Prestižni, ali skupi za održavanje. Koji polovni automobil više klase odabrati?

0
752

Udobni automobili više klase posebno su primamljivi na tržištu polovnjaka. Ovdje većina potencijalnih kupaca ostvaruje svoje snove kada cijena sa 100,000 maraka padne na 20,000. Da li je ovo stvarno dobra prilika?




  • Morate znati da u slučaju ove klase automobila troškovi ne završavaju kupovinom
  • Troškovi servisa, rezervnih dijelova, a prije svega popravaka mogu biti veoma skupi
  • Tržišna ponuda automobila više klase za 20-30,000 maraka je velika, dominira njemački trio Audi A6, BMW serije 5 i Mercedes E klasa

Iskušenje da na tržištu polovnjaka kupite udoban i prestižan automobil više klase je veliko. Pogotovo što su cijene vrlo atraktivne, čak i povoljne. U slučaju naših pet heroja, čak i do pet puta niže u odnosu na one u prodajnim salonima. Štaviše, ta nas vozila iskušavaju atraktivnim dizajnom naprednom tehnologijom s modernim sigurnosnim sistemima, kao i kvalitetom završne obrade, visokom udobnošću vožnje, bogatom opremom i učinkovitim motorima. Sve po cijeni novog, ali lošije opremljenog kompaktnog automobila ili malo “napucanijeg”, ali manjeg vozila iz B segmenta. Prilika? Ovisi o vašem gledištu.

Audi, BMW, Lexus, Mercedes i Volvo – prestiž naspram operativnih troškova

Ako ciljate na ovakav automobil i svjesni ste operativnih troškova (usluga, popravak, osiguranje itd.) koji će biti visoki ili vrlo visoki, onda da. Pogotovo ako pronađete primjerak sa razumnom kilometržom, mudro korišten i redovno servisiran. Ako, ipak u naletu uzbuđenja kupite automobil više klase, prilikom prvog velikog popravka možete doživjeti veliko razočarenje. Čak i kod automobila koji se nalaze na našem popisu, jer je riječ o automobilima koji uopšte nisu jeftini ili stari.

Za utvrđenih 20-30,000 maraka, možete kupiti čak i 6 godina star automobil, iako će u slučaju većine modela ovdje bit riječ 10-o godišnjim primjercima (velika ponuda na tržištu), koji su već prešli stotine hiljada kilometara. Mnogi od njih, čak i pod pretpostavkom solidne konstrukcije, poput Lexusa GS, možda će trebati popravke, koje kao što smo već spomenuli neće biti jeftine. Naših Top 5 upotpunjava njemački trio (predstavnici Audija, BMW-a i Merccedesa) i Volvo S80.

Audi, BMW, Lexus, Mercedes i Volvo – po našem mišljenju

Zdrav razum je bitan! Zapamtite to kada za teško ušteđenih 20-30,000 maraka kupujete primjerke stare od 7-9 godina, čija kilometraža često premašuje 400 hiljada kilometara (napomena: u mnogim od njih kilometar sat je vraćen na 150 – 250 hiljada kilometara!). I dok ukupna trajnost nekih automobila nije zadovoljavajuća, sjetite se da su to složeni i tehnički napredni automobili, pa mnoge aktivnosti zahtjevaju odgovarajuću opremu i mehaničara koji poznaje određenu marku.

1. AUDI A6 IV (2011-18)

Audi A6 prepoznat je na tržištu polovnjaka već godinama, a to je slučaj i s četvrtom generacijom modela (2011-18). Iako se A6 općenito smatra solidno konstruisanim, imao je nekoliko nezgoda. Budite oprezni s elektronikom. Ona je složena i ponekad može stvoriti nepredviđene probleme (npr. MMI sistem se zamrzava). Izbjegavajte benzinski motor 2.0 TFSI / 180 KS (oznaka CDNB; dostupan do septembra 2014.), jer se bori s problemom prekomjerne potrošnje ulja. Novije verzije (190 i 252 KS) već su poboljšane. Također, do sredine 2014. korišteni su 2.0 i 3.0 TDI dizelski motori s lažnim softverom (dieselgate). Pažljivo pregledajte izvedbe s zračnim ovjesom, jer se dešavaju kvarovi na kompresorima. Osim toga, na A6 C7 nema većih zamjerki. To je dobro napravljen automobil koji osigurava visoku udobnost, praktičnost (posebno karavan) i puno zabave u vožnji. Cijena? Ne tako niska! Na BiH tržištu nećete naći automobile za manje od 20,000 maraka dok ljepši noviji primjerci dostižu cijenu od preko 50,000 maraka.

2. BMW serije 5 (2010-17)

BMW serije 5 F10 / F11 iz 2010-17. Zreliji je dizajn od ranijih E60 / E61 i profinjena tehnologija. Još više udobnosti (udobna sjedala, bolja nego u E60!) I izvrstan automatski mjenjač (ZF 8HP). Automobil i dalje izgleda elegantno i svježe, a kaombinuje veliku udobnost vožnje s dinamikom vožnje. Nažalost, automobil nije u potpunosti bez problema s kvalitetom. Primjeri: pucketanje unutrašnjosti, relativno brzo trošenje dijelova prednje osovine, problemi s motorima. Ovo se tiče benzinskih motora – npr. kvar pumpe za ulje u 2.0T N20 (520i, 528i), veliku potrošnju ulja i rotirajuće čahure u 4.4 N62 – i dizelske motore (rizik od požara zbog neispravnog hladnjaka EGR ventila). Omjer cijene i godišta nešto je bolji od Audija A6 C7, ali ne računajte da ćete za manje od 30,000 maraka kupiti dobro očuvan primjerak sa razumnom kilometražom. Cijene automobila u dobrom stanju kreću se od preko 50,000 maraka.

3. Lexus GS IV (2012.-18.)

Što se tiče trajnosti, Lexus GS IV koji je pravi raritet na bosanskohercegovačkom tržištu polovnjaka je nepobjediv u odnosu na ovdje opisane rivale! Dobro očuvani primjerci s prihvatljivom kilometražom u principu se ne kvare. Izdržljiva elektrika, pogoni i motori rijetko zataje, čiji je izbor mnogo manji od izbora suparnika. Za početak dva benzinska motora (2,5 i 3,5 V6) i dva hibrida (300 i 450 h), ponekad i dvolitreni turbo, ali su svi solidni. Automobil je veoma cijenjen na tržištu polovnjaka. Dobro očuvani primjerci s početka proizvodnje koštat će u Njemačkoj oko 20,000 eura.

4. Mercedes E-klasa W212 (2009-16)

E-klasa W212, koja je predstavljena 2009. godine, trebala je obnoviti imidž pouzdanog automobila. I uspjelo je. Riješen je problem sa korozijom i  elektronikom koja se iako vrlo napredna, ne kvari se tako često kao kod E W211, trajnost mjenjača i motora je bolja, iako se dogodilo i nekoliko problema npr. u dizelskom 2.1 OM651, mlaznice su otkazivale u početnoj fazi proizvodnje. Za dizelaše preporučujemo verziju 3.0 V6, ako 2.1 CDI, onda nakon 2010. Dobra mišljenja dobivaju benzinski motori (u ponudi: R4, V6 i V8), osim za varijantu 3.5 M272 (brzo trošenje bregaste osovine). Odnos cijene i godišta su na razini Audija A6.

5. Volvo S80 II (2006.-16.)

Naizgled obična limuzina više klase, ali drugačija od konkurencije. Volvo je i dalje automobil za one koji se žele istaknuti. Istina je da je S80 II dostupan samo u limuzinskoj izvedbi, ali i dalje s dobrim petocilindričnim motorima. Najjeftiniji “S80-i” obično ispod haube imaju 2,4 R5 dizel – solidan motor, vrijedan preporuke. Kasniji 2.0 dizelaši mehaničari ocjenjuju kao lošije, a osnovni 1.6 (PSA) je preslab. Preporučujemo R5 benzin, iako puno troši, ali je vrlo izdržljiv i dobro se uklapa u karakter automobila. S80 možete pronaći i s R6 motorima, najpopularniji od njih 3.2 koji nažalost, ima problema. Kod V8 verzije su problemi riješeni, ali i dalje su zabavni samo za bogate. Dobra mu je strana: povoljan omjer cijene i kvaliteta, za 15,000 eura na Njemačkom tržištu su na dohvat ruke dobro održavani automobili od 2013-15.