Šef Daimlera smatra da Mercedes u ponudi ima više kompaktnih automobila nego što bi trebalo
A klasa hečbek, A klasa sedan, A klasa sedan s produženim međuosovinskim rastojanjem (za kinesko tržište), B klasa, CLA sedan, CLA Shooting Brake i GLA i GLB krosoveri… Sve se ovo ubraja u „kompaktnu“ Mercedesovu ponudu. Na ove male automobile se odnosila četvrtina prodaje koju je kompanija ostvarila u 2019, s tim što A klasa predstavlja Daimlerov zamajac kada je riječ o rastu prodaje posljednjih godina.
Međutim, Mercedes želi da istakne da ne želi da postane „konkurent velikoserijskim proizvođačima“. Upravo to je CEO Daimlera, Ola Kelenijus, rekao automobilskim analitičarima ranije ove nedelje, nakon „onlajn“ objelodanjivanja ambiciozne nove strategije. On je takođe priznao da se otišlo predaleko u pokrivanju svakog praznog praznog prostora unutar segmenata, imavši na umu prije svega neke kompaktne modele.
To ne znači da će neki od ovih modela biti „eutanazirani“ u doglednoj budućnosti, posebno uzimajući u obzir da su automobili kao što je GLB relativno novi na tržištu. Umjesto toga, Ola Kelenijus želi da se fokusira na najluksuznije verzije ovih automobila da bi povećao profitne marže. Ova odluka je vjerovatno povezana s najavom o ukidanju manuelnog mjenjača, o čemu smo već pisali, a znamo da automatska transmisija podiže cijenu vozila. Isto tako znamo da je „treća papučica“ prevashodno prisutna kod kompaktnih modela koji su u ponudi u Evropi, u nižim nivoima opreme.
Proizvodni plan koji se pojavio prije par godina, ukazao je da je Mercedes planirao još jedan kompaktni model – GLA Coupe. Međutim, čini se da rival BMW-a X2 neće ugledati svjetlost dana. Ipak, to ne znači da ponuda neće biti proširena, jer EQA i EQB treba da stupe na scenu 2021.
Dok Mercedes neće ukidati modele iz ovog segmenta bar neko vrijeme, isto se ne može reći za neke od najluksuznijih. Nakon propasti SLC-a, S klasa kupe i kabriolet neće doživjeti sljedeću generaciju. Na neki način će ih zamjeniti AMG GT Coupe i SL s mekim krovom, koji se razvijaju u saradnji s AMG-om.
Krunski dragulj game će biti AMG One, hiperautomobil s motorom iz Formule 1 s oko 1.000 ks i cjenovom etiketom od 2,75 miliona dolara. Svih 275 planiranih modela je unaprijed prodato.
Izvor: Vrele Gume