Kompresor klima uređaja: simptomi i regeneracija pokvarenog kompresora

0
614

Bez ispravno rada kompresora, klima uređaj ne može ispravno funkcionisati. Šta je kompresor klima uređaja? Koji su simptomi pokvarenog kompresora?  Klima uređaj u automobilu se sastoji iz tri osnovna elementa: kompresor, kondenzator i isparivač.




Kompresor je „srce“ klima uređaja. Njegova funkcija je da pokreće i komprimira radni fluid iz isparivača u kojem je niži pritisak u kondenzator, gdje je viši pritisak.

Prilikom kompresije, povećava se pritisak radnog fluida, a budući da je proces kompresija adijabatski, s povećanjem pritiska, povećava se i temperatura.

Radni fluid potom prolazi kroz kapilarne cijevi ili ekspanzioni ventil (u zavisnosti od konstrukcije) nakon čega ulazi u isparivač, gdje mu pritisak pada, mijenja agregatno stanje i oduzima toplotu okoline.

U takvoj postavci, kompresor je, zapravo, jedini element u sistemu koji ima pokretne dijelove, koji zbog toga podložni kvarovima. U automobilskim klima uređajima, najčešće se koriste takozvani CVC kompresori, koji dobijaju pogon preko remena, direktno s radilice motora.

Kod ovakvih rješenja, a zbog razaličite brzine obrtanja motora, sistem kontinuirano prilagođava pritisak, održavajući zadate performanse.

Kvarovi na kompresorima klima uređaja nisu previše česti, ali mogu biti složeni. Naime, kompresori klima uređaja su prilično dugotrajni i ne zahtijevaju posbnu pažnju i održavanje, ali ih treba povremeno prekontrolisati. Bilo kakav kvar koji se manifestuje promjenom efikasnosti hlađenja unutrašnjosti, ili potpunim odsustvom hlađenja, često je posljedica nemara vlasnika, ili eventualno nestručnog popravka samog kompresora i dijelova koji s njim rade (isparivač, kondenzator i vezne cijevi).

Kvar kompresora može biti prouzrokovan prodorm nečistoće, što može otežavati rad drugih elemenata u sistemu. U takvim slučajevima može doći do neželjenog zagrijavanja kompresora, a time i potpunog kvara.

Također, poželjno je provjeriti pritisak radnog fluida u klima uređaju, jer postoji mogućnost istjecanja, što se može relativno lako i jeftino riješiti dopunjavanjem i zatvaranjem evetualnih pukotina.

Popravak samog kompresora može biti veoma zahtjevan jer je kompresor smješten u zatvoreno kućište. Zbog toga je najsigurnije zamijeniti stari kompresor novim. Također postji mogućnost zamjene neispravnog kompresora, tvornički obnovljenim, ali treba provjeriti postoji li certifikat kvalitete.