Mada je bilo planirano da Porsche treću generaciju modela Cayenne predstavnicima medija prikaže tek sljedeće nedjelje (29. avgusta), prve zvanične slike su se već danas pojavile u javnosti. Ovdje i podsjećanje da će šira javnost morati da sačeka septembarski sajam automobila u Frankfurtu kako bi ga bliže upoznala.
Podsjećanja radi, proizvodnja Cayenna prve generacije je počela 2002. godine, zatim je 2010. godine stigla i druga generacija koja je u restilizovanom izdanju predstavljena na sajmu u Parizu 2014. Koliko je Cayenne važan model za kompaniju pokazuje i podatak da je tokom 2016. širom sveta plasirano više od 70.000 primjeraka, što predstavlja oko 30% ukupne prodaje ove marke.
Sve u svemu, do sada je Porsche napravio više od 760.000 primjeraka Cayenna.
Potpuno novi Cayenne je dakle pred nama, i to na platformi koju će koristiti i Lamborghini Urus i nova generacija Volkswagena Touareg. Što se izgleda tiče, tu nema iznenađenja, što se uostalom nije ni očekivalo. Dakle, Porsche se odlučio da ne rizikuje (ponovo obratite pažnju na pomenute brojke o prodaji i biće jasno zašto), pa je primjenjena evolucija dosadašnjeg dizajna.
Po nekim ranijim informacijama, novi Cayenne je lakši od prethodnika, i to za oko 100 kg, što će se pozitivno odraziti i na potrošnju i performanse.
Naravno, i unutrašnjost je modernizovana (trokraki volan, koža, drvo, nova instrument tabla sa dva digitalna displeja + široki displej infotainment sistema), sa najnovijim tehničkim igračkama, a što se motora tiče očekuju se agregati sa 6 i 8 cilindara. Takođe, u najavi je i nekoliko hibridnih varijanti, jedna vjerovatno i sa plug-in hybrid sistemom iz nove Panamere Turbo S E-Hybrid sa 680KS.
Iz Porschea su takođe saopštili da su test primjerci novog Cayenna ukupno prešli oko 4,4 miliona kilometara na različitim kontinentima i u različitim klimatskim uslovima (pri temperaturama vazduha od -45 do + 50 stepeni), kao i da su testirani na stazama Nardo, Hokenhajm i Nirburgring.
Kako stvari sada stoje, Porsche će prvo predstaviti Cayenne III sa 3,0 litarskim V6 turbo motorom (330KS i 448 Nm) i 2,9 litarskim twin-turbo V6 agregatom sa 440KS i 548 Nm, a zatim će se na sajmu u Frankfurtu pojaviti i V8 verzija i Hybrid. Što se dizelaša tiče, ako ih i bude zbog posledica Dieselgate skandala, oni stižu kasnije.
U svakom slučaju, novi Cayenne bi u prodajnim salonima trebalo da se nađe prije kraja ove godine, bar što se tiče evropskog tržišta.
Izvor