Sajam automobila u Frankfurtu gubi na značaju

0
257

Nisan, Pežo, Micubiši, Volvo… Svi oni su otkazali nastup na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Frankfurtu. Sada je to uradio i američki proizvođač električnih automobila Tesla. U čemu je problem?
Američki proizvođač električnih automobila Tesla neće doći na Sajam automobila u Frankfurtu koji se održava od 14. do 24. septembra, javlja Hesišer rundfunk (HR). „Mi procenjujemo svaki naš nastup kako bismo pronašli najbolji put za interakciju s našim kupcima“, čulo se iz Tesle. Ujedno se ukazuje i na to da taj proizvođač „nije fiksiran“ na klasične manifestacije automobilske industrije.
Iako to zvuči kao trezvena procena, ipak je to gorak udarac za nemački automobilski sajam koji po 67. put organizuje Udruženje nemačke automobilske industrije (VDA). Naime, nastup je već otkazao francuski koncern PSA, neće doći ni grupacija Fijat-Krajsler, a otkazali su i Nisan, Micubiši i Volvo. Čak i Audi ovog puta nije rezervisao svoj sopstveni izložbeni prostor, već će se smestiti u dvorani matičnog koncerna Folksvagena.
Nastup na sajmu veoma je skup
Udruženje VDA uvereno je da će Tesla ponovo doći u Frankfurt i podsećaju da će i ovako biti više od 50 automobilskih marki, među kojima su i mladi kineski proizvođači. Tesla nije nastupio ni na sajmovima u Njujorku i Detroitu, ali baš zbog skandala sa dizelom, u Nemačkoj se čini da bi Tesli to bila odlična prilika za još bolju prodaju na nemačkom tržištu.
Doduše, narudžbi za novi model Tesla 3 ima dovoljno i Elonu Masku možda se čini da mu nije potreban nastup na frankfurtskom sajmu. Inače, nije nikakva tajna da svaki proizvošač automobila na svetu dobro odvaga pre nego što odluči da li će nastupiti u Frankfurtu. Kako javlja internet-portal Bild.de, razloga ima mnogo: učešće je veoma skupo, a značaj sajma više nije isti kao pre. Zbog toga izlagači tu retko nude neke novitete i glavna platforma postao je – internet. Povrh toga, IAA „pokriva“ prezasićeno evropsko tržište na kome se proizvođači ionako za kupce bore popustima i posebnim ponudama. „Pravi“ posao je u zemljama poput Kine, Indije, pa čak i u Sjedinjenim Američkim Državama.
Drugi sajmovi postaju važniji
Klaus Brojning, čovek zadužen za sajmove u Udruženju nemačkih proizvođača automobila, ništa od toga ne poriče. On je isto tako svestan da je njegovom udruženju narušen ugled zbog optužbi o stvaranju kartela. „S obzirom na prošlonedeljne vesti, atmosfera nije baš najlepša“, priznaje Brojning u listu „Frankfurter algemajne cajtung“. Ali i dodaje: „Frankfurtski sajam bio je i ostao vodeći kada se radi o mobilnosti. Prema Frankfurtu se orijentišu i drugi sajmovi, poput onih u Detroitu ili Šangaju“.
Brojning kaže da su „navikli da izlagači propuštaju poneki sajam u Frankfurtu, ali da onda opet dođu“. Zato i dalje pripremaju čitav niz tematskih celina i uveren je da će „IAA i ovog puta biti uspešan“. Ali ima i drugih pokazatelja: trend u automobilskoj industriji je da se proizvodi predstavljaju u potpuno drugačijem okruženju. Tako su i za proizvođače automobila sve važnije manifestacije Sajam potrošačke elektronike CES u Las Vegasu, Njujorša nedelja mode (New York Fashion Week), pa čak i sajmovi nameštaja na severu Italije. Automobili su tamo samo ukras, ali u okruženju kojem žele da pripadaju – vizionarski ili tek mondeno.




Izvor