Broj novoregistrovanih automobila u Njemačkoj je prošlog mjeseca bio za 38% manji u odnosu isti period 2019.
Kako prenosi B92, u jeku pandemije koronavirusa, u Njemačkoj je u martu prodato 215.119 novih automobila, što je četrdesetak odsto manje u poređenju sa istim mjesecom prethodne godine.
Tržišni lider, Volkswagen zabilježio je pad od 35%, Audi 37%, Mercedes 28%, a BMW 21%. a Ford je prepolovio svoju prodaju iz marta 2019, piše Autonews Europe.
Od brendova koji su u Njemačkoj u periodu januar-mart bili u plusu, tu su Lexus, Tesla, DS, Jaguar, Porsche i Seat. Upada u oči da svi ovi brendovi, osim španskog proizvođača, pripadaju premium klasi, a jedino je Porsche njemački proizvođač.
Jedan od razloga za ovako veliki pad prodaje novih automobila u Njemačkoj leži u činjenici da su prodajni saloni u toj zemlji zatvorili svoja vrata za potencijalne kupce u drugoj polovini mjeseca. Ukoliko se nešto bitno ne promjeni u aprilu, a za to su male šanse, pad prodaje će biti još dramatičniji, kažu u njemačkom udruženju uvoznika i prodavaca automobila.
Ipak, u odnosu na ostala velika tržišta EU, Njemačka čak i ne stoji tako loše. Tako je prodaja automobila u martu u Italiji smanjena za čak 85%, u Francuskoj za 72%, a u Španiji za 69%.
Prodaja automobila u Britaniji pala 40 odsto
Kako prenosi Tanjug, broj registrovanih novih automobila u Britaniji pao je u martu za 40 odsto međugodišnje zbog krize virusa korona, koja je pogodila ekonomiju i primorala mnoge potencijalne kupce da ne izlaze iz svojih domova, pokazuju današnji preliminarni podaci udruženja autoindustrije.
Ukupno je prodato oko 250.000 vozila, što je najslabiji podatak za bilo koji mart od 1999, koji je obično jedan od dva vodeća mjeseca u godini po obimu prodaje, prenosi Rojters.
Registracije novih vozila u martu 2019. činile su gotovo 20 odsto ukupnih godišnjih registracija.
U Britaniji je 1999. godine uvedeno pravilo da se nove registarske tablice izdaju dva puta godišnje, pri čemu je mart prvi mjesec u godini kada se izdaju nove tablice.
Prodaja automobila u ovoj zemlji je u padu od 2016., kada je zabilježen njen rekordan rast.
U posljednjoj prognozi britanskog Udruženja proizvođača i prodavaca motornih vozila (SMMT), objavljenoj u januaru, bilo je procenjeno da će ukupna potražnja u cijeloj 2020. godini pasti za nešto više od 2,5 procenata, na 2,25 miliona automobila