Direktor razvoja i istraživanja kompanije Mercedes otkrio je neke nove detalje o planovima ovog brenda koji se tiču tehnologija autonomne vožnje.
U jednom razgovoru sa medijima, Ola Kalenius izjavio je da 2018 S-Class nudi drugi nivo autonomne vožnje, ali ukoliko u kompaniji uklone inhibitore, onda bi čitava linija mogla da preuzme treći stepen u mnogim situacijama.
Izvršni direktor potvrdio je da kompanija već razvija iskonski sistem autonomne vožnje trećeg nivoa, ali je takođe dodao da su regulatorna ograničenja ovakvih vozila i dalje u neodređenom položaju, tako da moraju da sarađuju sa vlastima kako bi stvorili homogeni komplet zahtjeva.
Ovo bi moglo da se dogodi kasnije, ali je Kalenius izjavio da veći nivoi autonomije zahtjevaju više senzora kao i suvišne kočione i upravljačke sisteme. Po pitanju senzora, šef kompanije izjavio je da “ovakva tehnologija budućnosti uklapa kamere, radare i detekcije različitih vrsta. Ova tri sistemska sloja u suštini predstavljaju oči i uši vozača.
Što je najinteresantnije, Kalenius je uz razgovor predstavio 4 i 5 nivo autonomne vožnje, a objasnio je da kompanija trenutno razvija ove tehnologije kako bi ih uključila u taksi službe koje postoje u Njemačkoj. Kako je direktor dalje objasnio, ove karakteristike u vozilima predstavljaju pravo bogatstvo, a mogu da koštaju i po nekoliko desetina hiljada eura onda kada uđu u proces proizvodnje.
Direktor kompanije Mercedes naglasio je da ih “robotska tehnologija” donekle ostavlja bez posla u ovom slučaju, jer prevelika cijena sistema autonomne vožnje ostavlja veoma malo prostora za realno zapošljavanje i čini ljudski faktor bezvrjednim.
Kada u bliskoj budućnosti ovaj sistem postane čest, Kalenius vjeruje da bi Mercedes mogao da dostigne visoke ekonomske standarde, kako bi potpuno autonomne tehnologije učinio daleko povoljnijim i stvorio relalan sistem koji će biti ponuđen u modelima orijentisanim ka širokom potrošačkom auditorijumu.
Izvor