Najveća brzina novog Renaulta i Dacie bit će znatno smanjena. Ova odluka donijeta je radi brige za okoliš i sigurnost učesnika u saobraćaju. Svi proizvođači će uvesti takvo ograničenje u roku od nekoliko godina.
Kada je Volvo 2020. objavio da će maksimalna brzina njihovih automobila biti 180 km / h, začuli su se glasovi ogorčenja. Neki su čak smatrali da ovakve odluke oduzimaju prava kupcima, i da je to napad na pravu motorizaciju.
Slijedila je reakcija, a ogorčeni kupci su odmah zaprijetili bojkotom auto salona švedske marke, jer niko ne želi tako niske limite. Naravno, bilo je i firmi koje su odmah ponudile skidanje graničnika. Međutim, i pored ograničenja kupci izgleda više i ne osjećaju potrebu voziti brže, jer Volvo i dalje prodaje vrlo dobro.
Renault i Dacia pridružit će se Volvu.
Maksimalna brzina dizelskog Renaulta i Dacije bit će ograničena na 180 km / h. S druge strane , električne verzije imat će ograničenje od 160 km / h. Razvojni planovi proizvođača predstavljeni su na godišnjoj skupštini dioničara. Pored postizanja neutralnosti ugljika do 2040. u Evropi i do 2050. godine širom svijeta, pokrenuto je i pitanje sigurnosti. Luca de Meo, izvršni direktor marke, rekao je da je prebrza vožnja odgovorna za više od 1/3 svih nesreća pa je krajnje vrijeme da se po tom pitanju nešto poduzme. Prema njegovim riječima, ograničenje brzine imat će pozitivan učinak na sigurnost na cestama. Teško je ne složiti se s njim, ali pretpostavljam da je i to jedna od posljedica elektrifikacije. Električni automobili na autocesti brzo će isprazniti baterije ako se voze većom brzinom. To je jedan od njihovih nedostataka u odnosu na automobile s unutrašnjim sagorijevanjem. Ako svi imaju sličnu maksimalnu brzinu, problem više neće biti vidljiv.
To je nešto poput kazivanja da će cijene električnih automobila i automobila s sagorijevanjem biti jednake. To se događa, ali ne pojeftinjenjem električara, već zbog stalnog rasta cijena automobila s unutrašnjim sagorijevanjem.
Ali tu se ne zaustavlja. U budućnosti će Renault onemogućiti prekoračenje ograničenja brzine. Ugrađeni sistem automobila, koristeći GPS i sistem prepoznavanja znakova, regulisat će maksimalnu brzinu, ovisno o dionici ceste. Ograničenje na 30 na sat smanjit će brzinu na zadanu vrijednost. Za takav inteligentni tempomat 21. stoljeća iz utopijskih vizija, sumnjam da će ikada doći u Bosnu i Hercegovinu. Sistem također prepoznaje oštre krivine i opasna mjesta, tako da također neće dozvoljavati prebrzu vožnju. Uz to, Renault će imati mogućnost instaliranja digitalnog nadzora koji prikuplja informacije o načinu vožnje vozača. Osiguratelji ga kasnije mogu koristiti za izračun premije, pod uslovom da se vozač složi s korištenjem ove opcije.
Na početku ovog teksta sam mislio da ova odluka Daciji i ne predstavlja neki veli180 km / hki problem, jer nije ni u stanju postići ovakvu brzinu, ali ispada da samo osnovne verzije ne dostižu 180 km / h. Tako će promjena uticati čak i na kupce rumunjske marke. A što se tiče automobilske industrije, ništa se ne završava. Uspjeh se ne određuje brzinom bilo kad i bilo gdje. U Evropi postoji samo jedna zemlja u kojoj legalno možete voziti više od 180 km / h na nekim dionicama. Iako sumnjam da će se to promijeniti u bliskoj budućnosti. Inače, maksimalna brzina na autocestama je između 110 i 140 km / h. Postoji znatna mogućnost za prekoračenje ograničenja brzine. Naravno, ako se nekome takav potez ne svidi, može otići i kod drugih proizvođača, ali bojim se da će njegov izbor biti vrlo ograničen. Ko zna, možda japanski model postavi najveću brzinu od 180 km / h.