Juče se navršilo 50 godina od početka proizvodnje automobila „lada“: 19. aprila 1970. godine sa proizvodne trake kompanije „AvtoVaz“ u Toljatiju sišli su prvi modeli VAZ-2101 „Žiguli“ – legendarne „Kopejke“.
„Prvi model ‘lada’ postao je najbrojniji u istoriji AvtoVAZ-a – štaviše, u istoriji ruske automobilske industrije. Od 1970. do 1988. godine proizvedeno je oko 4,8 miliona modela VAZ-2101 i njegovih modifikacija“, saopštio je „AvtoVaz“.
VAZ-2101 je zasnovan na italijanskom sedanu „Fijat-124“. „AvtoVaz“ ističe da je ovaj automobil 1967. godine nazvan „Automobilom godine u Evropi“.
„19. aprila karoserije su došle do mehanizma za postavljanje točkova. Uklonjeni su podupirači i automobili su ‘stali na svoje noge’. Prvi automobil je sa proizvodne trake spustio instruktor ‘Fijata’ Benito Savoini, a drugi je izvezao načelnik odseka za montažu Vladimir Safonov“, rekao je veteran „AvtoVaz-a“ Evgenije Bašindžagjan.
Kompanija „AvtoVaz“ dodala je da je u Sovjetskom Savezu izvršeno preko 800 promena u dizajnu automobila, zbog čega je VAZ-2101 dobio visoku ocjenu i domaćih potrošača i stranog tržišta, na koje je ušao 1971. godine.
Automobili „lada“ i dalje su najprodavaniji u Rusiji, kako među novim putničkim, tako i polovnim automobilima. U proteklih 12 godina, od kada postoji statistika Evropske biznis asocijacije o prodaji novih automobila, „lada“ automobili prvi su u količinama prodaje, a ponekad i dvostruko nadmašuju strane konkurente.