Na popisu ćete pronaći popularne i provjerene automobile koji su prepoznati na tržištu polovnih automobila. Međutim, danas nećemo ništa preporučiti. Naprotiv. Odabrali smo krajnje neuspješne verzije koje bismo trebali izbjegavati. No krenimo redom.
Citroen C5 2.7 HDI
Polovni Citroen C5 vrijedi razmotriti zbog velike udobnosti u vožnji (hidropneumatskog ovjesa) i izdržljivih dvolitarskih dizel motora.
Međutim situacija sa 2.7 HDI definitivno nije opcija. Motor sa 6 cilindara i kilometražom većom od 250 000 kilometara može donijeti znatne troškove. Postoje curenja u sistemu goriva i problemi sa zakretnim ležajevima. Nakon određenog vremena ovaj model se počinje pregrijavati i nastaju skupi kvarovi. Na popis grešaka možemo dodati i problema sa brizgaljkama.
Ford S-Max 2.3 Duratec
Kao što znamo svi brakovi nisu dobro završili. Tako je bilo i sa bračnom zajednicom Forda i Mazde. Između ostalog, 2,3-litreni benzinski motor ušao je u S-Max. Sa 161 konjskih snaga, 208 Nm, radi u kombinaciji sa automatskim 6-stepenim mjenjačem. Motor japanskog proizovođača bio je prisutan u razdoblju od 2007. do 2010. godine. Nije bio uvjerljiv niti sa dinamikom, niti sa potrošnjom goriva. Ovaj MPV može potrošiti od 15 do 17 litara u gradu i 12 na autocesti. To je puno, s obzirom na prosječnu izvedbu. Automobil ubrzava do stotke za 11,1 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 194 km/h.
Stručnjaci savjetuju da se ne ugrađuju plinske instalacije. Mazda također voli trošiti prekomjerne količine ulja. Vrijedno je redovno provjeravati njegovo stanje i uvijek imati koju litru motornog ulja u prtljažniku radi mogućeg dopunjavanja.
Mazda 6 2.0 CD
Mazda 6 radi atraktivnog dizajna počinje dobivati na popularnosti polovnih automobila. Ništa se ne razlikuje od prethodne verzije koja je ponuđena od 2007 do 2012.
Najjeftiniji automobili s početka proizvodnje u Njemačkoj su dostupni za oko 3.000 eura. Benzinske jedinice ne stvaraju velike probleme, ali sa dizelašima budite oprezni, pogotovo verzijom 2.0 CD. Kao i svi moderni dizeli, i ovaj motor pati od lošeg kvaliteta goriva. Tu su na udaru dizne, a jedan od problema predstavlja činjenica da Mazda nosi dizne Denso proizvođača. Za razliku od Boscha, koji je prisutan svuda, i ima razgranatu mrežu servisera i dilera, Denso je izrazito zahtjevan što se toga tiče, tako da je broj servisa koji mogu popraviti dizne veoma limitiran. Čak i onda, nije moguće kompletno popravljati dizne, već samo neke od dijelova. Savjet je da nakon kupovine obavezno očistite sistem.
Opel Corsa D Easytronic
Corsa četvrte generacije pojavila se na tržištu 2006. godine. Na nasljednika smo morali čekati 8 godina. Dugo tržišno iskustvo i velika popularnost davali su dobre prognoze za budućnost i period prodaje kao polovnjaka.
Verzije sa automatskim klima uređajem, 16-inčnim aluminijskim felgama i opcionom navigacijom u boji očekuju kupce. Ne možete se žaliti ni na raspon pogonskih jedinica. Dok rade s ručnim mjenjačem, mehanizam Easytronic pobrinut će se za glavobolju vlasnika. EasyTronic mjenjač je kombinacija običnog mehaničkog mjenjača s klasičnom kvačilom i dograđenog automatskog sistema koji obavlja funkciju šaltanja brzina. Kako kilometraža napreduje, pojavljuje se sve više problema, posebno s preciznim mijenjanjem stepeni prijenosa. Opipljivo trzanje znači susret s mehaničarom, i neće biti ugodno.
Prije svega na početku treba računati na zamjenu kvačila. Ovome morate dodati dijelove. Drugo samo nekoliko radionica ima pravu opremu i znanje. Ako kontrolni i izvršni modul ne uspiju, račun će biti poprilično visok.
Opel Vectra C 3.0 CDTi
Posljednja generacija Vectre izašla je iz tvornice 2008. Ujedno je bila i donator tehnologije Alfi Romeo 159. Sam dizajn je uspješan i izdržljiv. Problemi se, međutim, javljaju s 3-litrenim Isuzu dizelašima. 3.0 CDTI ima 177 KS i 350 Nm. Nakon osvježavanja, parametri su porasli na 184 konjske snage odnosno 400 Nm.
Motor je ugrađivan u modele sa najbogatijom opremom, što finansijski može negativno uticati na budućnost potencijalnog kupca. Na sve ovo kupce privuče niska cijena automobila. Nakon 200 hiljada kilometara, počinju problemi. Popravci često prelaze vrijednost automobila, pa je lako postati žrtva izuzetno povoljne ponude. Tu su i vrlo skupi kvarovi sistema ubrizgavanja (neregenerativni Denso) što dovodi do izgaranja klipa te ubrzanog trošenja plivajućeg zamajca.
Toyota RAV4 2.2 D-4D
Ovo je neupitni hit na tržištu polovnjaka. Na web oglasnicima se dobro očuvani primjerci prodaju samo nekoliko sati nakon objave. Ovo se odnosi i na dizele čija reputacija i nije baš najbolja. Prethodna generacija predstavljena je 2005. godine i ostala je u proizvodnji sedam godina. Najjeftiniji primjerci na BiH tržištu koštaju od 12.000 maraka
Međutim, upozoravamo na vodeći dizelski motor – 2,2 D-4D, koji je bio dostupan u tri verzije snage: 136, 150 i 170 konjskih snaga. Problemi počinju nakon 150.000 kilometara. Obično se prve na udaru obloge cilindra. Učinak je sličan onome kada se troši brtva na glavi motora.
*Osim što spaja samo srce automobila, glavu i blok motora, pa trpi izuzetno visoke pritiske i temperature, brtva glave motora služi i kao svojevrsni osigurač i indikator – ne puca sama od sebe, nego prva popusti kao posljedica nekog drugog kvara na motoru.
U ekstremnoj situaciji bit će potrebno remont motora. Drugi problem je erozija ruba cilindra, što dovodi do uništenja brtve glave. S tim u vezi, proizvođač je u mnogim automobilima zamijenio jedinicu pod garancijom. Na žalost nevolje su se nakon nekog vremena vratile.
Volkswagen Tiguan 1.4 TSI
Volkswagen je debitovao u kompaktnoj SUV klasi prilično kasno, ali Tiguan se brzo susreo s oduševljenim prihvaćanjem tržišta. Tome je doprinijelo mnoštvo verzija motora, dugačak popis dodatne opreme i svestranosti. Nažalost, nakon nekoliko godina se ispostavilo da su neke verzije bezvrijedne. Iako polovni automobili polako gube na vrijednosti, određeni primjerci s početka proizvodnje i dalje koštaju preko 14.000 maraka – model je svoj debi imao 2007. godine
Među polovnim automobilima čuvajte se 1.4 TSI Twinchargera. Ovaj model raspolaže sa 150 ili 160 KS i ima iznadprosječnu stopu otkaza. Opremljen je turbopunjačem i kompresorom. Klipovi puknu i izgore, što je uzrokovano brzom vožnjom. Značajno toplinsko opterećenje bila je tvornička greška, ali nakon isteka garancije vrlo je teško utvrditi svoja prava. Popravak znači trošak. Prvi simptomi kvara su neravnomjeran rad motora u praznom hodu i poteškoće s ubrzanjem.
Uz to, ako se odlučite za automatski mjenjač sa duplim kvačilom, možete očekivati nevolje nakon 150 hiljada kilometara. Popravak DSG mjenjača povezana je s poprilično visokim iznosom