Kao jedna od najvećih mana električnih pogona u automobilima najčešće se spominje doseg, posebno za hladnijeg vremena.
A odgovor na pitanje koliko će se smanjiti doseg električnog automobila, odlučili su ponuditi u Norveškoj automobilskoj federaciji (NAF), koja je napravila test 20 najprodavanijih električnih modela. Vozili su u koloni od Osla do Hafjella koristeći sve tipove asfaltnih cesta, od gradskih do autoceste, te u skladu s ograničenjima brzine, od 60 do 110 km/h.

A rezultat je sljedeći. Vožnja u realnim uslovima pri niskim temperaturama je u praksi pokazala 18,5% manji doseg od onoga koji proizvođač deklariše prema WLTP-u. Najgori na testu je električni adut iz Opela, model Ampera-e čiji je doseg s deklarisanih 423 km pao za 29,8% na 294 km.
S druge strane, najbolji je Hyundai, i to električna Kona kojoj je doseg pao za tek 9,9%. Prešla je 404 km.


Norveški NAF je testirao i brzinu punjenja baterija, i to od 10 do 80% i pri temperaturi od -2 °C. Pobjednik je bio Audi e-tron kojem je trebalo tek 27 minuta za punjenje. Najgora je opet bila Ampera-e kojoj je trebalo 95 minuta.
I za kraj jedna zanimljivost. Nakon što ostanete “bez struje” i ispraznite bateriju trebate ugasiti auto i pričekati do sat vremena. Kad ga opet upalite, iznenadit ćete se – imat ćete energije da prijeđete još koji kilometar.


Izvor