge od 16 cola, stražnje parkirne senzore, podizače svih stakala.
Nema sumnje da će pomama za češkim SUV modelom krenuti i znatno ranije nego se prvi primjerci pojave u prodajnim salonima početkom marta sljedeće godine.
Škoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KS DSG7 – dobar izbor
Škoda je na sajmu automobila u Ženevi, protekle godine premijerno predstavila svoj kompaktni SUV/crossover nazvan Kamiq, koji je od kraja februara ove godine, prisutan i na BH tržištu.
Ovaj model dolazi na MQB 0 platformi, koja je veoma prilagodljiva, a ne slučajno, Kamiq se vezuje uz Scalu, sa kojom dijeli dosta zejedničkih elemenata, ali nešto drugačije upakovanih, kako ne bi bili uočljivi na prvi pogled. Naravno, u odnosu na Scalu, Kamiq ima drugačije proprcije, dugačak je 4.241 mm, ima međuosovinsko rastojanje od 2.639 mm, ali klirens je visočiji za 37 mm. Drugačije rečeno, Kamiq je po svojim dimenzijama na samoj granici subkompaktnog segmenta, pa u odnosu na konkurenciju donosi izdašan unutrašnji prostor.
Dizajn je prepoznatljiv i sličan novim modelima češkog proizvođača, sa istaknutom prednjom maskom kojom dominiraju vertikalne lamele. Takav mladenački dizajn, očigledno ukazuje da je Kamiq namijenjen mlađim kupcima, koji prije svega očekuju praktičnost.
Dobrom izgledu doprinose zanimljivo riješene svjetlosne baterije i sprijeda i straga, kao i branici koji vizuelno daju utisak širine i robusnosti. Sva diskusije u vezi dizajna eksterijera i dimenzija, zapravo su naznaka prostora koji očekuje vozača i putnike u unutrašnjosti.
Naime, unutrašnjost je veoma moderna i donekle podsjeća na Scalu. Ispred vozača je volan koji dobro leži u rukama i pregledna digitalna kontrolna tabla. Kod testnog modela, centralnu poziciju u kokpitu zauzima veliki taktilni multifunkcionalni ekran, u obliku tableta, dijagonale 9,2 inča, koji služi za upravljanje infotainmentom i brojnim drugim funkcijama. Ispod tog ekrana su komande klima uređaja, a sve to daje luksuz, čak i iznad očekivanja, iako Škoda nije premium brend.
Položaj vozača i suvozača je povišen i uspravljen, što osigurava dobru preglednost, a odgovraća i nešto starijoj grupi korisnika između 50 i 65 godina. Sjedišta se lako podešavaju, ugodna su za sjedenje i neće stvarati zamor, čak ni na dužim putovanjima. Zanimljivo je da je i stražnja klupa neočekivano ugodna i prostrana, pa će se lako smjestiti čak i visoki putnici, koji će imati dovoljno prostora i za noge i za glavu. Iza stražnje klupe je prtljažnik osnovne zapremine 400 l, koji je jedan od najvećih u klasi, a ako sklopite stražnje naslone, dobija se kosrisna zapremine od čak 1.395 l.
Testni model pokreće 3-cilindarski benzinski motor sa turbo punjenjem, radne zapremine 1 litar, koji sa snagom od 115 KS i 200 Nm obrtnog momenta neće razočarati. Naprotiv, dovoljno je snažan za sasvim solidno ubrzanje, pa će iz mjesta do 100 km/h stići za vrijeme kraće od 10 sekundi i postići maksimalnu brzinu veću od 190 km/h. Standardno, uz ovaj motor, Škoda isporučuje manuelni mjenjač, ali testni model se može pohvaliti 7-stepenim DSG mjenjačem, koji radi veom dobro.
U vožnji se ova kombinacija motor i mjenjača ponaša veoma, čak iznenađujuće dobro. Atomatika koja je zadužena za izmjenu stepeni prenosa je dobro usklađena sa parametrima motora, a vozači koji to žele, mogu stepene prenosa mijenjati i ručno, polugicama smještenim uz volan.
Pri nižim obrtajima motor radi tiho i mirno, pa će tek rijetki vozači zapaziti da je ispod prednjeg poklopca motor sa 3 cilindra. Čak i na autoputu, ako ne žurite, pa se vozite brzinom od 120-125 km/h, buka motora gotovo da i ne prodire u putničku kabinu. Naravno u takvim uslovima vožnje, posebno sa DSG mjenjačem, moći ćete voziti veoma ekonomično. Naime, prema navodima proizvođača, prosječna potrošnja se kreće između 4,3 i 6,4 l/100 km, pa u relanim uslovima vožnje možete očekivati da prosječna potrošnja neće premašiti 6,5 l/100 km, ali prilikom vožnje na autoputu brzinama većim od 130 km/h, ili prilikom vožnje zakrčenim gradskim ulicama, kada više stojite, potrošnja može premašiti 7 l/100 km.
Udobnost u vožnji je dosta dobra što je rezultat relativno velikog međuosovinkog rastojanja i traga točkova, ali i dobro podešenog ovjesa. Iako je klirens dosta visok, na asfaltnom putu to gotovo da i nećete primijetiti, jer se automobil ne naginje previše, a konande volana prenosi veoma dobro. Da je klirens dosta visok, primijetićete tek kada sa asfalta pređete na makadam, jer će dugačak vertikalni hod točkova dobro podnositi neravnine. Naravno, Kamiq nije predviđen za teški off-road, ali će se sasvim dobro snalaziti na lošim BH putevima.
Također, potrebno je napomenuti da je ponuda Kamiqa, veoma dobro usklađena sa potrebama bosanskohercegovačkih vozača.
Osnovni model u ponudi pokreće motor 1.0 TSI sa 95 KS, čija snaga se do prednjih točkova prenosi preko 5-stepenog manuelnog mjenjača i sa paketom opreme Active, koji može nabaviti po cijeni od 29.856 KM. Motor 1.0 TSI dostupan je i u izvedbi sa 115 KS, uz koji se isporučuje manuleni 6-stepeni, ili kao kod tesnog modela 7-stepeni DSG mjenjač, ali time ponuda benzinskih motora nije iscrpljena, jer je na vrhu ponude motor 1.5 TSI sa 150 KS. Ljubiteljima dizelskih motora namijenjeni su modeli koje pokreće motor 1.6 TDI sa 115 KS, koji može biti uparen sa 6-stepenim manuelnim ili 7-stepenim DSG mjenjačem. Prema željama kupaca, u ponudi su paketi opreme Ambition i Style, te veoma bogat izbor opcija.
Testirani model je sa paketom opreme Style i sa brojnim dodacima, koji između ostalog uključuju ostakljeni panoramski krov i električno otvaranje/zatvaranje prtljažnika. Narvno, takvi dodaci značajno podižu cijenu, pa bi za model kao na testu trebalo izdvojiti 50.892 KM.
Svaki kupac, iz bogate ponude osnovne i dodatne opreme može odabrati ono što mu je potrebno, te na taj način utjecati na konačnu cijenu Kamiqa.
Oprema:
Podni prostirači naprijed i straga
ESC
Rezervni točak umanjenih dimenzija
Disk kočnice straga
Alat
Dodatna zaštita ispod vozila
Disk kočnice naprijed
MF kožni sportski upravljač (kod DSG, sa DSG upravljanjem)
Branici u boji vozila
ISOFIX
Manuelno podešavanje visine prednjih sjedišta
Pretinci u prtljažniku
Preklopiva stražnja klupa
Treći naslon za glavu, straga
Crni krovni nosači
KESSY
Samozatamnjujući unutrašnji retrovizor
El. podizači prozora naprijed i nazad
Mogućnost isključenja zračnog jastuka suvozača
Bočni zračni jastuci + zračne zavjese straga
Osvijetljeni pretinac za rukavice
Dekorativni umetci Cooper
Prednji naslon za ruku naprijed Jumbo BOX
Ručke vrata i retrovizori u boji karoserije
“FRONT ASSIST”
Hromirane dekoracije oko izvoda klime
Ručica mjenjača presvučena kožom
Elektro podesivi, el. preklopivi, grijani vanjski retrovizori
Imobilajzer
Indikator za ispuhanu gumu
Pretinac za naočale
Manuelno podešavanje podrške za leđa kod prednjih sjedišta
Stražnji parking senzori
LANE ASSIST
LED glavna svjetla sa corner funkcijom
Automatska dnevna svjetla + Coming i Leaving Home funkcija
Stražnji brisač
Senzor za svjetlo + senzor za kišu
8 zvučnika
Tempomat + limitator brzine
FULL LED stražnja svjetla
CLIMATRONIC
Osvijetljene prtljažnika
Paket za pušače
MAXI DOT
“SMART LINK”
Bluetooth
Alu felge 6J x 16
Gume 205/60 R16
Radio Bolero 8”
STYLE sjedišta
Kišobran
Ambijentalno osvijetljenje u crvenoj boji
2xUSB
Pomoć pri kretanju uzbrdo
Corrida crvena SPE boja
Opcije:
Električno otvaranje i zatvaranje prtljažnika
Sunset
Kromirani okvir oko prozora
Sound system ŠKODA
Produžena garancija 4 godine, ili 120.000 km
Stražnja kamera
KESSY
Panoramski krov II
Rezervni točak umanjenih dimezija
Alu felge 7J x 18 Vega AERO, crne-polirane
Paket za prtljažnik (mreže u prtljažniku)
Centralni naslon za ruku naprijed, Jumbo Box + 2 USB straga (samo punjenje)
Paket za unutrašnjost (bez paketa za pušače+kanta za otpatke+stolići na naslonima prednjih sjedišta)
Mali kožni paket (MF kožni upravljač+grijani+kontrole za radio i telefon) (DSG upravljanje kod upravljača)
Dekor na instrument tabli siva boja + Hot-stamping copper
FULL LED prednja svjetla sa corner funkcijom+maglenke
Grijana prednja sjedišta + grijanje tekućine za mlaznice
Navigacioni uređaj Amundsen + Virtual Cockpit – digitalna instrument tabla
Care connect + Infotainment online 1 godina
Tehnički podaci: | |
Motor | 1.0 TSI, 3 cilindra, 999 cm3 |
Maksimalna snaga | 85 kW (115 KS) pri 5.000 o/min |
Maksimalni obrtni momenat | 200 Nm pri 2.000 o/min |
Potrošnja goriva | 4,3 – 6,4 l/100 km (tvornički podaci) |
Emisija CO2 | 113 g/km |
Masa vozila | 1.267 kg |
Performanse | |
Maksimalna brzina | 194 km/h |
Ubrzanje od 0 do 100 km/h | 9,9 s |
Dimenzije | |
Dužina | 4.241 mm |
Širina | 1.988 mm |
Visina | 1.553 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2.639 mm |
Zapremina rezervoara | 50 l |
Zapremina prtljažnika | 400/1.395 l |
Cijena testiranog vozila | 50.892 KM |