Danas možete kupiti prestižne premium premium SUV-ove za 20.000 KM (10.000 EURO), koji su kao novi koštali stotinu ili čak nekoliko stotina hiljada. Ovakvim izborom sami sebi kopamo jamu u kojoj nas čekaju veliki troškovi popravaka i održavanja?
Čak ni kao vozila stara 15 ili više godina ovi SUV-ovi nisu za svakaga, a naročito za mlade vozače, koji ne razmišljaju o troškovima koji dolaze uz ovakva vozila.
Ovdje, međutim, moramo početi s upozorenjem. Morate biti svjesni da je kupovina luksuznog SUV-a samo početak potrošnje.
Jednostavno habanje osnovnih komponenata stvara znatne troškove. Zamjena prednjih kočnih diskova košta cca.400 KM. Velika masa također skraćuje vijek ovjesa. Ako se bavimo pneumatskim rješenjem, troškovi usluga dosežu hiljade maraka. Jedan novi orginalni amortizer košta najmanje 500 KM, a postoje četiri. Radno vrijeme mehaničara također košta.
U slučaju kvara 8 ili 10-cilindričnih komponenti motora, obično morate izvući jedinicu, što u startu generiše troškove od nekoliko hiljada maraka.
Stoga, ako kupac cijeni luksuz i premium SUV ispunjava njegova očekivanja, vrijedi se kladiti na slabije varijante motora s klasičnim ovjesom temeljenim na čeličnim i aluminijskim elementima. To garantuje manju udobnost, ali takva odluka u mnogo manjoj mjeri prazni vaš džep.
Ispod je nekoliko zanimljivih prijedloga sa tržišta polovnih SUV-ova:
Mercedes ML II
Od 2005. do 2011. proizvedena je druga generacija Mercedesa ML koji se za razliku od prethodnika riješio brojnih problema s kvalitetom. Proizvođač je očito poboljšao zaštitu od korozije – hrđa napada samo nekoliko primjeraka.
Kvaliteta izrade, interijera se ne razlikuje od ostalih modela osobnih marki. Nudi visokokvalitetnu izradu, montažu i materijale, iako neke plastične ploče ne odgovaraju SUV-u koji je koštao preko 100.000 KM.
U ovom se modelu proizvođač odrekao četverocilindričnih motora i ručnih mjenjača. ML pogonska paleta ima samo varijante sa šest i osam cilindara. Benzinsi 3.5 sa 272 KS, 5.0 V8 sa 306 KS te dizelski 3.0 sa 190 odnosno 235 KS.
Osnovna varijanta koju pokreće benzin stvara najmanje problema. Može se obogatiti plinskom instalacijom.
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee se proizvodio od 2005. do 2010. godine. Tipična američka prisutnost i kvaliteta izrade i danas privlači ne samo vjerne ljubitelje marki.
U karoseriji koja je dobro zaštićena od korozije skriva se iznenađujuće uska unutrašnjost, koja podsjeća na kompaktne automobile. Zgužvani plastični elementi u kabini podsjećaju na američke modele sa rokom trajanja. S druge strane, vanjština je iznenađujuće robusna.
Najmanje problematični su 3,7 V6 sa 210 KS i 5,7 V8 sa 300-357 KS benzinski motori u kombinaciji s automatskim mjenjačem. Pogon je stalni na sva četiri točka.
Volvo XC90 I
Volvo XC90 prve generacije uživao je ogromnu popularnost tokom cijelog proizvodnog razdoblja. Švedski SUV se proizvodio od 2002. do 2014. praktično nepromijenjen – proizvođač je uveo samo estetske promjene.
Konzervativno uvučeno tijelo izvrsno je zaštićeno od korozije. Bez obzira na dob, hrđa se ne pojavljuje na primjercima koji nisu učestvovali u saobraćajnim nesrećama. Asketski interijer model je ergonomije i visokog kvaliteta. Ipak, plastični dijelovi mogu puknuti i škripati nakon nekoliko godina korištenja. Kompletna oprema u području udobnosti i sigurnosti može se naći u većini primjeraka, uključujući i one uvezene iz Sjedinjenih Država i Kanade.
Švedski petcilindrični 2.4 D dizel sa 163-200 ks izabran je za pogon XC90. Benzinska paleta sastoji se od izdržljivih 2,5 turbo, 2,9 Turbo, 3,2 i 4,4 V8 (Yamaha) motora koji rapolažu sa 210, 272, 238 i 315 KS.
Najslabija tačka XC90 su automatski mjenjači koji mogu izdržati 200-250 hiljada kilometara – za obnovu će biti potrebno par hiljada maraka.
Audi Q7 I
Glavni SUV Audi ove generacije, proizvodio se od 2005. do 2015. godine i kao jedan od rijetkih na tržištu, predstavio se i u verziji sa sedam sjedala – dodatna dva sjedala postavljena su ispod poda prtljažnika.
Visokokvalitetni oblik kabine tipičan za Audi dovodi u savršeno stanje čak i najstarije kopije. Unatoč velikim dimenzijama, unutrašnjost Q7 nudi samo dovoljno prostora za putnike.
Asortiman Audi Q7 motora vrlo je bogat. Svi benzinski motori imaju izravno ubrizgavanje, što uvelike povećava troškove ugradnje plina. FSI motori s 3,6 V6 i 4,2 V8 s 280 i 350 KS učinkovito koriste teški Q7, trošeći ogromne količine goriva.
Izuzetno traženi kompromis jesu dizelski motori 3.0 V6 TDI i 4.2 V8 TDI sa 240 i 340 KS. Dobro opremljeni modeli imaju pneumatsko ovjes koji garantuje još veću udobnost u vožnji u svim uslovima.
Volkswagen Touareg I
Od 2002. do 2010. godine, prva generacija luksuznog SUV marke proizvodila se u njemačkim i slovačkim VW pogonima. Kao i Phaeton, i Touareg je stvoren za kupce koji očekuju najvišu udobnost vožnje i visokokvalitetne materijale. Rezultat rada je rafinirani SUV savršeno zaštićen od korozije.
Touaregov interijer i kvaliteta korištenih materijala nikoga neće razočarati. Samo su neki dugmići iz jeftinijih VAG modela uvredljivi. Kompletna oprema može se naći gotovo u svakom primjerku.
Od širokog spektra pogonskih jedinica, samo nekoliko njih zaslužuje pažnju. Benzinski 3,2 VR6 i 4,2 V8 (241 i 309 ks) opremljene su višesmjernim ubrizgavanjem goriva, što omogućava ugradnju plina. Ljubitelje dizela trebali bi zanimati 2.5 R5 TDI i 3.0 V6 TDI sa 174 i 225 KS.
Posebnu pozornost treba obratiti na uzorke opremljene pneumatskim ovjesom, čija će potencijalna obnova koštati par hiljada maraka.
Porsche Cayenne
Paralelno s VW Touaregom, VAG grupacija proizvela je tehnološki vrlo sličan Porsche Cayenne prve generacije. Porsche SUV koji se proizvodio od 2002-2010 je bio izuzetno popularan. Izuzetan dizajn karoserije, prostrana putnička kabina i vidljive karakteristike marke i dalje privlače kupce. Što se tiče dodatne opreme, Cayenne nudi sve tadašnje inovacije – navigaciju, panoramski krovni prozor, tempomat, najbolje nosače zvuka i brojne sisteme za podršku vozačima.
Sofisticirani pogon 4×4 pruža fenomenalnu vuču, a također vam omogućuje učinkovito prevladavanje šumskog puta bez straha od oštećenja šasije. Raspon motora započinje jedinicama koje su razvili VW inženjeri. Benzin 3,2 VR6, kasnije 3,6 V6 generiše 250 i 290 KS, dok dizel 3.0 TDI 240 KS.
Vlasnički modeli Porschea 4.5 V8, a kasnije 4.8 V8 Turbo imaju 340-521 odnosno 385-550 KS.
BMW X5 I
Sličan iznos dovoljan je za kupovinu BMW-a X5 prve generacije koji se proizvodio od 1999. do 2006. u pogonima sjevernoameričke marke. Zbog velike popularnosti modela, pronalazak urednog primjerka ne bi trebao biti glavni izazov. Kontroverzna silueta i danas može biti privlačna.
Velika prednost vodećeg BMW SUV-a je izvrsna zaštita od korozije i trajna unutrašnja završna obrada. Prostrana kabina lako može primiti četiri odrasle osobe. U primjercima koji nisu učestvovali u saobraćajnim nesrećama kompletna unutrašnjost djeluje jako dobro, dok samo povremeno ekrani sa tekućim kristalima izgaraju. Prilikom kupovine dobro obratite pažnju na elektro module.
Pogon X5 koristi brojne uspješne pogonske jedinice. Među benzinskim motorimo preporučujemo baznu jedinicu 3.0 231 KS i 4.4 V8 286 KS. Ljubitelji dizelskih motora birati 3.0 D sa 184-218 KS. Svaki motor kombinovan je s automatskim mjenjačem i 4×4 pogonom .