Minhen razmatra zabranu vozila pogonjenih dizel motorima zbog „šokirajuće“ emisije azotnih oksida u ovom gradu, izjavio je gradonačelnik za Süddeutsche Zeitung.
Čuveni skandal sa Volkswagenom, pokrenuo je preispitivanje dizel tehnologije i stavio je pod znak pitanja, a proizvođači automobila imaju velike probleme da se usklade sa sve strožijom regulativom emisije azotnih oksida.
„Koliko god da bih želio da izbjegnem ovakve zabrane, mislim da je malo vjerovatno da ćemo proći bez njih u budućnosti“, rekao je gradonačelnik Minhena, Diter Rajter.
Na pitanje u vezi sa najnovijim mjerenjima prisutnosti azotnih oksida u gradu, on je rekao: „Rezultati su šokirajući, niko to nije očekivao.“
Štutgart, sjedište Mercedes-Benza i Porschea, priprema se da očisti svoje ulice od dizel vozila počev od sljedeće godine.
Između 133.000 i 170.000 vozila bi moglo da bude pogođeno ovom zabranom u Minhenu, u zavisnosti od toga koliko će ona biti striktna. Automobili koji su u skladu sa Euro 6 standardima će biti izuzeti.
Prije „dizelgejta“ polovina prodatih automobila u Njemačkoj se odnosila na vozila pogonjena naftom. Od tada, tržište dizel automobila je u konstantnom padu.
U martu, na ova vozila se odnosilo samo 40 odsto ukupne prodaje novih automobila, u poređenju sa prošlogodišnjih 45,8 odsto, odnosno 48,1 odsto 2012.
Zbog visoke potražnje na domaćem tržištu i visokog stepena efikasnosti ovog tipa pogona, tri najveća njemačka proizvođača, VW, Mercedes i BMW su tradicionalno ulagali ogromne sume na fabrike i razvoj dizel motora.
KUPUJEMO NOVE
Peugeot 208 (2023). Cijena u BiH kreće od 36,125 KM
autoprodaja - 0
Peugeot 208 druge generacije debitovao je na tržištu 2019. Cijene ovog modela u Bosni i Hercegovini počinju od 36,125 KM. Istražite dostupne verzije i...