Izgled nove Toyote Mirai bio je poznat već neko vrijeme, ali Japanci su većinu tehničkih detalja držali u tajnosti. Nema više čekanja – Mirai je otkrila (gotovo) sve karte. Najvažnija stvar u svemu tome jest činjenica da će se pojaviti u evropskim auto salonima sljedeće godine. Ima se razloga čekati!

Nova Toyota Mirai





Prije nego što nastavimo, želio bih pojasniti jednu stvar. Treba ispravno reći ” električni automobil s vodikovim gorivim ćelijama “. Kao što vidite, to je dugo ime, pa ću zbog jednostavnosti Mirai samo nazvati “automobilom na vodik”.
Toyota ponovno postaje simbol promjena. Prije više od dvije decenije debitovao je Prius, koji je postao sinonim za hibrid. 17 godina kasnije pojavilo se još jedno vozilo, čije će nam ime vjerojatno prvo pasti na pamet kad pomislimo na “automobil na vodik” – Mirai.

Nova Toyota Mirai




Međutim, ovo nije bio početak Toyotine historije vodika. Počelo je 1992. godine, ali tek 2014. godine zabilježeni su spektakularniji rezultati. Ipak, vrijeme je za sljedeću stepenicu u razvoju , koja će ujedno biti i puno važnija. Očekuje se da će donijeti više koristi i svijesti o potencijalnom gorivu budućnosti, a to je vodik .
Da me pitate što je novo u drugoj generaciji Toyote Mirai, vjerojatno bih rekao “sve” . Zapravo, ne bih puno pogriješio. Prva je generacija bila svojevrsni eksperiment. Japanci su je tretirali kao sjeme koje je skromno raslo (prodano ih je samo 11 000), ali dovoljno da bi moglo revolucionirati sljedeću generaciju .

Nova Toyota Mirai




Novi model – profinjeniji i razvijeniji – sada je dizajniran za popularizaciju vodikovih gorivih ćelija. Podsjeća li vas na nešto? Sjećate li se kako je bilo s Priusom? Dok se prva prodala otprilike 70 hiljada primjeraka. Druga generacija je prodana u gotovo 1,2 miliona. Vrijeme je za detalje. Upoznajte novu Toyotu Mirai – metaforu pretvaranja ružnog pačeta u prekrasnog labuda.
Pa što je novo?

Nova Toyota Mirai




U usporedbi s prethodnikom, novi Mirai postao je puno ozbiljniji – narastao je 8,5 cm u dužinu, 7 cm u širinu i 6,5 cm kraći. Zauzvrat je međuosovinski razmak duži za 14 cm. Glatke linije i prigušeniji dizajn u odnosu na prvu generaciju, rezultirali su postizanjem velikog koeficijenta otpora zraka (Cw = 0,29).
Automobil se temelji na modificiranoj platformi GA-L, a proporcije su vrijedne vrhunske limuzine. Nova šasija omogućila je raspored cjelokupnog pogonskog sklopa i spremnika vodika od nule, što je rezultiralo prostranijom unutrašnjošću. Sada će Mirai biti automobil s 5 sjedala (prethodnik je imao 4 sjedala), u kojem nikome neće nedostajati prostora.
Cijeli modul gorivih ćelija i pogonski sistem također su redizajnirani. Mirai će biti automobil sa stražnjim pogonom. Snaga je povećana sa 155 na 174 KS. Električni motor i vučna baterija (litij-ionska je zamijenjena nikal-metal-hidridom) sletjeli su na stražnju osovinu i zahvaljujući tome postignuta je idealna raspodjela težine 50:50 .

Nova Toyota Mirai




Sada postoje 3 spremnika za vodik, postavljeni su ispod poda, sjedišta i ispod prtljažnika. U njih ukupno staje 5,6 kg vodika, što je 1 kg više nego prije. Sve to čini težište izuzetno niskim, što u kombinaciji s raspodjelom težine, ukrućenim tijelom i pogonom na stražnje točkove može rezultirati doista zadovoljavajućim upravljanjem .
Istina je da je novi Mirai težak 1900 kg, ali samo je za 50 kg teži od svog prethodnika.. Kao što vidite, borba za oduzimanjem svakog kilograma je isplativa. Izmjene pogonskog sklopa su smanjile njegovu težinu za 50% .

Nova Toyota Mirai




Zahvaljujući optimizaciji i dodatnom spremniku, japanska limuzina če prijeći do 650 km, tj. 30 posto. više od svog prethodnika. Koji su troškovi vožnje? Trenutno je vožnja od 100 km povezana s troškovima manjim od 10 eura (1 kg vodika na stanici košta oko 10 eura). Međutim, u bliskoj budućnosti očekuje se da će njegova cijena pasti na 5-8 eura po 1 kg.
Električni motor ima 1 82 KS i generiše 300 Nm maksimalnog okretnog momenta. Do stotke stiže za 9,2 sekunde, a najveća brzina je 175 km/h.
Glavni Miraijev inženjer, Yoshikazu Tanaka, je na videoprezentaciji otkrio da Toyota zasad isključuje mala vozila, uglavnom zbog veličine komponenata i profitabilnosti projekta. Međutim, Japanci se nadaju da će trenutno razvijena rješenja ubrzati uvođenje pogona na vodik u teški transport.