Polovni Mercedes GLK (2008-2015). Vodič za kupca

0
399

Mercedes GLK prilično je neobičan, originalan prijedlog, jer je ovaj model nestao kao odgovor na Audi Q5 ili BMW X3. Međutim, godinama kasnije ispada da je to jedan od najuspješnijih i najpouzdanijih Mercedesa proizvedenih nakon 2000. godine.

MERCEDES GLK NIJE IMAO PRETHODNIKA, A NASLJEDNIK JE GLC MODEL

Polovni Mercedes GLK – osnovne informacije
Godine: od 2008 do 2015 (facelift u 2012.)
Tržišne cijene: od 9,000 EURO (mobile.de)
Stopa kvara: niska
Operativni troškovi: niski
Izvedbe karoserije: SUV
Zapremina prtljažnika: 450 l

Benzinski motori:

  • 200 – 2,0 (184 KS)
  • 250 – 2,0 (211 KS)
  • 280 – 3,0 (231 KS) do 2009. godine
  • 300 – 3,0 (231 KS) iz 2009. godine
  • 350 – 3,5 (272 KS) – do 2011. godine
  • 350 – 3,5 (306 KS) – od 2011. godine

Dizel motori:

  • 200 CDI – 2,1 (143 KS)
  • 220 CDI – 2,1 (170 KS)
  • 250 CDI – 2,1 (204 KS)
  • 320 CDI – 3,0 (224 KS)
  • 350 CDI – 3,0 (231 KS)
  • 350 CDI – 3,0 (265 KS)

Mercedes je dugo čekao da odgovori na BMW X3. Svoj kompaktni SUV predstavio je samo 5 godina kasnije, ali ponudio je automobil manje sportskog karaktera, ali u smislu praktičnosti, vrlo sličnog karaktera. Automobil se na tržištu pojavio 2008., iste godine kada je Audi lansirao model Q5.

Dizajn automobila odnosi se na legendarnu G-Klasu. Kockastog je oblika i nalikuje terenskim automobilima. Sve su se verzije od početka nudile s pogonom na sve točkove 4Matic sa središnjim diferencijalom .

Klasični pogon sa središnjim diferencijalom

Tek se 2009. godine u prodaji pojavila verzija GLK 220 CDI sa stražnjim pogonom, godinu dana kasnije i 200 CDI, a nakon face lifta i benzinski motori GLK 200 i 250. Iste verzije – osim 250 – bile su i u ponudi s ručnim mjenjačem. Ostali samo sa 7G – Tronic mjenjačima.

Vrijedno je napomenuti da se, poput ostalih njemačkih SUV-ova, automobil prodavao sa paketima opreme koji se značajno razlikuju. Dakle, postojao je terenski paket koji sugeriše mogućnost terenske vožnje, s crnim dodacima karoserije, ali i drugačijim tehničkim rješenjima. Na drugom kraju ponude paketa opreme u ponudi je bio i AMG paket, koji GLK vizualno čini sličnim modelima koje proizvodi AMG. Zanimljivo je da je GLK bio jedan od rijetkih modela ove kompanije koji nije imao svoju AMG verziju.

Nakon face lifting prednji dio je malo omekšao

Automobil se može opisati kao praktičan, prilično prigušen i nenametljiv. Također je relativno rijedak model na cesti, za razliku od BMW-a X3 ili Audija Q5. Nije ga lako preprodati, ali korisnici to izgleda ni ne žele. Nudi puno prostora, visoku udobnost putovanja i što je najvažnije – visoku pouzdanost. Oduvijek je bio visoko rangiran na ljestvicama pouzdanosti.

Mercedes GLK nema ponavljajućih, ozbiljnih kvarova, a manje su problematični električni detalji, poput zaglavljenih vrata prtljažnika ili povremenih paljenja lampica.

Jedino područje na koje treba obratiti više pažnje su motori. Na primjer, kod 3,5 litrene benzinske verzije s direktnim ubrizgavanjem (GLK 350 iz 2011.), sistemi napajanja i pogonski lanac mogu praviti probleme. Verzije GLK 200 i 250 također imaju direktno ubrizgavanje, ali bez problema.

Tajming pogonskog lanca trebao bi biti prvo što bi trebalo dijagnosticirati ili preventivno zamijeniti odmah nakon kupovine, bez obzira na verziju – uključujući dizelske motore. U slučaju V6 benzinskih vozila to može biti vrlo skupo. U većini slučajeva, uključujući 2,1-litreni dizel, mora se ukloniti motor ili barem mjenjač da bi se zamijenio pogonski lanac.

Interijer GLK-a, usprkos modernim rješenjima, strog je poput siluete automobila

Dizelska 2,1 l varijanta drugačiji je motor od dobro poznatog, koje poznajemo između ostalih iz C i E-Klase odnosno W203 i W211. Modernizovana verzija OM 651 je malo komplikovanija – (npr. obrada izduvnih gasova). Kada je GLK ušao na tržište, Euro 4 standard je već bio na snazi, ali gotovo sve verzije modela (osim GLK 320 CDI i 350 CDI prije face liftinga) su zadovoljavale Euro 5 standarde.

Zanimljivo je da DPF filtar nije veliki problem i dizel motori su općenito izdržljivi, ali na primjer verzije 220 i 250 imaju biturbo pojačanje, što je naravno skuplje za popravak. Preporučeni dizel je 3.0 V6 s oznakom OM642 u modelima GLK 320 i 350 CDI.

Sve u svemu, Mercedes GLK je automobil koji vas neće iznevjeriti. I na cesti, nudeći visoku udobnost, i izvan ceste, gdje klasični pogonski sistem podržan elektronikom savršeno funkcioniše. Štaviše, automobil je izuzetno pouzdan i relativno jeftin za održavanje za premium klasu. Nije ni čudo što je ovih automobila malo u prodaji. Zašto prodavati nešto što je dobro?

Vizualni sportski paket na Mercedesu GLK

Uobičajene greške:

  • Istegnut pogonski lanci – sve jedinice
  • Tipični kvarovi na dizelu, ali sporadični
  • Električne smetnje (poklopac prtljažnika ne radi, pogreške)

Šta treba potražiti:

Ako razmišljate o kupovini GLK, odustanite od snažnijih V6 verzija, posebno benzinskih. Ako ste uštedjeli dovoljno novca, V6 dizelaši su savršeni za ovaj automobil i imaju veoma dobre performanse.

Šta treba izbjegavati:

Benzinske motore sa ugrađenim LPG instalacijama, i manje dizel motore sa velikim kilometražama.