U Kiji opravdano imaju velika očekivanja od četvrte generacije modela Rio, koji se očekuje na salonu u Parizu. Od prethodnika se razlikuje naizgled većim dimenzijama te širom maskom s LED elementima u skupljim verzijama. To je lijepa novost za model B-segmenta. Koliko je prethodnik bio uspješan, pokazuje 473.000 proizvedenih modela u 2015. Dobro se podsjetiti, prvi je Rio predstavljen 2000., drugi 2005., s treći 2011.
Po provjerenom receptu, kao u slučaju Sportagea, četvrti je Rio dizajnerska evolucija trećeg, ali s ‘ozbiljnijim’, malo uglastijim linijama, koje su doprinijele komforu, a ipak koeficijent otpora zraka smanjenje sa 0,32 na 0,30. Oblikovan je saradnjom Kijinih dizajnerskih centara u Frankfurtu i američkom Irvineu, kako bi zadovoljio ukuse kupaca u cijelom svijetu. Cjelokupni je koncept napravljen u glavnom Kijinom razvojnom centru u korejskom Namyangu.
Novi model je produžen sa 4050 na 4065 mm, dok je međuosovinski razmak povećan sa 2570 na 2580 mm. To je dodatno povećalo komfor, koji je i dosad bio u vrhu niže klase, a prtljažnik je povečan sa 288 na 325 litara. Sve to pokazuje kako je ukupni komfor na razini većine kompakata.
Paleta motora obogaćena je novim ‘downsizing’ adutom, 3-cilindarskim turbobenzincem s direktnim ubrizgavanjem 1.0 T-GDI, u verzijama sa 100 i 120 KS. Osnovna razvija najveću snagu već pri 4500/min, uz najveći okretni moment od 172 Nm pri 1500 do 4000/min. Do tih okretaja, odnosno gotovo do 4500/min, potpuno je jednakih karakteristika kao snažnija te je za normalnu vožnju preporučljivija.
Snažnija povećava snagu iznad 4500/min i pri 6000/min daje 120 KS. Obje imaju deklariranu potrošnju od 4,3 l/100 km, pa se može očekivati realni prosjek oko pet, što je za benzince tih karakteristika vrlo povoljno. U ponudi ostaju provjereni atmosferski 4-cilindarski benzinci – 1.25 sa 84 KS i 1.4 sa 100 KS. U dizelskoj ponudi otpada 3-cilindarski 1.1 CRDi sa 75 KS i zamjenjuje ga 4-cilindarski 1.4 CRDi sa 70 KS, uz kojega, kao u prethodniku, ostaje njegova verzija sa 90 KS. Deklarisana im je prosječna potrošnja svega 3,3 litre.
Benzinci 1.25 i osnovni 1.0 T-GDI imaju 5-stepeni ručni mjenjač, a ostali 6-stepeni. Uz najsnažnije motore (1.0 T-GDi i 1.4 CRDi) moći će se doplatiti automatski mjenjač sa šest stepeni prenosa. Novoj su motorizaciji pridodane i promjene u podvozju, ojačane opružne noge i stabilizator te dorađen električni servouređaj, koji olakšava manevrisanje u gradskoj vožnji i povećava osjećajnost upravljanja kod brže.
Novi Rio, u skupljim verzijama, dobiva sve elemente opreme koju poznajemo iz skupljih modela: kameru za rikverc, paljenje na dugme, grijanje sjedala i volana, tempomat, kišni senzor…, te najvažnije informatičke gađete. Naravno, poput ostalih Kijinih modela ima 7-godišnju garanciju i sve ga to podiže na sami vrh niže klase. Prvi se primjerci na našem tržištu očekuju početkom 2017., a u Seoulu planiraju prodati 100.000 primjeraka godišnje, samo na evropskom tržištu.