Okrugli brojčanik, igla koja se penje brojevima, crveno polje na tahometru … analogni mjerači imaju svoju draž. Nije ni čudo što nedostaju mnogim vozačima, a ekrani koji se trenutno koriste – iako praktični jer prikazuju puno informacija – čine se pomalo bezdušnima. A ponekad jednostavno nije ni lijepo.
Stellantis se zbog nestašice čipova vraća analognim brzinomjerima
Proizvođač automobila Stellantis je najavio da će na jednom modelu Peugeota zamjeniti digitalne brzinomjere analognima zbog globalne nestašice čipova koja je teško pogodila automobilsku industriju.
Pandemija covida 19 je pokrenula talas potražnje za čipovima s kojom dobavljači ne uspjevaju da drže korak. Nestašica čipova je već izazvala poremećaje u proizvodnji automobila Peugeot 308 u francuskom Sochauxu, a proteklih meseci je natjerala i mnoge druge firme, uključujući Ford Motor i Volkswagen, da privremeno obustave ili smanje proizvodnju u pogonima širom svijeta.
Stellantis je tako najavio povratak analognim brzinomjerima samo na modelima Peugeota 308, među brendovima grupe koji uključuju Chrysler, Citroen i Jeep, nakon ovogodišnjeg spajanja francuske PSA grupe s italijansko-američkim Fiat-Chryslerom.
“Time se elegantno i brzo zaobilazi velika prepreka u proizvodnji automobila, dok ne završi kriza ‘čipova'”, izjavio je predstavnik Stellantisa.
Tradicionalni brzinomjeri bi trebalo da počnu da se ugrađuju u automobile Peugeot 308 najkasnije krajem maja, saopštava kompanija, dodajući da će čipove sačuvati za digitalne kontrolne ploče najpopularnijih modela, poput Peugeota 3008.
Proizvodnja aktuelnog modela Peugeota 308 bi trebalo da se do jeseni postepeno ugasi, a nova generacija vozila proizvodiće se s digitalnim brzinomerima u fabrici u Mulhouseu.
Peugeot je prošle godine prodao oko 98.000 modela 308. Francuska stanica LCI je objavila da kompanija razmišlja o popustu od 400 eura na automobile s analognim brzinomjerima. U Stellantisu su odbili da komentarišu tu informaciju.