Opel Crossland Ultimate 1.5D S/S, 88kW/120KS AT6 – dobar izbor za svakodnevicu

0
1547

Opel je prošle godine predstavio osvježeni Crossland sa novim dizajnom prednjeg dijela i bez sufixa X.

Sa ovakvim Crosslandom smo se uživo upoznali u februaru ove godine, kada je predstavljen na BH tržištu i uvjerili se u dio njegovih velikih mogućnosti, koje dolaze u malom pakovanju, što posebno cijene savremeni kupci.

Prednji dio Crosslanda dobio je novi dizajnerski element, nazvan Opel Vizor, koji sada krasi sve nove modele ovog proizvođača. Također, izmijenjena su i prednja svjetla, koja dolaze u LED tehnologiji i prednji branik. Straga je revidiran poklopac prtljažnika, te zatamnjena stop svjetla. Opelovim dizajnerima se mora priznati da sa novim svjetlima Crosland izgleda šire i znatno elegantnije nego ranije.

Osim toga, revidirana je i ponuda felgi, koje se nude sa prečnicima od 16 i 17 inča. Felge na testnom modelu su prečnika 17 inča, a moramo priznati da se veoma dobro uklapaju u ukupan izgled vozila.

U unutrašnjosti, u oči odmah upada novi centralni displej sistema infotainmenta, dijagonale 8 inča, koji je blago zakrenut prema vozaču, kao i komande klima uređaja ispod njega. Tabla sa instrumentima je, možemo reći, klasično riješena. S lijeve strane je analogni obrtnomjer, a s desne bzinomjer, između njih su analogni pokazivači temperature rashladne tečnosti i nivoa goriva u rezevoaru, ispod kojih je mali displej koji pokazuje podatke s putnog računara.

Zahvaljujući činjenici da smo na test dobili Crossland s najboljim paketom opreme, sa ergonomskim prednjim sjedištima, njihova udobnost nas nije ostavila ravnodušnim. Naime, ciljna grupa krisnika Crosslanda su mladi porodični vozači, međutim, položaj sjedišta i unutrašnja visina su takvi da će odlično odgovarati starijim vozačima, kojima su bolovi u leđima dio svakodnevice.

Na stražnju klupu se mogu smjestiti tri odrasle osobe, zahvaljujući mogućnosti njenog pomijeranja, to može biti veoma praktično. Prtljažnik ima osnovnu zapreminu od 410 l, koja se može povećati do 510 l jednostavnim pomijeranjem stražnje klupe. U slučaju da vam treba više prostora, prtljažnik se može povećavati sve do 1.255 l.

S tehničke strane, inženjeri su Crosslandu značajno revidirali sistem vješanja. U principu, naprijed su McPhersonove opružne noge, a straga torziona osovina, međutim, nove su i opruge i amortizeri, a poboljšan je i sistem upravljanja.

Već nakon nekoliko preveženih km, konstatovali smo da se Crossland veoma dobro ponaša na našim lošim cestama. Veliki točkovi i dobro podešen ovjes, prelazak preko rupe srednje veličine čine gotovo neosjetnim. Nažalost, rupe srednje veličine i poklopci šahtova u nivou asfalta su kod nas rijetkost.

Također, za pohvalu je i stabilnost, unatoč visini klirensa, i vozila uopšte. Naravno, ovjes nije previše tvrdo podešen, tako da će se Crossland naginjati u oštrijim krivinama, ali vožnja po krivudavim planinskim cestama vas neće zamoriti.

Naravno, tu nema velikih tajni. Testni model pokreće turbodizelski motor radne zapremine 1,5 litara, sa 120 KS i 300 Nm obrtnog momenta, koji se na prednje točkove prenosi preko 6-stepenog automatskog mjenjača. Motor i mjenjač su dobro usklađeni i besprijekorno sarađuju bez obzira na mod ili način vožnje.

Istini za volju, turbodizelski motor je dosta bučan dok je hladan, međutim, nakon što postigne radnu temperaturu, radi tiho i uglađeno. Posebno dobro se ponaša u vožnji na autoputu, pa ako vozač ne žuri pretjerano i održava tempo brzinom od 120-125 km/h, tada će motor raditi tiho, a potrošnja goriva će biti razumno niska.

Naš testni model je u imao najbogatiji paket opreme nazvan Ultimate, a kao dodatak tome i panoramsku stražnju kameru sa vidnim uglom od 180°. Ovaj dodatak, iako nije jeftin, značajno će olakšati parkiranje, jer daje dobar uvid prilikom vožnje unatrag, a kada se primaknete prepreci, na ekranu postaje vidljiv prikaz iz ptičije perspektive, koji će vam jasno pokazati koliko imate protora oko automobila.

Cijena tesiranog Crosslanda je, kao što rekosmo, dosta visoka, zbog bogatog paketa opreme, ali to ne znači da zaista morate platiti visoku cijenu.

Naime, Opel ima dosta bogatu ponudu za ovaj model. Kupac može odabrati benzinski motor (1.2 l) snage 83 KS (atmosferski), 110 ili 130 KS (sa turbo punjenjem), koji dolaze (repektivno) sa 5-stepenim, 6-stepenim manuelnim i 6-stepenim automtkim mjenjačem. Cijena osnovnog modela, sa benzinskim motorom snage 83 KS, 5-stepenim manuelnim mjenjačemi paketom opreme Edition iznosi 30.656 KM.

Naravno, u ponudi su i turbodizelski motori,zaparavo isti motor1.5D koji dolazi sa snagom od 110 KS uz 6-stepeni manuelni, odnosno 120 KS uz 6-stepeni automatski mjenjač (kao na testu). Iz Opela su se pobrinuli pa se detaljan cjenovnik može naći na zvaničnoj stranici

Ono po čemu se ovaj model zaista izdvja u ponudi crosovera su njegov izgled i ponuda prostora, kao i fleksibilnost potrebna za svakodnevno korištenje.

Serijska oprema:

-Paket Sight & Light – senzori za kišu, osvijetljena ogledala u štitnicima za sunce
-Paket svjetala – Paket Sight & Light, prednja LED svjetla, pomoć pri upotrebi dugih/kratkih svjetala, uključujući automatska prednja svjetla, automatsko podešavanje visine snopa prednjih svjetala, LED stražnja svjetla
-Obiteljski paket – klizna stražnja klupa djeljivo u omjeru 40:60 i preklopiva, s naslonom za ruku, pretincem za pohranu i držačem skija, središnji naslon za glavu straga, dvostruki pod u prtljažnom prostoru
-Dodatno zatamnjena stražnja stakla
-Krovni nosač, srebrni
-Svjetla za maglu sprijeda
-Zaštitni elementi odbojnika lakirani
-Naslon za ruku na vozačevom sjedištu
-Dvozonska elektronska kontrola klime (ECC)
-Multimedia Navi Pro USB/AUX, kontrole sistema infotainmenta na volanu, unaprijeđeni (segmentirani) ekran s instrumentima s dodatnim podacima za vozača, 6 zvučnika, kratka krovna antena, navigacija, Apple CarPlay & Android Auto
-Pomoć pri kretanju na uzbrdici
-Prednja kamera s upozorenjem u slučaju nenamjernog napuštanja vozne trake
-Ulaz i pokretanje vozila bez ključa (PEPS)
-Unutrašnji retrovizor s automatskim zatamnjenjem
-Nivo opreme 5 „Alcantara“, Alkantara/vinil, Jet crna/Jet crna, ergonomska sjedišta za vozača i suvozača (Paket sjedišta Comfort 1 (za vozača), vozačevo i sjedište suvozača ručno podesivo u 6 smjerova, produžetak površine sjedenja (vozač & suvozač), električno podešavanje donjeg dijela naslona sjedišta u 4 smjera (vozač & suvozač))
-Krov i kućište vanjskog retrovizora u crnoj boji Noir Perla Nera
-Električno grijani vanjski retrovizori u boji karoserije, ručno sklapanje
-Dodatno zatamnjena stražnja stakla
-LED svjetla za dnevnu vožnju
-LED stražnja svjetla
-Kožni upravljac s tri kraka i obrubom srebrne boje
-Zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, krovni zračni jastuci
-Elektronski program stabilnosti (ESP)
-Tempomat
-Prepoznavanje saobraćajnih znakova
-Aluminijske felge 6.5J x 17 (Dizajn s 4 dvostruka kraka, crna)

Dodatna oprema:

-Stražnja kamera paket + (Pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, panoramska stražnja kamera (vidni ugao 180° i uključuje stražnju kameru) 919 KM
-Metalik boja 587 KM
Cijena opreme: 1.506 KM
(cijena vozila bez PDV-a: 41.237 KM + PDV 17% = 7.011 KM)
Ukupna cijena za kupca: 48.248 KM

FlexCare uključuje dvogodišnju tvorničku garanciju (bez ograničenja u kilometraži) i garanciju za dodatne dvije godine ili do 120.000 pređenih kilometara (ovisno šta prije nastupi). Opelova usluga pomoći na cesti sastoji se od jedne godine tvorničke pomoći na cesti, bez ograničenja u kilometraži i tri dodatne godine pomoći na cesti ili 120.000 pređenih kilometara (ovisno šta nastupi prije).

 

Tehnički podaci:
Motor 1.5 D, 1.499 cm3
Maksimalna snaga 88 kW (120 KS) pri 3.750 o/min
Maksimalni obrtni momenat 300 Nm pri 1.750 o/min
Potrošnja goriva 3,5 – 4,7 l/100 km (tvornički podaci)
Emisija CO2 133 g/km
Masa vozila 1.361 kg
Performanse
Maksimalna brzina 183 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 11,5 s
Dimenzije
Dužina 4.229 mm
Širina 1.976 mm
Visina 1.605 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.604 mm
Zapremina rezervoara 45 l
Zapremina prtljažnika 410 – 1.255 l
Cijena testiranog vozila 48.248 KM

 

1. Opel Crossland

Opel Crossland kombinuje prednosti monovolumena i terenaca, i tako se vrlo dobro uklapa u trenutnu modu u automobilskom svijetu.

2. Opel Crossland

Iako izgleda poput SUV-a, unutrašnjost je prostrana poput monovolumena.

3. Opel Crossland

Opel Crossland – dva u jedan (minivan i terenac)

4. Opel Crossland

Prednji dio Crosslanda dobio je novi dizajnerski element, nazvan Opel Vizor, koji sada krasi sve nove modele ovog proizvođača.

5. Opel Crossland

Sa novim stražnjim svjetlima Crosland izgleda šire i znatno elegantnije nego ranije.

6. Opel Crossland

Felge na testnom modelu su prečnika 17 inča, i veoma se dobro uklapaju u ukupan izgled vozila.

7. Opel Crossland


Cijena osnovnog modela, sa benzinskim motorom snage 83 KS, 5-stepenim manuelnim mjenjačem i paketom opreme Edition iznosi 30.656 KM.