Prikupili smo najčešće greške i kvarove kod polovnog BMW-a. Ako namjeravate kupiti automobil iz Bavarske, morate biti veoma oprezni.
BMW serije 1
Godine: 2004-2011
Započinjemo obilazak polovnih BMW-a s najmanjim bavarskim modelom, tj. Serijom 1. Kompaktni BMW na tržištu je od 2004. godine. Trenutno ćemo u izložbenim salonima pronaći drugu generaciju (F20), ali dok ćemo gledati primjere sa tržišta polovnih, usredotočit ćemo se na E87. Prva generacija “serije 1” se proizvodila do 2011. Vrijedno je zapamtiti da je BMW E87, suprotno trenutnim trendovima u industriji, imao pogon na zadnjim točkovima.
Najčešći problemi su:
– Kod starijih primjeraka izduvni sistem često se korozira.
– Kod benzinskih motora s izravnim ubrizgavanjem vakumske pumpe do pojačanog kočenja često ne rade.
– U dizelskim motorima morate pogledati stanje remenice – u nekim se primjercima vrlo brzo raspada.
– Problemi s elektronikom (npr. Neispravni sistem START / STOP).
– Dizelski problemi s ubrizgavačima.
– Ako se automobil trgne prilikom pokretanja, provjerite stanje kvačila i zamajca.
– Zaklopke na usisnom razvodniku (M47 dizel).
BMW serije 3
Godine: 1998-2006
Prelazimo na srednju klasu i seriju 3. Ovdje imamo dva prijedloga. Prva je generacija E46 koja polako postaje klasik od 1998. do 2006. godine.
Najčešći problemi su:
– Prilikom pregleda vrijedi pomno pogledati karoseriju. E46 – posebno iz ranog razdoblja proizvodnje – može imati mrlje od hrđe.
– Problemi sa stražnjim ovjesom. Prednja strana također ne voli rupe na cestama. U tom pogledu uvezeni automobili su bolji.
– Razbijanje nosača stražnjeg snopa (ovo je problem nekih prije podizanja lica).
– Česti su problemi sa podizačima prozora i automatskom kontrolom klima uređaja.
– U “trojkama” s benzinskim motorima često su se pojavili problemi sa sistemom hlađenja (curenje pumpe i tekućine).
– Problem s pogonskim sklopom („zavijanje“ diferencijala).
– Spojka ventilatora hladnjaka se brzo istroši.
– Dolazi do curenja motornog ulja.
– Kod 4-cilindričnih dizela pumpe za ubrizgavanje se vole pokvariti.
BMW E46 je stari automobil. Mnoge primjerci su u lošem stanju (velika kilometraža, korozija, sumnjiva prošlost, greške). Pri kupovini morate pažljivo pregledati automobil. Zavodljiva ušteda kasnije može uticati na debljinu vašeg novčanika.
BMW serije 3 E90
Godine: 2005-2012
Vozači s većim proračunom trebali bi biti zainteresirani za mlađi BMW serije 3 E90 od 2005-2012. Ovaj model je moderniji i vrlo dobro opremljen automobil.
Najčešći problemi su:
– Automatski mjenjači ne mogu se nositi s velikim obrtnim momentom kod jačih dizelskih motora.
– Neki noviji benzinski motori pate od direktnog ubrizgavanja goriva i kvara pumpe za gorivo visokog pritiska.
– Događaju se kvarovi na elektronci (najčešće pogreške su: radio softver, centralno zaključavanje, xenonska svjetla i brava).
– kod dizelaša morate imati na umu probleme sa: mlaznicama, dvostrukim zamajcem, remenicom ili razvodnim lancem; U jačim dizelskim motorima ponekad se začepi filter za čestice dizela.
– Kod primjeraka visokih performansi pojavljuju se problemi sa nosačima motora i amortizerima, ali većina E90 ne bi trebala biti problematična.
BMW serije 5
Godine: 2003-2010
Šta se najčešće kvari kod BMW-a iz srednje klase? Ovdje smo odabrali i dvije generacije BMW serije 5.
Počinjemo s greškama E60 od 2003-2010.
Najčešći problemi su:
– Vrlo brzo se istrše: nosači motora, diferencijal
– Problemi s mlaznicama, zavojnicama paljenja, senzorom niskog pritiska goriva ili pumpom visokog pritiska u benzinskim jedinicama s izravnim ubrizgavanjem.
– Turbodizeli od početka proizvodnje (2.0 R4, M47) imaju problema s turbopunjačima, dvostrukim zamajcima i brizgaljkama. Kod novijih motora (N47) većina je nedostataka otklonjena, ali pojavili su se problemi s trajnošću lanca.
– kod većih dizela (3.0 R6), kvarovi mlaznica i pumpe za gorivo.
– Na dizelskim motorima zaklopke u usisnom razvodniku.
– Elektronika voli poludjeti (problemi sa šiberom, upravljačkim modulom upravljača ili pozadinskim osvjetljenjem).
BMW serije 5 F10
Godine: 2009-danas
BMW serije 5 F10 prijedlog je za ljude s debljim novčanikom. Ovo je trenutna generacija “petice” – na tržištu je od 2011. godine. F10 je komad moderne limuzine, pa se za dobro očuvani premjerak trebate složiti s visokom cijenom.
Najčešći problemi su:
– Elektronika voli poludeti (npr. Netačni pokazatelji razine goriva).
– Plastični impeler pumpe za tekućinu ponekad se pokvari i uzrokuje kvar rashladnog sistema.
– Dizelski motori brzo troše lanac, a njegova zamjena vrlo je skupa.
– Na nekim primjercima kožne presvlake Nappa lako se izližu.
– Problemi sa sistemom aktivnog upravljanja (opcija) – vozači se često žale da vuku udesno.
– Vrlo malo vozača žali se na benzinske jedinice, pojavljuju se samo problemi s habanjem lanca pumpi za ulje u 2.0 turbo benzinu.
– Ostala oštećenja: kondenzator klima uređaja i prednje osovine (xDrive).
Radi visoke cijene očuvanih primjeraka sa malom kilometražom u BiH se najčešće uvoze modeli koji su oštećeni u saobraćajnim nesrećama i naknadno urađeni. Radi ovih razloga savjetujemo da pažljivo i dobro provjerite prošlost modela koji vas interesuje.