Osvježen izgled, veća sigurnost, osjetno bolja oprema i oproštaj od dizela – ovo je kratki opis treće generacije novih modela Dacia, koji bi lako trebali ponoviti uspjeh svojih prethodnika.
16 godina – toliko je prošlo od premijere prve generacije Dacie Logan. Upravo je ovaj model započeo transformaciju Dacie od marke povezane sa jeftinim i jednostavnim automobilima. Ispostavilo se da je ova transformacija bila recept za uspjeh ne samo na tržištima u razvoju, već i u zapadnoevropskim zemljama.
Dacia proizvode posebno vole oni koji ne trebaju prestiž, ali žele voziti novo, dobro opremljeno, moderno vozilo bez velikih troškova. Savršen primjer ove filozofije su hatchback Sandero i limuzina Logan, koji su se ranije nudili i kao karavani.
Oba prijedloga upravo su dobila novu, treću generaciju, koja iznenađuje ne samo svježim izgledom, već i opremom. U novom Laganu nalazimo na mnogo detalja o kojima se do sada moglo samo sanjati.
Dacia kao marka koja pripada koncernu Renault već godinama temelji svoje proizvode na dostignućima francuskog proizvođača. Ni u ovom slučaju nije drugačije. Novi Logan i Sandero uglavnom se temelje na rješenjima poznatim iz prethodnog Clia.
To se jasno vidi po linijama karoserije, posebno straga. Međutim, novi Sandero i Logan su ipak nadograđeni u odnosu na svoje prethodnike.
Posebno se ističu detalji poput farova s dnevnim LED trakama ili stražnjih svjetala sa zanimljivim potpisom. Ako dodamo uske uzdužne kvake na vratima, dobit ćemo automobil koji izgleda puno skuplje od svojih prethodnika.
Praktičnost prije svega
Dacia je u mogućnosti pronaći puno prostora u kabini unatoč malim dimenzijama karoserije, i to se nije promijenilo. Karoserija Sandera nešto je niža nego prije, ali nešto šira i duža. Isti je slučaj s Loganom. Što se tiče prtljažnika, u njih staje 328, odnosno 528 litara tereta.
Tokom online premijere objavljeno je da je stražnje sjedalo dobilo najviše dodatnog prostora – širina unutrašnjosti u visini ramena povećana je za 42 mm. Povećao se i raspon prilagodbi sjedala, što bi trebalo omogućiti komforniji položaj vozača i putnika. Također su ubačeni i novi pretinci ukupnog kapaciteta 21 litre i držači za čaše, koje između ostalog možemo pronaći. u srednjem tunelu.
Oprema koja zadovoljava potrebe
Predstavnici Dacie su više puta naglasili da marka sluša svoje kupce, a najbolji dokaz za to je standardna oprema. I tako će, bez obzira na verziju, kupci kod novog Sandera i Logana pronaći ekran u unutrašnjosti, multifunkcionalni upravljač s električnim servo upravljačem, tempomat, električnu ručnu kočnicu i automatska svjetla.
U bogatijim varijantama pridružit će mu se automatski klima uređaj s digitalnim ekranom, grijana sjedala, keyless sistem, parking senzori, stražnja kamera, grijana sjedala i senzor za kišu. Zanimljiva činjenica je i električni krovni otvor, koji nikada prije nije bio prisutan ni u jednom modelu Dacia.
Što se tiče multimedije, moći ćete odabrati između tri mogućnosti: Media Control, Media Display i Media Nav. Prvi vam omogućuje upravljanje ugrađenim instrumentima putem besplatne aplikacije za pametni telefon putem Bluetooth ili USB veze. To znači da će u osnovnim varijantama ulogu multimedijskog zaslona preuzeti aplikacije sa našeg pametnog telefona smještenog u poseban držač na središnjoj konzoli.
U bogatijim izdanjima dobit ćemo Media Display s 8-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir, Bluetoothom, Android Auto i Apple CarPlay. Na samom vrhu bit će opcija MediaNav s tvorničkim navigacijskim sistemom.
Siguran kao i uvijek
Nova Dacia Logan i Sandero temelji se na CMF platformi koju odlikuju veća krutost i razina pasivne sigurnosti. Uz to, struktura je dopunjena nizom značajki kako bi se spriječili sudari i smanjili njihovi učinci.
Bez obzira na verziju, standard je dakle 6 zračnih jastuka. Postoje i sistemi za podršku vozaču, poput automatske kočnice u slučaju nužde, prepoznavanje vozila u mrtvom uglu i pomoć pri kretanju uzbrdicom.
Međutim, s objektivnom procjenom razine sigurnosti morat ćemo pričekati prva Euro NCAP ispitivanja, koja su nedavno provedena prema novim, strožim pravilima, tako da Dacia neće biti lako.
Nema iznenađenja, ali opraštamo se od dizela
Kada je riječ o motorima, nema iznenađenja. Ulogu osnovne jedinice imat će atmosferski 1,0-benzinski motor sa samo 65 KS, uparen s 5-stepenim ručnim mjenjačem. Zahtjevniji kupci mogu odabrati TC od 90 KS s kompresorom i 6-stepenim mjenjačem ili CVT automatskim.
Još jedan zanimljiv pogonski agregat bit će varijanta TCe 100 ECO-G, koja kombinuje motor od 1 litre s tvornički ugrađenom LPG instalacijom i ručni mjenjač sa 6 brzina. Opraštamo se od dizelskog goriva tačnije od 1,5 dCi, koji je bio dostupan u prethodnim generacijama. Dacia se, kao i većina drugih proizvođača, polako odmiče od dizelskih motora.
Cijene pojedinih verzija i tačne specifikacije za bosanskohercegovačko tržište ostaju tajna. Detalje bismo trebali dobili krajem ove godine. Ponuda će zasigurno biti atraktivna, iako uzimajući u obzir bolju opremu i tehnička poboljšanja, cijene usporedive s trenutnim verzijama vjerojatno ne možemo očekivati.