Peugeotove nevolje – obustavljena proizvodnja najnovijeg 308

0
458

Ne ide uvijek sve po planu. Proizvodnja najnovijeg Peugeota 308 ugrožena je zbog problema s pristupom elektroničkim komponentama. Proizvodne linije u pogonu Stellantisa u Sochauxu zaustavljene su na nekoliko dana.

Novi Peugeot 308



  • Ogromni požar japanske tvornice izazvao je ogromne probleme – na tržištu će se pojaviti ne samo manje automobila, već i manje lap topa, pametnih telefona,  frižidra i mikrovalnih pećnica
  • Oštra zima u Teksasu uticala je i na isporuke elektronike – Samsung i NXP morali su privremeno zatvoriti svoje tvornice
  • Prema predviđanjima, proizvođači će proizvoditi do 130 hiljada automobila manje zbog prisilnog zastoja uzrokovanog nedostatkom komponenata

Problemi s elektroničkim komponentama (posljedica ogromnog požara japanskog Asahi Kasei Microdevises – tvornica AKM) ne štede nikoga. Od toga ne pate samo proizvođači popularnih audio i video uređaja, već i automobilske kompanije. Kako je izvijestio francuski “Auto Plus”, Peugeot je bio prisiljen zaustaviti proizvodnju najnovijeg modela 308. Pauza će trajati najmanje nekoliko dana. Sve zbog problema s dostupnošću elemenata koji se koriste na ploči u tzv virtualnom kokpitu automobila. To znači kašnjenje u isporukama od oko 2 hiljade automobila trgovcima.

Ne samo da se Peugeot bori s opskrbom elektronike. Početkom godine koncern je morao skratiti radno vrijeme i smanjiti proizvodnju automobila. Ford (dodatna sedmica slobodna u tvornicama u SAD-u), Honda, Mercedes (proizvodnja u Mađarskoj obustavljena na 10 dana), Nissan (proizvodnja modela Note), Renault (obustava proizvodnje u tvornicama u Francuskoj, Maroku i Rumuniji) su oni koji se također bore s nedostatkom komponenata.) ili Toyota (problemi s proizvodnjom, između ostalog, modela Tundra) i marke koncerna Stellantis (kašnjenja u pogonima u Meksiku koji prave Jeep Compass ili u SAD-u, gdje izrađuju se Chrysler 300 i Dodge Charger, a španjolska Saragossa radi za Citroen i Opel).

Prema predviđanjima istraživačke firme AutoForecast Solutions, nestašice u opskrbi elektroničkim komponentama znače da tržište može doseći i do 130 000 manje automobila.

Reutersje ukazao da će tvornice u SAD-u proizvesti (do 74 hiljade automobila manje) u odnosu na tvornice u zapadnoj Europi (oko 35 hiljada automobila manje) jer se bore s više problema.