Generacija C7 olujno preuzima tržište polovnjaka. Vrijedi li velika nadoplata u odnosu na stariji C6? Evo mišljenja o polovnom Audiju A6 (C7).
Godine: od 2011. do 2018. (facelift 2014.)
Tržišne cijene od 2012: od 9,000 EURO (mobile.de)
Stopa kvara: prosječna
Verzije karoserije: sedan, karavan
Zapremina prtljažnika: sedan 530l, karavan 565 l
2021. godine najstariji polovni Audi A6 (C7) postat će desetogodišnjaci. Pored ove činjenice, apsolutno je nemoguće klasificirati ovaj automobil kao zastarjeli. U usporedbi s prethodnikom (A6 C6), možda ne predstavlja izvanredan iskorak u vanjskim dimenzijama (i dalje je dugačak 493 cm ), ali ima 6 cm duži međuosovinski razmak. U isto vrijeme, to je posljednji Audi A6, sa klasičnom nadzornom pločom koja se temelji na fizičkim tipkama i analognim pokazateljima. Razina opremljenosti skupljih verzija automobila nimalo ne zaostaje, čak i ako je usporedimo s trendovima koji su trenutno prisutni na tržištu.
Kupci verzije C7 imali su puno mogućnosti za personalizaciju automobila odabirom različitih opcija u internetskom konfiguratoru. Zbog takve politike (koju praktikuje ne samo Audi) , u oglasima praktički ne postoje dva identično opremljena automobila, a broj dostupnih opcija rijetko se poklapa sa standardnom opremom specificiranom za određenu verziju.
Proizvođač iz Ingolstadta također je predložio nekoliko vrsta ovjesa (serijski, sportski i zračni) i prijenos snage – bilo za prednji ili za quattro na sve točkove (preko Torsenovog diferencijala). Uz vrhunski Audi S6 / RS6 (420-605 KS), napuštena je i instalacija automatskih mjenjača Tiptronic u korist kontinuirano promjenjivih mjenjača Multitronic i S tronic s duplim kvačilom.
Cijena polovnog Audija A6 (C7) i dalje odbija većinu potencijalnih kupaca: početkom 2021. minimalni iznos kupovine iznosio je oko 9,000 EURO, ali zapravo je bolje potrošiti oko 12-15 hiljada EURO. Zaslužuje li ovaj moderni model premium klase preporuku? Kakva je stopa kvarova ovog još uvijek “svježeg” automobila? Pogledajmo mišljenja o polovnom Audiju A6 (C7).
Polovni Audi A6 (C7) – unutrašnjost
Audi je udahnuo malo svježine u kokpit A6 (C7), koristeći složene linije preklapanja elemenata armaturne ploče. Opšta ideja ostala je ista kao i kod prethodnika. Tako imamo posla sa širokom središnjom konzolom, tradicionalnim pokazivačima za volanom i širokom pločom pored ručice mjenjača s točkićem za upravljanje multimedijom. MMI sistem s brojnim funkcijama, uključuje Google, glasovnu kontrolu ili dodatni head-up ekran iznad satova. Postavke sistema Audi drive select također se podešavaju putem središnjeg ekrana, uključujući, između ostalog, odabir načina vožnje i rad ovjesa. Kod A6 preovladavaju prigušene boje u nijansama crne i sive, često kombinovane sa srebrnim umetcima. Neke verzije imaju završnu obradu od pravog drveta (na slici).
Potencijalni vlasnici Audija A6 s pravom očekuju najveću udobnost putovanja od ovog modela. Njemački automobil trebao bi udovoljiti tim zahtjevima, jer nudi prostrana sjedala, često opremljena električnim sistemom prilagodbe (neki čak i s uvlačivim dijelom sjedala). Morate se naviknuti na niski položaj sjedenja: automobil je visok samo 146 cm. Povećanje međuosovinskog razmaka (za 6 cm u odnosu na prethodnika) iskorišteno je straga, premda se mora priznati da je Audi A6 uvijek pružao višak centimetara u usporedbi s rivalima sa stražnjim pogonom ( BMW serije 5, Mercedes E -Klasa). Prtljažnici nisu samo prostrani ( 530 l u limuzini i 565 l u karavani ), već su i precizno dovršeni, prilagodljivi i opremljeni brojnim svakodnevnim sadržajima (nosači torbi, rešetke za nošenje prtljage).
Polovni Audi A6 (C7) – motori
U verziji C7, Audi je očigledno krenuo prema 4-cilindričnim motorima. Među benzinskim motorima to su bili popularni 1,8 TFSI (190 KS) i 2,0 TFSI (180/252 KS). Oba motora sa turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem goriva. Slična oprema korištena je i u varijantama V6, osim što je jedna od njih – 2,8 FSI / 204 KS – bila dostupna samo u atmosferskoj izvedbi.
Zauzvrat, 3.0 TFSI (300/313/333 KS) koristi mehaničko pojačanje, tj. kompresor. Biturbo sistem otišao je isključivo na 4.0 V8 TFSI motore iz Audija S6 / RS6(u njima je razvio 420/450/560/605 KS). Kao zanimljivost vrijedi dodati da je hibridna varijanta razvijena na temelju 2.0 TFSI, razvijajući ukupno 245 KS (hibrid A6). Ponudu turbodizela dopunjavala su dva common rail motora – 2.0 TDI (136/150/177/190 KS) i 3.0 TDI V6 (190/204/218/245/272/313/320/326 KS). Varijacije veće od 300 dobili su dvostruki turbopunjač i serijsku konfiguraciju s quattrom i automatskim tiptronicom. Osim 3.0 TDI, otišao je isključivo na Audi S6 / RS6. Vlasnici slabijih verzija morali su se zadovoljiti kontinuirano promjenjivim Multitronicom iliS tronic s duplim kvačilom (ili DSG) .
Polovni Audi A6 (C7) – kvarovi, tipične greške
Koncern Volkswagen sastavio je motore Audi A6 (C7) modernizovane tokom godina, oslobođene većine tzv. dječijih bolesti. Ipak, kod nekih je bolje biti oprezan. Govorim o puno voženim 1,8 / 2,0 TFSI (koji i dalje troše neprihvatljive količine motornog ulja ) i 3,0 TDI s kilometražom većom od 300 hiljada kilometara. To je obično gornja granica vijeka trajanja razvodnog lanca, koji se kod ovog motora nalazi na strani mjenjača, što značajno produžuje troškove zamjene i izlaže ga dodatnim troškovima.
Iako se trajnost 2.0 TDI CR značajno poboljšao u usporedbi sa starijima primjercima, kod ovih motora do sada su zabilježeni problemi s niskom učinkovitošću pumpe za ulje. Ipak, upravo je to najbolje razmotriti ako nam je prioritet smanjiti operativne troškove na minimum.
Pouzdanost je snažan faktor prirodno aspirisanog 2.8 FSI (do 2014.). Pripazimo na automatske mjenjače koji su vrlo popularni u ovom automobilu. Bez obzira na vrstu, gotovo ne zahtijevaju održavanje (osim zamjene ulja ) samo do određenog vremena, tj. kilometraže 200 hiljada km. u Multitronic mjenjaču, možda će biti potrebno zamijeniti lanac koji spaja remenice ili hladnjak ulja koji curi. S tronic obično već ima istrošeni komplet kvačila i mehatroniku. Osim ovih bolesti, generaciju C7 muče i problemi s prednjim svjetlima i “elektrika” (ručna kočnica prestaje raditi, središnji ekran).
Polovni Audi A6 (C7) – gdje je VIN broj?
VIN broj utisnut je na desnu bočnu armaturu u blizini desnog amortizera i u kućište nadzorne ploče s lijeve strane (oba mjesta na fotografiji).
Polovni Audi A6 (C7) – stanje na tržištu
Da biste razmišljali o kupovini Audija A6 (C7), morate imati najmanje 10,000 EURO. Samo dodavanjem još 3,000 EURO dobivamo određeni izbor između motora koji nisu 2.0 TDI.
Od 13,000 EURO počinju s bolje opremljenim automobilima, ali još uvijek iz prvih godina. Optimalno za dobro održavani “prije-lifttinga” ili ulazak u Audi nakon modernizacije 2014. godine: 14,000 EURO . Najmlađi automobili koštaju dvostruko više. Karavan je malo veći, dok benzinski A6 (C7) ostaje prava “rijetkost”. Najčešća verzija motora: 2.0 TDI.
Ukratko polovni Audi A6 (C7)
Uzorna završna obrada interijera, pouzdan quattro pogon i moderna oprema moraju koštati, pa za sada ne vrijedi pokušavati kupiti jeftini Audi A6 (C7). S druge strane, ovaj se model trenutno bori s najvećim padom vrijednosti, nudeći moderne tehničke inovacije i prestiž za razuman iznos (za luksuzni automobil). A6 također ostavlja dojam solidnijeg automobila od BMW-a serije 5 (F10), ali i manje prostranog od Mercedesove E-klase.