Prije kupovine polovnog vozila bitno je obratiti pažnju na nekoliko ključnih tačaka koje vam govore u kakvom je stanju automobil koji želite kupiti. Ne ustručavajte se posavjetovati sa stručnjacima, ponekad i dvostruke provjere nisu naodmet. Na što biste osobito trebali pripaziti? Donosimo kratak vodič kroz pet bitnih tačaka koje ukazuju na pravo stanje automobila.
Kada ste donijeli jasnu odluku kakav biste automobil željeli kupiti, nikada ne donosite konačnu odluku dok automobil niste provozali. Često se već pri prvim kilometrima osjete eventualna oštećenja ovjesa, sumnjivi zvukovi ili lupanja opruga i amortizera koja ukazuju kako je automobil vožen i koja je njegova prava kilometraža. Dajte si vremena i s vozilom prijeđite barem dvadesetak kilometara kako biste se uvjerili u kakvom je stanju.
Temeljita provjera nedostataka može drastično spustiti cijenu polovnog vozila. Pregledajte lim na automobilu, osobito obradite pozornost jesu li prednji i stražnji branik podešeni u milimetar s ostatkom karoserije. Ako nisu, to može biti znak da je automobil popravljan uslijed jačih oštečenja u sudaru.
Korozija na karoseriji najčešće se javlja na podnici automobi la te s unutrašnje strane na dnu vrata. Zavirite pod vozilo, prođite rukom mjesta gdje bi se mogli naći zahrđali dijelovi. Ukoliko ste u mogućnosti, podignite automobil na mehaničarskoj dizalici kako biste temeljito pregledali stanje ovjesa polovnog vozila.
Unutrašnjost automobila često govori više o njegovom stanju nego vanjski izgled. Automobil se lako može prelakirati da izgleda novo, iako se i hemijskim čišrenjem unutrašnjosti vozilo može pomladiti. No, neke sitne detalje ništa ne može sakriti. Provjerite stanje papučica vozila. Ako su vrlo izlizane, to puno govori o njihovu korištenju i samim time o prijeđenim kilometrima. Ista stvar vrijedi i za ručicu mjenjača i volan. Također, stanje sjedala pokazuje s koliko je pažnje autornobil tretiran.
Zadnje, ali ništa manje važno je stanje motora. Podignite haubu i poslušajte njegov rad u praznom hodu. Ako radi mirno bez „štucanja“, vjerojatnije je da je održavan. Provjerite ima li zauljenih dijelova, što bi ukazivalo na istrošenost materijala i gumica dihtunga. Svaki redovno servisirani automobil pored akumulatora ima listić na kojem bi trebali pisati servisni intervali te što je i kada zamijenjeno. Ako automobil jako dimi, to nikako nije dobar znak, moguće je da miješa gorivo s uljem.
Na kraju, neka vas sitni popravljivi nedostaci ne odvrate od kupovine automobila koji vam se dopao. Ako oni nisu od krucijalne važnosti za stanje i trajnost automobila, često se na račun njih može dobiti povoljnija cijena, a i mnogi od njih mogu se popraviti za relativno malo novaca.