Postoje francuski automobili koji imaju lošu reputaciju, što potvrđuje i visoka stopa kvarova, npr. opće poznata “kraljica šlepe”, tj. Laguna II s 1.9 dCi dizelašem, ali lako možete pronaći i izdržljive modele. Ovi automobili imaju dodatnu prednost, jer se mogu kupiti po prilično atraktivnim cijenama.
Odabrali smo za vas šest popularnih modela francuskih proizvođača koji razbijaju stereotipe. Odlikuju ih dobra izdržljivost i relativno niski troškovi održavanja.
Citroën C1 I / Peugeot 107 (2005-14)
Jeftini za kupovinu i popravak, ali pored toga možete računati da su ovi modeli stvarno izdržljivi. C1 i 107 su mališani na koje trebate obratiti pažnju. Ovaj zajednički projekat inženjera PSA i Toyote proizveden je u češkom Kolinu. Na tržištu polovnih vozila naći ćete ih ne samo kao: Citroën C1 i Peugeot 107, već i kao Toyota Aygo I
Ove mališane možete kupiti za nešto više od 5.000 maraka, ali za dobar primjerak odmah pripremiti par hiljada više. Toyota Aygo, unatoč malim razlikama, vrijedi malo više. Naravno, u proizvodnji automobila A segmenta, koji mora imati nisku cijenu, ostvaruju se mnoge uštede, ali u ovom slučaju nisu pretjerane.
Na početku proizvodnje kružile su glasine o problemima sa dihtungom, oštećenim ručkama na vanjskim vratima ili kvarovima kvačila (kod benzinskih motora). Opet ovi popravci i nisu posebno skupi. 1,0-litreni trocilindrični motor sa 68 KS (made in Japan) pokazao se vrlo izdržljivim. Dizelu 1.4 (PSA) morate prići s malo više opreza, jer ako morate zamijeniti npr. brizgaljke, trošak će biti relativno visok. Bez obzira na izbor, možete računati na nisku potrošnju goriva, ali se morate naviknuti na buku koja dolazi kao posljedica male količine zvučno izolacijskih materijala.
Renault Clio IV (od 2012)
Clio treće generacije se pokazao kao uspješan model, ali kod četvrte generacije, proizvođač je izjavio da će ovaj automobil biti još bolji u pogledu trajnosti. Naravno, ovdje se mogu dogoditi neki manji problemi sa elektronikom, ali srećom oni obično nisu ozbiljni. Prije svega, poboljšan je 1,5 dCi (K9K) motor i više ne stvara velike probleme kao prije, a sagorijeva simbolične količine goriva.
No, ako želite dobro potrošiti svoj novac, benzinci su mnogo pouzdaniji izbor. Preporučujemo poznati 1,2 motor, ali zanimljiva opcija je i trocilindrični 0,9 turbopunjeni motor. Cijene ovih modela kreću od 10.000 maraka
Renault Megane III (2008-16)
Polovni Renault Megane treće generacije uživa vrlo dobru reputaciju. Treće generacija je možda manje avangardna u pogledu izgleda, ali zapravo je za one koje zanimaju polovni automobili prilično preporučljiva. Među tipičnim problemima Meganea treće generacije, spominju se problemi s kvalitetom u unutrašnjosti. Za svakodnevnu vožnju preporučujemo benzince 1.4 i 1.6 16V.
Dizelski motori? Ovdje već trebate biti na oprezu. Poznati motor 1.5 dCi K9K dolazi u više verzija, u zavisnosti od snage, ubrizgavanja, standarda emisije izduvnih gasova ili prijenosa. Veliki plus je apsolutno pouzdan filter čestica dizel goriva zahvaljujući tehnologiji pete brizgaljke u izduvnoj cijevi. Dakle, ne postoji opasno razblaživanje ulja dizelom (paljenje dodatnim ubrizgavanjem dizela u izduvnom ciklusu), niti kontrolisano čišćenje filtera (PSA rastvor sa dodacima). Da, još uvijek postoje upitnici tokom vijeka ležajeva klipova, ali ako se dogodi da se ležajevi istroše, to je priličan izuzetak. 1.6 dCi / 96 kW Motor R9M, koji se nudi od 2012. godine, zamjenio je stariji 1.9 dCi. Pogon distribucije rješava se lancem i pored toga u njegovoj su izgradnji korišćene brojne nove tehnologije. 2,0 dCi je najbolji dizel u Meganu.
Velika broj oglasa se odnosi upravo na dizelaše. Najpopularnija jedinica u ponudi je 1.5 dCi (90-110 ks) motor. Odlikuje ga vrlo niska potrošnja goriva i prilično dobre performanse. Mnogo je korisnika koji su već prešli 200.000. km , ali po forumima možete pronači i slučajeve koji su nakon 150 000 pređenih kilometara morali zamijeniti motor.
1.6 i 2.0 dizel motore preporučujemo sa čistom savješću (potrebno je samo skratiti interval izmjene ulja sa 30 km, na svakih 15 hiljada km). Cijene Megane III kreću od 8.000 maraka.
Peugeot 508 (od 2010.)
Iako njegov prethodnik – Peugeot 407 nije bio loš, ipak je dobio kritike za skučen prostor, mali prtljažnik, nestabilnu elektroniku i složen stražnji ovjes koji nije bio jeftin za popravak. Peugeot je sve ove primjedbe uzeo k srcu prilikom dizajniranja nasljednika i došao je ……. vrlo zreo automobil. Samo s benzinskim motorima nije bilo sreće, jer ove jedinice nastale u saradnji sa BMW-om (serija Prince) nemaju dobar ugled i mogu se pokvariti, a popravak nije jeftin. Nažalost, daleko su od izdržljivosti 1,8 i 2,0 motora (EW serija) poznatih od prethodnika.
Srećom, tržište je to i potvrdilo i 508 najčešće ispod haube ima 2.0 HDi dizele, koji su izdržljivi i imaju vrlo malo ranjivosti. Prije kupovine je veoma važno provjeriti kilometražu i servisnu historiju jer nakon mnogo hiljada pređenih kilometara mogu uzrokovati poprilične troškove. Dizel s 2,2 / 204 KS, također je dobar, ali morate uzeti u obzir da su troškovi njegovih popravaka veći, jer je i ovjes zahtjevniji u slučaju habanja. Polovni Peugeot 508 sa početka proizvodnje i sa slabijim motorima možete kupiti već od 10.000 maraka – po našem mišljenju vrijedi!
Renault Laguna III (2007-15)
Nakon “kraljice šlepe” tj. Lagune II, svaka sljedeća generacija morala je biti izdržljivija od svoje prethodnice. Ipak treba cijeniti ono što je Renault učinio u trećem izdanju Lagune. Pored ovoga, ako uzmete u obzir PR koji je drugu generaciju ocrnio po medijima, ujedno je uticao i na cijene polovnih Laguna treće generacije.
Ovaj model nije imao većih problema. Mehanika, elektronika, trajnost interijera – sve je na znatno višoj razini nego kod prethodnika. Uz navedeno, skoro sve uspješne motore ćete naći u Laguni treće generacije. Osnovni 1.6 motor nije loš, ali najbolje je potražiti benzinac 2.0 (Nissan), koji ne samo da je ekonomičan, već i izuzetno izdržljiv.
Postoji i verzije s 2.0 turbo motorom, koji također ima nekoliko slabih točaka, ali u ovom slučaju to je Renault proizvod. Ako je dizel predlažemo 2.0 motor, koji je dizajniran zajedno s Nissanom. Cijene polovnih Laguna kreću se od 7.000 maraka, što bi trebalo smatrati vrlo atraktivnom ponudom, pogotovo jer cijene rezervnih dijelova nisu skupe, a mehanika vozila nije pretjerano složena.
Citroën Xsara Picasso (1999.-2010.)
Suprotno imenu Xsara, Picasso uopće nije komplikovana konstrukcija. U njemu nećete naći hidropneumatiku i druga komplikovanija rješenja. Xsara Picasso ima jednostavan ovjes, prilično uspješnu elektroniku i vrlo izdržljive motore.
Preporučujemo benzin – 1.6, 1.8 i 2.0, kao i dizele – stariji 1.9 i noviji 2.0. Najveći problem s ovim modelom, pogotovo kada tražite automobile od početka proizvodnje za oko 3-4 hiljade maraka je pronaći verziju koja još nije potpuno potrošena. Jedna od najboljih preporuka je da se i danas ovi automobili voze kao taksiji, a njihovi vlasnici imaju vrlo dobro mišljenje o njima.