Renault Megane IV poznat je po problemima sa elektronikom i ne baš izdržljivom ovjesu, ali ovaj mladi kompakt izgleda atraktivno i prilično dobro drži cijenu. Nekoliko godina stari automobili se mogu kupiti od 18.000 maraka s vrlo bogatom opremom. U Renault Megane IV je ugrađeno toliko motora da je odabir polovnog primjerka poprilično težak.
Godina: od 2016
Tržišne cijene Bosna i Hercegovina: od 18.000 KM
Tržišne cijene Njemačka: od cca. 7,000 EURO – mobile.de
Kvarovi: prosječni
Troškovi popravaka: niski
Verzije karoserije: hatchback 5 vrata, karavan, limuzina
Volumen prtljažnika: kompakt 355 l, karavan 449 l, limuzina 490 l
Benzinski motori u Renault Megane IV:
SCe 115 – 1.6 (115 KS)
SCe 140 – 2,0 (140 KS)
TCe 100–130 – 1,2 (100 i 132 KS)
TCe 115–160 – 1,3 (115, 140 i 160 KS)
TCe 165–205 – 1,6 (165 i 205 KS)
Renault Megane IV dizelski motori:
dCi 90–115 – 1,5 (90, 110 i 115 KS)
dCi 130 – 1.6 (130 ks)
dCi 160 – 1.6 (163 ks)
dCi 150 – 1,7 (150 KS)
Sportske verzije: RS 1.8 (280 i 300 KS)
Renault Megane IV je predstavljen 2016 godine. Stilski, automobil je sličan ostalim najnovijim modelima koncerna, a mnogi detalji poznati iz većeg Talismana preneseni su u kompakt. Karakteristična su prednja LED svjetla i stražnja svjetlosna traka.
U usporedbi sa prethodnikom u kabini samo plusevi. Ugodnog izgleda, ali slabija od konkurencije. Unutrašnjost, u bogatim verzijama s digitalnim kokpitom i velikim tabletom u sredini, može šarmirati. Nažalost, tu je i najveći problem “tablet”, koji ne radi uvijek, ponekad je spor, a upravo se preko njega kontrolišu mnoge funkcije. Srećom, Renault je ostavio osnovne i tipke klima uređaja, pa čak i kad se središnji ekran ugasi, automobil ostaje funkcionalan.
Novi Megane postao je malo prostraniji od svog prethodnika, ali još uvijek nema dovoljno prostora straga. Zahvaljujući dužem međuosovinskom razmaku, više prostora možete naći u karavanima i limuzinama, uz pomalo zbunjujući naziv GrandCoupe.
Teško je nači zamjerku prtljažnicima svake verzije. Usput, proizvođač daje različite vrijednosti, na primjer, u hatchbacku se kreće od 335, 384, do 402 litre, ovisno o verziji i vrsti motora. Međutim, ako vam pomaže ovaj podatak, prtljažnik je manje-više isti kao u Golfu VII.

Paleta motora u Meganeu IV je ogromna, ali na tržištu dominiraju benzinski 1.2, 1.3 i 1.6 SCe litarski motori. Kod dizelaša najpopularniji su dobro poznati 1.5 i 1.6 litreni dCi, a tek 2019 je predstavljen 1.7 litreni dCi.
Ako kupujete polovnog benzinca najbolje je da se usredotočite na 1.6 SCe atmosferski benzinski motor snage 115 KS što vam je dovoljno za normalnu vožnju. Za osobe koje cijene dinamičniju vožnju možemo preporučiti 1.2 TCe sa 132 KS. Veći motor ima zupčasti remen koji se mora zamjeniti nakon 120.000 pređenih kilometara, dok manji ima lanac koji se obično mijenja nakon prelaska veće kilometraže. Teško ga je jasno definisati, jer puno toga ovisi o stilu vožnje.
U svim TCe motorima poznata su dva fenomena – taloženje ugljika i mali gubitak ulja. Prvo ovisi o stilu vožnje, a oba ovise o servisnim intervalima zamjene ulja. Ulje u TCe treba mijenjati svakih 10-15 hiljada kilometara, a ne, kao što je preporučio proizvođač, svakih 30 hiljada. Češće izmjene ulja smanjit će nakupljanje ugljičnih naslaga, a čak i uz relativno malu kilometražu, bolje je “organizovati” motor. Pored toga, kod ovih motora češće provjerite razinu ulja jer može doći do curenja.

Mali 1.5 dCi dizelaš djeluje sjajno, često ide u flotnu prodaju, gdje Megani sa ovim motorima prelazi više od 200.000 kilometara. Međutim, ako planirate kupiti takvu verziju, preporučujemo da izbjegavate auto salone polovnih vozila, odnosno da ga kupujete od fizičkog lica uz dokaze o porijeklu vozila. Motor je vrlo ekonomičan i popravci mu nisu toliko skupi kao u slučaju konkurencije.
Malo nepouzdanija jedinica je 1.6 dizel s pogonskim lancem. Ovaj lanac je slaba tačka. Traje dugo, ali postoje slučajevi i prilično česti da ga treba zamijeniti nakon nekoliko desetaka hiljada kilometara. To je vrlo dinamičan motor, ali očito skuplji za servisiranje i popravke.
Rizično je kupiti verziju s EDC automatskim mjenjačem, koji će, iako nije inferioran u odnosu na konkurenciju, stvoriti veće troškove nakon većih kilometraža.
Međutim najčešći kvarovi se javljaju na području elektronike. Glavni izvor problema je oprema (multimedija, centralno zaključavanje, kartica umjesto ključa), kao i kontroler motora. Nije neispravan, ali zahtijeva povremeno ažuriranje softvera. Posebno obratite pažnju na verzije iz prve dvije godine proizvodnje koje se trebaju odvesti u ovlašteni servis da bi se učitao novi program.
Ovjes automobila nije izdržljiv, a stabilizatori, ležajevi i amortizeri, posebno stražnji, često se istroše. Bilo je čak i besplatnih zamjena, a na nekim internet forumima kukanje vezano za stražnji ovjes je norma.
Tipični kvarovi kod Renault Megane IV:
- Zamrzavanje multimedijskog ekrana
- Centralno zaključavanje i daljinski upravljač kartice
- Poruke o greškama
- Ubrzano trošenje ovjesa
- Pogonski lanac
Šta treba potražiti: jednostavne verzije s 1.6 SCe ili 1.5 dCi dizelašima od fizićkih lica
Šta treba izbjegavati: automobile koji dolaze iz flotnih prodaja, posebno one s dizelskim 1.5 dCi.
Optimalni iznos za kupovinu:
- 20.000 KM Bosna i Hercegovina
- 8.000 EURO Njemačka