Sistem koristi komunikaciju kratkog dometa među više automobila te automobila i njegove okoline kako bi vozače pravodobno upozorili na sigurnosne opasnosti
Automobilski proizvođači krupnim koracima napreduju u razvoju tehnološki sve naprednijih automobila, a posebno se to odnosi na komunikacijske i sigurnosne sisteme te sisteme autonomne vožnje. Nova osma generacija Volkswagen Golfa, najtraženijeg modela automobila u Bosni i Hercegovini. Novi Golf nudi niz modernih tehnoloških sistema, a jedna od najzanimljivijih inovacija za koju je Volkswagen primio nagradu od Europskog programa testiranja sigurnosti novih automobila (Euro NCAP) komunikacijski je sistem Car2X.
Riječ je o funkciji upozorenja o lokalnoj opasnosti koja automobil umrežava s njegovim okruženjem. Funkcija Car2X koristi se informacijama drugih vozila u okruženju do 800 metara te signalima prometne infrastrukture kako bi se upozorili vozači te ta upozorenja također proslijedila drugim automobilima s funkcijom Car2X.
Sistem upotrebljava komunikaciju kratkog dometa među više automobila te automobila i njegove okoline kako bi vozače pravodobno upozorili na sigurnosne opasnosti. Primjerice, automobil opremljen lokalnim upozorenjem o opasnosti može upozoriti druga vozila ako se pokvario u koloni ili je sudjelovao u sudaru.
Slično tome, vozila hitne pomoći opremljena takvim sistemom mogu poslati signal obližnjim vozilima da ih upozore na njihovu prisutnost ili takvo upozorenje vozilima može poslati služba koja održava ceste ako je cesta djelomično zatvorena. Vozač najprije dobije informaciju o mogućoj kritičnoj situaciji, a kad se udaljenost do lokacije smanji i situacija postane kritična, informacija se zamjenjuje upozorenjem. Kritični događaji mogu izravno generirati upozorenje bez prethodnih informacija. Lokalno upozorenje na opasnost koristi automobilsku, optimiziranu varijantu WLAN tehnologije poznate kao ETSI ITS-G5, koja djeluje u dodijeljenom i zaštićenom frekvencijskom opsegu.
Izravna komunikacija između vozila i infrastrukture znači da su informacije i upozorenja uvijek dostupni onim automobilima koji su opremljeni sustavom jer se ne oslanja na telefonsku mrežu. Prednosti sustava poput Volkswagenova lokalnog upozorenja na opasnost, koji se koristi komunikacijom od automobila do automobila ili infrastrukture, kritično ovise o broju automobila koji su opremljeni njim ili kompatibilnim sustavom. Volkswagen će buduće modele opremiti ovim sustavom standardno, što znači velik broj vozila. Unatoč tome, trebat će vremena da postane uobičajeno u voznom parku jer je prosječna starost vozila u Europi više od jedanaest godina. U Bosni i Hercegovini je 16 godina.
Najveći njemački autoklub ADAC testirao je sistem u Njemačkoj u raznim scenarijima, uključujući upozorenje na sudar koji se dogodio iza zavoja, dakle nije bio u vidnom polju automobila koji se upozorava. U svim slučajevima sistem je izdao ispravne i pravodobne informacije vozilu koje ga prima i upozorava. Ipak, sistem ima i ograničenja.
Upozorenja se vozaču izdaju samo kada je brzina vozila veća od 80 km/h. U gradskim je okruženjima pozornost vozača uglavnom velika, a veća gustoća prometa pruža ranije upozoravanje na opasnosti. Sistem se ne uključuje pri isporuci vozila, u skladu s GDPR uredbom, a kupac ga mora aktivirati prihvaćanjem sporazuma o zaštiti podataka. Nakon toga sistem ostaje uključen.