Kao jedna od najvećih mana električnih pogona u automobilima najčešće se spominje doseg, posebno za hladnijeg vremena.
A odgovor na pitanje koliko će se smanjiti doseg električnog automobila, odlučili su ponuditi u Norveškoj automobilskoj federaciji (NAF), koja je napravila test 20 najprodavanijih električnih modela. Vozili su u koloni od Osla do Hafjella koristeći sve tipove asfaltnih cesta, od gradskih do autoceste, te u skladu s ograničenjima brzine, od 60 do 110 km/h.
A rezultat je sljedeći. Vožnja u realnim uslovima pri niskim temperaturama je u praksi pokazala 18,5% manji doseg od onoga koji proizvođač deklariše prema WLTP-u. Najgori na testu je električni adut iz Opela, model Ampera-e čiji je doseg s deklarisanih 423 km pao za 29,8% na 294 km.
S druge strane, najbolji je Hyundai, i to električna Kona kojoj je doseg pao za tek 9,9%. Prešla je 404 km.
Norveški NAF je testirao i brzinu punjenja baterija, i to od 10 do 80% i pri temperaturi od -2 °C. Pobjednik je bio Audi e-tron kojem je trebalo tek 27 minuta za punjenje. Najgora je opet bila Ampera-e kojoj je trebalo 95 minuta.
I za kraj jedna zanimljivost. Nakon što ostanete “bez struje” i ispraznite bateriju trebate ugasiti auto i pričekati do sat vremena. Kad ga opet upalite, iznenadit ćete se – imat ćete energije da prijeđete još koji kilometar.
Izvor
Najveći test autonomije električnih automobila, evo koji je najbolji
KUPUJEMO NOVE
Toyota Corolla Cross (2023). Cijena u BiH kreće od 72,000 KM
autoprodaja - 0
Toyota Corolla Cross ušla je u prodajne salone 2022. Cijene ovog modela u Bosni i Hercegovini počinju od 72,000 KM. Istražite dostupne verzije i...