Polovni automobili – procjena stanja automobila ili ne dajte se zavarati

0
571

Većina polovnih automobila u lošijem je stanju nego što ih prodavač predstavlja. Na onim koji nam stižu iz zapadne Evrope ima puno oštećenih ili onih sa sitnim nepravilnostima, ali i popravljenih na takav način da vrijede samo onoliko koliko i havarisani. Tu su i automobili s vraćenim kilometražama. Ali kako ih prepoznati?

  • Puno polovnih automobila sređeno je “za prodaju”
  • Potražite oštećenja i nedostatke na skrivenim mjestima
  • Za pregled polovnih automobila vrijedi uzeti nekoga ko to zna
    ili je slučajno već popravljao havarisani automobil. Bilo s jako malom kilometražom, bilo nakon „tretmana“ kod najjeftinijeg limara u gradu – ovo je najčešća alternativa s kojom se susreću ljudi koji posjećuju auto kuće u potrazi za polovnim automobilima.

Šta je bolje? Hmm … nijedna od tih opcija! Bolji je automobil s razumnom (što ne mora značiti i vrlo malom) i dokumentovanom kilometražom i historijom servisa, a istodobno sa nije učestvovao u saobraćajnoj nesreći.

Takvi su automobili rariteti na bosanskohercegovačkom tržištu polovnih automobila i takve automobile treba strpljivo tražiti. Praksa kaže da su automobili u natprosječnom tehničkom stanju i do 20-40 posto skuplji od automobila koji nam dolaze iz zapadnog viška, a koje kupuju mali trgovci i popravljaju ih po najnižim troškovima (što je model stariji, to više utiče na cijenu), ali i trošak dovođenja u “extra” stanje puno je niži ili čak simboličan. Kupovina skupljeg automobila, ali u bolje stanju, na kraju se isplati jer je takvo vozilo jeftinije za održavanje i sigurnije, a komercijalna vrijednost veća. Zato savjetujemo šta ukazuje na loše stanje automobila i šta ga treba diskvalifikovati.

Polovni automobili – karoserija

Mjerač debljine laka na vozilu




Brojni detalji postaju vidljivi tek nakon dugog pregleda. Rijetko ćete ih primjetiti na prvi pogled – izvršene popravke i nedostatke na karoseriji polovnog automobila. Obratite pažnju na: stanje glavnih svjetala (pukotine u sjenilima, kućištu, tragovi ljepljenja), dihtunge (pukotine, korozija), zaštitne trake na karoseriji (bez obzira da li vire – u većini slučajeva učinak neprofesionalnog lijepljenja), stanje bočnih plastika (govori o tome kako su prethodni vlasnici poštivali automobil), prisutnost ili odsutnost plastičnih lukova na točkovima (nakon popravaka na stražnjoj strani karoserije obično vire, klinovi i nedostaju šarafi). Ako ne znate kako izgleda original, usporedite odgovarajuće dijelove s lijeve i desne strane karoserije.

Imajte na umu i da se mnogi nedostaci boje mogu ukloniti relativno jeftino. Jeftino popravljen automobil je često gori od malo havarisanog automobila! Potražite nedostatke u uglovima (izložena mjesta popravljaju se s više pažnje): na površinama koje su vidljive tek nakon otvaranja vrata i preklopa, (najteže ih je obojiti). Nedostaci u završnoj obradi ukazuju na nekvalitetne popravke. Za očekivati ​​je da će automobili koji se koriste na ovim područjima zahrđati. Naravno, možete kupiti takav automobil, ali nakon pažljivog pregleda, koji će ukazati na količinu naknadnih popravka.

Polovni automobili – unutrašnjost automobila




Da biste točno procijenili trošenje određene marke automobila, morate znati slabe i jake strane tog modela. U mnogim modernim automobilima unutrašnja obloga izrađena je od jeftinih i kvarljivih materijala, čija je habanje nakon pređenih 150-200 hiljada kilometara nešto normalno; čak i više – nemoguće je izbjeći štetu. To su, na primjer, skidanje boje s tipki i prekidača automobila Volkswagen Grupacije, pucanje sintetičke kože na bokovima sjedala odabranih Renaultovih modela, gužvanje presvlaka od tekstila u nekim Citroenima (npr. C4 Picasso ), brisanje, ljuštenje boje na volanu obloženom sintetičkom kožom na nekim FIAT modelima.

Međutim, ako imate mjerilo u obliku dva primjerka određenog modela, lako ćete vidjeti koji je najviše istrošen. Obratite pažnju na: stanje sjedala, ne samo vozačevo (razvučeni materijal za presvlake, sjedalo se udubilo, naslon je istrošen), stanje tipki i prekidača, upravljač (izlizan ili ne, tvornički dotjeran koža ili je već sašiven u radionici), stanje tepiha, obloga vrata, prtljažnika. Međutim, ne donosite ishitrene presude. S druge strane, vrijedi razmisliti dolaze li sve komponente kokpita iz jednog polovnog automobila. Možda su već zamijenjeni?

Polovni automobili – motor za provjeru




U polovnim automobilima provjeravamo: stanje i razinu radnih tekućina, VIN broj na usklađenost s dokumentima i opšte stanje motornog prostora. Korozija na ovom mjestu pojavljuje se kao rezultat popravka nakon saobraćajne nesreće ili teških radnih uslova. Potražite curenje ulja. Obratite pažnju na stanje aluminijskih elemenata: oksidirana površina dokazuje pranje agresivnim deterdžentom i nezaštićene površine – to je posebnost trgovaca koji pokušavaju prikriti tragove curenja i trošenja. Usput, zvučna izolacija prostora motora često je oštećena pranjem pod visokim pritiskom – vrijedi obratiti pažnju na to. Neki ljudi ostavljaju vodu u šupljinama, na primjer, svjećica – neprihvatljivo!

Polovni automobili – provjerite šasiju




Pri procjeni stanja polovnog automobila važno je razviti naviku pregledavanja šasije. Tamo biste trebali biti prisutni čak i kada sa automobilom idete u garažu na pregled. U mnogim je slučajevima letimična procjena stanja šasije dovoljna da se odstupi od daljnje provjere stanja automobila. Ako primijetite koroziju na fiksnim dijelovima (pragovi, pod, pojačanja, nosači), možete oprostiti ovom automobilu, osim ako ne govorimo o starom automobilu u kategoriji “2.000 maraka”- tada je važno samo može li se vozilom sigurno voziti barem nekoliko mjeseci. U mnogim slučajevima zahrđala šasija i kočnice rezultat su dugotrajne neuporabe automobila – npr. Ako je prebačen od  jednog trgovca do drugog. Ovo su također važne informacije – dugo stajanje zapravo garantuju da ćete imati troškove, na primjer popravak kočnica, ispušnih plinova itd. S donje strane možete vidjeti i lomljive gumene trake elemenata ovjesa.

Polovni automobili – dokumenti na pregled




Servisna knjiga je važna, ali … to nije sve. Mnogi trgovci ih lažiraju, neki vrlo kvalitetno. Obratite pažnju na rukopis, golim okom često možete vidjeti da je cijelu knjigu ispunila jedna osoba. Obavezno provjerite gdje je knjiga štampana – obično ćete na knjižici desetogodišnjeg automobila pronaći maleni otisak: “Made in China” – što je prilično sumnjivo. Prije svega, uz uvezeni polovni automobil treba priložiti originalne potvrde, uvijek s pečatom u boji.

Polovni automobili – neka ih pregleda stručnjak




Međutim, ako vas nervira provjeravanje polovnog automobila. Bojite li se da nećete prepoznati 3 u 1- odnosno automobil koji se sastoji od nekoliko, s loše izvedenim karoserijskim popravcima – neka ga ipak pregleda stručnjak.