U ljetnim uslovima padaju performanse zimskih guma u krivinama, a to se posebno odnosi na dugačke i blage krivine u kojima se vozi većom brzinom
Koristiti zimske gume ljeti nije pametno, a sigurno ste barem stotinjak puta pročitali da su one mekše i da se brže troše u vožnji na visokim temperaturama. No, sa zimskim gumama pri visokim temperaturama imat ćete još jedan problem, a on je mnogo ozbiljniji.
Njemački autoklub (ADAC) testirao je tri kompleta zimskih guma i jedan komplet ljetnih pri različitim temperaturama, proljetnih 10 do 13 stepeni, 25 stepeni na mokroj podlozi te ljetnih 35 na suhoj.
Tri kompleta ljetnih guma podijeljena su po dubini utora, odnosno potrošenosti, od novih guma s 8 mm do istrošenih s 4 mm. Što su pokazali rezultati? Na mokroj cesti čak i pri višim temperaturama zimske gume se korektno ponašaju, odnosno nema velikih razlika u komparaciji s ljetnima, ali suha cesta otkrila je njihove slabosti.
Pri visokim vanjskim temperaturama i s novim zimskim gumama najveća je razlika u performansama pri kočenju (brzina 100-0 km/h). Nove zimske gume imaju čak 16 metara duži zaustavni put od ljetnih. Kad istrošenih zimskih guma, razlika u zaustavnom putu u odnosu na ljetne je 5 metara.
U ADAC-u naglašavaju da se i upravljivost zimskih guma mijenja, odnosno postaje sve lošija kako rastu temperature.
Pogotovo padaju performanse u krivinama, a to se posebno odnosi na dugačke i blage krivine u kojima se vozi većom brzinom.





Izvor