Leon je podigao ljestvicu kvalitete, može li hladnokrvno konkurisati novom Golfu i Audiju A3?
Možda se dosad i nije dogodilo da su u isto vrijeme predstavljena sva tri aduta snažnog njemačkog VW koncerna. Idemo abecednim redom: Audi A3, Seat Leon i Volkswagen Golf. Tehnološka braća silaze s iste MQB platforme, dakako uz češku sestru Octaviju.
U usporedbi s prethodnikom narastao je za 86 mm (4368 mm), nešto je uži (1800 mm) i niži (1456 mm). A to znači da je od Audija duži za dva, a od Golfa za osam cm. Međuosovinski razmak iznosi 2686 mm, što je 50 mm više od treće generacije. Tu je od Audija veći za četiri, a Golfa za pet cm. U karavanskoj Sportstourer izvedbi dimenzije su mu 4642/1800/1456 mm.
U unutrašnjosti vlada veliki 10 inčni dodirni ekran multimedije, koji prepoznaje geste te osigurava bolju interakciju s putnicima zbog smanjene upotrebe tipki. Prema željama i ovisno o stepenu opreme kupci će kao i kod Audija i Golfa moći osnovne podatke o vožnji dobivati preko virtualnog kokpita.
U prtljažnik će stati 380 l, što je rezultat istovjetan prethodnoj generaciji, ali i u kubni centimetar istih dimenzija kao i kod A3 i VW-a. No, Sportstourer nudi čak 617 l, što je pak 50 l više nego kod prethodnika.
Leon će u startu kretati i sa slabijim 1.0 TSI motorom s 90 KS. Na njega se naslanja snažniji 1.0 TSI sa 110 KS, a nastavno idu 1.5 TSI motori sa 130 i 150 KS. Očekuje se i dolazak izvedbi s 2.0 TSI motorom sa 190 KS i CNG (1.5 TGI) plinske verzije sa 130 KS. Kod dizelaša imamo dvolitreni motor (2.0 TDI) sa 115 i 150 KS.
Također se u bližoj budućnosti očekuje i mild hibridna izvedba u kombinaciji 1.5 TSI motora i 48 voltne baterije te DSG mjenjača. Seat će u četvrtoj generaciji proširiti elektrifikaciju modela s plug-in verzijom, gdje će sarađivati 1.4 TSI motor s elektromotorom i 13 kWh baterijom. Ukupna izlazna snaga je 204 KS, a autonomija prema WLTP-u isključivo na struju iznosi 60 km. Ovaj pogon bit će ukomponiran s DSG mjenjačem.
Novi će leon poput stare verzije biti opremljen reference, style, xcellence ili fr stepenima opreme. Leon je, kako tvrde iz Seata, najsigurniji Seat ikad proizveden. U njega su integrisani neki od najnaprednijih dostupnih sistema pomoći za vozača, uključujući prediktivnu automatsku regulaciju razmaka te sisteme Emergency Assist i Travel Assist.
Tu su i adaptivni tempomat (ACC) koji radi do brzine od 210 km/h te DCC sistem regulacije rada ovjesa. Radi se adaptivnom reguliranju amortizera ovisno o stanju na saobraćajnicama, dok se istovremeno uzimaju u obzir vozačevi pokreti upravljačem te postupci kočenja i ubrzanja radi prilagodbe ovjesa te optimizacije amortizacije na svakom točku. Sve je zaokruženo sistemom protiv napuštanja trake te upozorenjem o vozilu u mrtvom uglu.