Tehnologije autonomne vožnje druga su tema, nakon elektromobilnosti, koja zaokuplja šefove većine automobilskih kompanija širom svijeta. Donedavno je slično bilo i u Mercedesu. Šef koncerna Daimler Ola Källenius otkrio je da se povlači iz ove utrke.
U Mercedesu su zaključili kako im se ne isplati ulagati u ove tehnologije.
A pod pojmom “ove” na sreću se misli samo na određene tehnologije, i to one koje neće utjecati na doživljaj Mercedesa. Naime, slavna je kompanija još pod vodstvom Dieter Zetsche krenula u utrku razvoja sistema autonomne vožnje. Prije još pet godina predstavili su koncept F 015 Luxury kao najavu automobila budućnosti.
Sada, u novim okolnostima i pod novim vodstvom na površinu su isplivali neki drugi prioriteti. Kako doznaje njemački Redaktionsnetzwerk Deutschland, Ola Källenius smatra kako je važniji konstantan snažan profit, nego lov za inovacijama.
“Konverzija u pružatelja mobilnosti je stvar prošlosti. Mi se odmičemo od toga. Ne možete zaraditi novac na carsharingu. Naši ulagači ne očekuju samo prodaju, već žele iznad svega profit“, jasan je glasnogovornik Mercedesa.
U nastavku možemo doznati kako Mercedes više ne sudjeluje u utrci za sistemima autonomne vožnje 5. razine, a u priopćenju stoji: „Ne natječemo se u utrkama u kojima ne možemo pobijediti“.
O čemu se tu govori najbolje govori trenutna situacija. Waymo u Americi već nudi robo-taxi uslugu prijevoza, dok u Njemačkoj najdalje ide Mercedes nudeći program autonomnog parkiranja u štutgartskoj zračnoj luci. Vrijeme će pokazati hoće li i drugi proizvođači slijediti Mercedes.